Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

memmie

memmie

03-11-2010 om 19:48

Wat is sint zijn budget

Mijn oudste wordt over 2 weken 4 en sinterklaas leeft heel erg en alle speelgoed boeken worden helemaal na geplozen met de commetaren dat wil ik op mijn verjaardag en dat wil ik van sinterklaas. Inmiddels al zoveel uitgezocht dat het genoeg is voor de komende 10 verjaardagen en sinterklazen, dus heb haar geprobeert uit teleggen dat mem niet zoveel centjes heeft om haar alles op de verjaardag te geven en dat sinterklaas ook niet zoveel centjes heeft dat ze alles kan krijgen wat ze leuk vind. maar nu het dilemma hoeveel centjes heeft sinterklaas?

ligt natuurlijk aan hoeveel je te besteden hebt maar wat geven jullie gemiddeld per kind uit aan sinterklaas?
krijgen ze alleen van jullie of ook nog van opa en oma's?
en doen jullie daarnaast dan ook nog aan kerst?

Wij doen alleen aan sinterklaas en wat ze krijgen krijgen ze van ons van pake en beppe krijgen ze niks omdat ie het finacieel erg moeilijk hebben.

Een vriendin van mij die niet heelveel tebesteden hebben vond vorig jaar dat ze karig had ingekocht en dat was toch nog 130 euro voor 3 jongens en daar kwamen de kadootjes die haar schoonouders zouden kopen nog bij en die wouden een 120 euro per kind uitgeven. toen ik dat hoorde vond ik dat totaal best hoog dat is een dikke 160 euro per kind.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

03-11-2010 om 20:36

Mama mia

Hier ook een driejarige die over een paar weken vier wordt, memmie, en ook zij zit graag met haar neus in het dikke Intertoysboek om mij te wijzen op alles wat ze nog niet heeft. En dat is veeeeel, haha.
Ik denk dat onze dochter per jaar nog niet voor 160 euro speelgoed krijgt (boeken meegerekend), laat staan voor Sinterklaas. Mijn hoofd duizelt bij zulke bedragen. Ze wordt *vier*, hoor. Ik denk dat wij aan verjaardag en Sint samen misschien vijftig of zestig euro uitgeven (meer in elk geval niet), en dan komt er nog wat klein spul bij van grootouders en tantes e.d. Ik zit te denken aan iets leuks van Playmobil en misschien een pop van Ariel de zeemeermin.
Overigens vind ik boekjes, knutsel- en tekenspullen en iets als een fiets niet onder cadeau's vallen, die kopen we gewoon wanneer dat uitkomt. Maar zelfs als je die basisspullen meerekent, komen we nog niet op 160 euro per jaar.
Ik vraag me wel af of je nog echt blij kunt worden als je elke keer voor honderden euro's aan speelgoed krijgt.
Groetjes
Massi

vlinder72

vlinder72

03-11-2010 om 22:02

Even denken

Van ons krijgen onze kinderen één stuk speelgoed (voor de twee oudsten iets van Playmobil van rond de 60 euro, voor onze dochter zo'n Disney projector en onze baby iets van Duplo) voor Sinterklaas. De drie oudsten krijgen er dan nog een spel of puzzel bij. De jongste krijgt een slaapzak.

Verder kopen mijn ouders ook nog iets van speelgoed. Meestal kopen zij iets van ongeveer 25 euro.

En dat is het qua speelgoed. Verder dan alleen nog een chocoladeletter en misschien wat dingen als sokken, pyama, muts.

Overigens zijn mijn kinderen altijd blij met speelgoed. Mijn zoons zijn gek op playmobil en hoe meer hoe beter. Ze spelen er elke dag mee. Vriendjes die op bezoek komen ook. Mijn dochter dat is een heel ander verhaal. Wij doen haar het meeste plezier met knutsel/tekenspullen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-11-2010 om 22:31

Groot budget

Hier denk ik dit jaar wel aan de 300/400 euro te komen voor 2 kinderen en 2 volwassenen. Maar daar zit dan ook wel de grote boerderij van playmobil bij en die kost ruim 100. Wat het helemaal waard is voor ons, want onze kinderen spelen er ook echt veel mee. En verder koop ik nog ander speelgoed wat kwalitatief goed en dus duur is. Wij kopen geen goedkope rommel meer wat heel snel kapot gaat. Gelukkig zijn onze financiele omstandigheden ook zo dat we ons 1 keer per jaar kunnen laten gaan.
Wij vieren alleen sinterklaas, met kerst hebben we niets.
We doen hier niet aan verlanglijstjes, ook de volwassenen niet. De kunst van Sinterklaas is elkaar verrassen vinden wij. Dochter(8) gelooft dit jaar voor het eerst niet meer en krijgt van mij nu ook geld om iets voor ons te kopen. We zijn heel benieuwd.

