Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nienke

nienke

06-01-2010 om 20:09

Wat kost je oven gebruiken?

In de vakantie was man een keertje mee naar de supermarkt. Hij wilde pistoletjes kopen maar ik wilde de afbakbroodjes pakken, die zijn veel goedkoper. Man moest hard lachen en zei: wat denk je dan dat het opwarmen van de oven kost, dan ben je je verschil in kosten zo weer kwijt!
Iemand enig idee wat gemiddeld je oven tot 200 graden opwarmen en dan 10 min. bakken kost? hopelijk niet zoveel dan kan ik manlief daarmee om de oren slaan)
Nienke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

06-01-2010 om 20:39

Wat is het vermogen van de oven

bak je op gas of op electra?
en dan gewoon rekenen met het wattage x tijd x tijd per kwh.
Bij gas win je het al snel.

bibi63

bibi63

07-01-2010 om 16:57

Ach

geen idee wat de 'ovenkosten' zijn, maar veel zal het niet verschillen met kant en klare pistolettes. Meer van belang (wat mij betreft) is dat je heerlijke warme broodjes hebt, direct uit de oven.
Groetjes,
Bibi

Tinus_p

Tinus_p

08-01-2010 om 11:37

Schatting

Nienke:
"Iemand enig idee wat gemiddeld je oven tot 200 graden opwarmen en dan 10 min. bakken kost?"
Dat kun je makkelijk schatten. Een kWh kost 20-25 cent. Een oven verbruikt (heb ik snel gegoocheld) in de orde van 1000 W; de uur een oven aan hebben kost dus maximaal 1 kWh (waarschijnlijk minder, want het afgenomen vermogen gaat omlaag na het voorverwarmen) oftewel een kwartje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.