Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

i.s

i.s

25-09-2010 om 20:50

Wat kan ik doen met een blender

heb vandaag een mooie blender gekregen van mijn moeder.
zi had hem ook weer gekregen , is nog nooit gebruikt maar er zit geen doos of gebruiksaanwijzing bij
weet inmiddels hoe hij werkt maar wat kan ik er allemaal mee doen??
kinderen zijn dol op een smoothie, maar hoe maak ik die? gewoon fruit in gooien??
en wat kan ik er nog meer mee doen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

25-09-2010 om 21:05

Smoothies, soepjes, sauzen, babyprakjes

Ik heb geen blender, maar een staafmixer (een soort ondersteboven blender nietwaar?) en gebruik het ding dagelijks. In de zomer vooral voor smoothies. In de winter voor soepen en sauzen en ook regelmatig voor het fijnmalen van eten voor mijn dreumes van 1.

Smoothies: allerlei soorten zacht fruit (mango, banaan, bessen, perziken, etc, etc), evt. wat sinaasappelsap en blenderen maar.

Soepjes: Courgettesoep, tomatensoep, pompoensoep, linzensoep

Sauzen: vnl. tomatensaus voor over de spaghetti, waar ik allerlei groenten in doe, die op deze wijze prachtig verstopt bleven voor mijn toen nog kieskeurige dochter.

En nog een: milkshake

En ik maar denken dat een blender eigenlijk toch een ander apparaat was dan een staafmixer, maar misschien heeft Mayte wel gewoon gelijk en is een staafmixer gewoon een ondersteboven blender zonder zo'n grote mengbeker.
Hoe dan ook: vandaag een bananenmilkshake gestaafmixerd met 1 overrijpe banaan, een dikke bol vanilleijs en een fikse scheut melk. Bijzonder lekker, vonden zoon en ikzelf. Wel eetlustverpestend, overigens, want het vult behoorlijk.

Maar morgen denk ik maar een herhaling voor het hele gezin, want er liggen nog twee van zulke bruingespikkelde bananen.

Groeten,

Temet

Dit maak ik altijd

Scheut sap ( + evt yoghurt of karnemelk) handvol frambozen uit de tuin (of bevroren bessen meteen uit de diepvries), appel en peer in stukjes,pruimen, een banaan, wat jam, evt. walnoten.
Wat er maar op voorraad is zeg maar.
In een glas gieten en klaar. Mijn mannen zijn geen fruiteters maar zo'n smoothie gaat erin als koek.

Damajo

Vera*

Vera*

26-09-2010 om 11:08

Bananenyoghurt

Ik moet het doen met een staafmixer en dat ding gebruik ik voor soep, smoothies en banananyoghurt. (rijpe) Bananen met yoghurt geven een voedzaam en vullend drankje, erg in trek toen de kinderen klein(er) waren.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-09-2010 om 12:08

Ook smoothie

Ik moet hem ook maar eens wat meer gaan gebruiken. Ik heb tijden lang elke dag een smoothie voor mezelf gemaakt. Super simpel met een banaan, een appel en een flinke scheut yoghurt. Smaakt veel lekkerder dan je denkt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.