grt dendy

neteret mut

neteret mut

03-11-2010 om 23:07

Al jaren

houden we ong hetzelfde budget aan, nl ong 40 euro per kind in totaal ( gesplitst komt het dan uit op 25 van ons , 15 van pake) Daar komt dan nog een letter bij en meestal wel iets kleins van max 5 euro ofzo en soms een boek/ dvd/ spel. Ik probeer altijd wel het aantal kadootjes gelijk te maken en ook het totaal aan geld dat uitgegeven is. Totaal kom ik dan wel iets hoger uit per kind, zal wel een 60 euro zijn. Het wordt wel steeds moeilijker nu ze pubers zijn geworden. Hoe we het dit jaar gaan doen ...ws voor het eerst iets met lootjes trekken? Of een combinatie.
Geen kerstkado's hier.

Sera

Sera

04-11-2010 om 00:46

Vorig jaar

Vorig jaar heb ik voor de sinterklaas en kerst gezamenlijk denk ik ergens tussen de 100 en 200 euro per kind uitgegeven. Voor de jongste had ik niet zulke dure dingen maar voor de oudsten wel. Het speelgoed wat wij kopen is vaak kwalitatief wat duurder speelgoed. Veel lego, playmobil, kapla, duplo.... Daarnaast ook spelletjes voor de wii/nintendo ds, boeken en gezelschapsspelletjes. De hoeveelheid pakjes hou ik wel beperkt maar alsnog hebben ze zeker zo'n 7 pakjes per kind. Niet alleen maar speelgoed maar ook wel kleding en vaak ook wat te snoepen.

Dit jaar heb ik al super mario galaxy 2 voor de wii gekocht, vakantie huis van playmobil, hogwarths kasteel van lego, the burrow van lego, helicopter/limousine van lego.....

Overigens zijn mijn kinderen heel blij met wat alles wat ze krijgen en ze waarderen kleine dingen echt nog wel. Mijn dochter van 11 was op haar verjaardag zo blij met een stapel glitter stickers die ik voor 1 euro had gekocht;

Van mijn ouders krijgen ze misschien een kleinigheidje van rond de 5 euro of zo voor de sinterklaas. Mijn ouders hebben veel kleinkinderen en weinig geld. Mijn schoonmoeder stuurt of geld met instructies om cadeautjes van te kopen of ze stuurt zelf cadeautjes. Ze vindt het geweldig om de kinderen te verwennen maar doet dat liever als oma dan als kerstman dus ze geeft nooit zoveel met kerst en veel meer met verjaardagen. Vorig jaar heeft ze 100 euro gestuurd voor alle vier kinderen samen. Is ook meer dan genoeg natuurlijk.

Verder krijgen ze van mijn jongere broer vaak ook wel iets. Hij koopt meestal iets voor alle kinderen samen. Vaak iets wat heel veel lawaai maakt

Mijn andere broers/zussen wonen te ver weg of hebben zelf kinderen en daarmee hebben we afgesproken om alleen voor onze eigen kinderen wat te kopen want anders gaat het te duur worden. Meestal nemen we echter toch allemaal kleinigheden voor elkaar mee Dat is ook de charme van sinterklaas bij ons thuis. We spreken altijd af dat we elkaar niks geven en dan uiteindelijk liggen er heel veel zakken met cadeautjes in de gang.

Kerst vieren we het ene jaar bij mijn schoonouders en het andere jaar bij mijn ouders. Bij mijn ouders is het zonder cadeautjes, bij mijn schoonouders met cadeautjes. Met sinterklaas zijn we meestal thuis en dan vieren we het later nog een keer bij mijn ouders.

Geen idee

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op het geld hoef te letten en dat dan ook maar een beetje doe. Wij kopen meestal voornamelijk duplo/lego als grote kado's, en ja, dat is duur. Probleem erbij dat zoon op kerst jarig is dus alles is in 1 keer (Engeland) krijgt. Niet heel erg handig. Elk jaar ben ik van plan om het heel klein te houden en dan in de zomer nog iets te doen, maar dat lukt maar niet.

Vergeleken met ooms/tantes zijn wij trouwens nog heel karig. Zij geven volgens mij bijna zoveel uit aan zoon als wij, echt te gek voor woorden. Als ik dan een duplo brandweerauto voorstel als kado kopen zij het brandweerstation.

Eens kijken of sint dit jaar crisis heeft

Ik ben wel benieuwd of de detailhandelomzet dit jaar even hoog zal zijn als vorig jaar. Ik meen me te herinneren dat er crisis heerst, die omzetcijfers zijn een goeie graadmeter.

Hier houd ik niet echt bij hoeveel ik uitgeef, maar het zijn geen gigabedragen. Ik ga zeker geen legosets van 100 euro kopen. Misschien komt dat ook wel omdat bij ons Sint altijd een feest van gedichten en surprises en vindingrijkheid is, waarbij niet per se grote dure cadeaus horen. De kinderen zijn ook blij met kleinere cadeaus en mijn zoon herinnert zich de spannende speurtocht door het huis naar zijn cadeau beter dan het cadeau zelf.

Chris

memmie

memmie

04-11-2010 om 09:23

Dus veel verschil

Er zit dus veel verschil wat er aan geld wordt uitgegeven, vorig jaar zat ik in totaal wel op 300 euro misschien zelfs wel meer en dat was voor 2 kinderen, 2 getrokken lootjes met budget van 20 euro en een gift van deparfumpiet aan mijn man.
Van te voren had ik niet echt een budget maar wel het voornemen om het niet te gek te maken.
Ik ben voor de jongste al een heel eind denk ik, voor de oudste wil ik eerst haar verjaardag afwachten. maar zelfs als ik denk dat ik klaar ben kom ik nog iets tegen en denk ik oo dat kan er ook nog wel bij.
Daarom benieuwd hoe het bij anderen gaat.
Ik ga ook voor het betere speelgoed aangevuld met wat kleiner goedkoper spul dat voor de volgende sint al in de kliko ligt zodat ons huis niet dicht groeit zeg maar

amk

amk

04-11-2010 om 10:48

Van papa en mama niets

wij (ex, zijn vrouw en ik) zijn misschien nog het ergst. Omdat opa's en oma's (3 stellen) en de ooms en tantes (2x) zich niet in kunnen houden en per stel minstens 30 euro per kind uit geven (3 kinderen) (= 150 euro per kind!!!) hebben wij besloten alleen voor de volwassenen een letter te kopen, en een stamppotbuffet te maken. We kopen gewoon zelf even helemaal niets voor de kinderen.
Met kerst krijgen ze dan nog een klein kadootje.
Beide gezinnen wonen niet groot, dus waar laten we alle spullen, de kinderen hebben al zo veel. En aangezien de kadootjes van Sinterklaas komen valt het helemaal niet op dat wij niets geven.
Erg hè.

Chippie

Chippie

04-11-2010 om 11:52

Hier geen vast budget....

Hier geen vast budget. Wel een vast kadootjesregime. Eén groot cadeau (vaak krijgen ze iets samen) waarvan we zeker weten dat er veel mee wordt gespeeld. Denk aan Mammoetskelter, Wii, Duplotrein, grote Legodoos die ze al heel erg graag willen. Daarnaast nog 1 cadeautje van ongeveer 15 euro (omdat alleen iets samen krijgen ook niet leuk is). Denk aan: proefjesdoos, puzzel, wereldbol. Daarnaast iets nuttigs: skibril, dekbedhoes, voetbaltas. Plus een boek per persoon. En nog wat kleine dingen: mooie kleurpotloden, bioscoopkaartjes, iets voor de kamer, scheetkussen, etc.
Vaak samen een spel (dit geven we ook wel eens met Kerst).
Opa en oma geven vaak ook iets. En ze krijgen nog een cadeau van de werkgever (25 euro pp).

Vera*

Vera*

04-11-2010 om 13:13

Geen budget

Hier heb ik geen budget waar ik mij aan vasthoud. Hoe ouder de kinderen worden hoe meer 'nuttige' kado's ze krijgen. Dit jaar krijgt dochter voor zelfverdediging handschoentjes, voor zwemmen een nieuw badpak (ze heeft nét een nieuwe maar het labeltje eraf geknipt en dus ook maar geknipt in het badpak zelf gggrrr) plus een badmuts en eventueel nog een zwembrilletje. Ze krijgen allebei nog een handdoek erbij voor hun eigen handdoekenset. Zoon krijgt nieuwe oortjes voor zijn mp4, Engelse leesboeken en een usb-lampje voor aan zijn laptop.
Verder weet ik het nog niet. Wij vieren het met het gezin en dit jaar gaan we voor het eerst lootjes trekken. Ze krijgen gelukkig niet óók nog kadootjes van opa's/oma's.

Vera

An

An

04-11-2010 om 13:26

Mamasint

besteedt hier ong 15 euro per kind. Dan krijgen ze nog cadeautjes tussen 5 en 10 euro van oma,tante en oom. In totaal dus zo'n 45 euro per kind. Maar....dan heb ik het nog niet over de schoencadeautjes. Fijn, hij komt dit jaar 4!!!zaterdagen voor de grote dag aan. tel uit, 4 keer schoenzetten(hier op za-avond) ook zo'n 4 keer 3-5 euro. Ik vind het meer dan genoeg zo!
Voor verjaardagen zitten wij rond de 50 euro, ligt helemaal aan de wensen.
Groet, An

Hier

denk ik dit jaar E 70 per kind aan sinterklaas uit te geven, het meeste heb ik afgelopen tijd al gekocht, ik hou aanbiedingen en uitverkoop ook goed bij. Ik heb ook altijd kleding op de groei erin, die zak moet gevuld worden. En ik vind het allemaal duur zat dus hier blijft het bij, tussendoor krijgen ze niet buitengewoon veel speelgoed en kadootjes tussendoor, vroeger toen de oudste kleiner was wel maar dat vond i geen positieve uitpak op haar gedrag hebben dus dat ben ik terug gaan draaien.

En verder ben ik een krent geworden, dat had ik een paar jaar terug als doel en dat is behoorlijk gelukt. Ze hebben nog steeds heel veel speelgoed en spullen maar gelukkig minder dan die enorme belachelijke bulk van vroeger (3 poppenwagentjes, 4 jassen en dat soort gekte).

Kerst doen we niet, ja ik pak wel wat in (stickerboekje, pakje nijntje koekjes die we altijd al in huis hebben, 1 zakje luxe poezenvoer, paar sokken) omdat ik dat gezellig vind staan onder de boom.

Ik krijg meestal wel geld van mijn ouders om nog iets voor de kinderen en ons te kopen. Meestal verdwijnt het op de grote hoop/diepe put ik hou het niet apart.

Verjaardagkado's ook rond de E 70 denk ik, alles bij elkaar. De oudste krijgt komende keer een andere fiets, ik verkoop dan de oude fiets ook nog (geld in mijn zak). De jongste heeft afgelopen zomer een watertafel gekregen en nog wat klein spul en dingen die altijd wel op gaan en kleding.

En hier

Wij besteden altijd €25 per p.aan Pakjes avond,
en daarbij nog de schoencadeautjes(niet meer van toepassing nu),maar meestal was dat elke zaterdag de schoen zetten a €1 pp.
Vejaardagen ook €25 pp.
als de kinderen van de basisschool af zijn ,verhogen we de prijs van de verjaardagscadeautjes naar €50.

memmie

memmie

04-11-2010 om 20:13

Ff gekeken wat ik al heb phoo

vanmiddag even gekeken wat ik allemaal al heb en zoals ik dacht ben ik zogoed als klaar voor de jongste, maar phoo als ik dat ga optellen dan kom ik op een bedrag dat best hoog ligt...
Ik koop het hele jaar door dingetjes zodat ik niet in 1 keer een heel bedrag kwijt ben dus het is niet zo dat we deze maand niet meer kunnen eten

Omdat mijn oudste over 2 weken 4 wordt heb ik daar nog niet zoveel voor omdat ik eerst wil afwachten wat ze op haar verjaardag krijgt, maar heb wel ideen wat ik haar wil geven. Wat me op een nieuw dilemma brengt, geef je ze beiden voor het zelfde geld of geef je ze vergelijkbaar aantal kadoos?

Voor de jongste heb ik nu:
een prinsessen kasteel van megabloks bestaand uit 4 dozen.
littles petshop 3 setjes
een thee serviesje
een feeenpakje
een puzzel
speeltaart
en nog enkele schoenkadootjes.

voor de oudste dacht ik aan playmobile maar koop ik dan 4 kleinere dozen zodat dat kwa aantal op het zelfde neerkomt als het prinsessen kasteel of koop ik voor dat geld 1 grote doos playmobile maar dan krijgt ze in verhouding veel minder kadootjes.
Op deze leeftijd denk ik dat aantal kadootjes hun meer zegt dan de waarde want dat zegt hun niks denk ik.

Limi

Limi

05-11-2010 om 11:17

Hier ook een bijna 4-jarige

Maar die heb ik één keer moeten dwingen om de speelgoedgids (die opa en oma hadden meegenomen) door te bladeren. Wat hij wilde hebben moest hij uitknippen, maar dat vond hij te moeilijk en dus heeft hij verder niet meer in de gids gekeken. Hij is nog helemaal niet bezig met sinterklaas. Dat kan komen omdat wij er ook niets over zeggen nog. Ik ben benieuwd wat hij doet na de intocht, of hij dan ineens dingen gaat willen.

We hebben gisteren voor hem twee boekjes, een puzzel en een spelletje gekocht toen hij op school was. Ik denk dat het daar bij blijft. Voor de jongste hebben we pas 1 boekje. De aandacht is toch weg na 4-5 cadeautjes. Ik denk dat we tussen de 10 en 15 euro blijven per kind.

We vieren het overigens alleen. Hij is de week ervoor jarig. Omdat opa en oma altijd veel te veel meenemen zie ik het niet zitten om ze een week later weer erbij te hebben. Er komt dan ook een heel andere focus op zo'n spannend avondje te liggen. Ze proberen namelijk altijd de aandacht van de kinderen naar zich toe te trekken.

Voor in de schoen heb ik wat kleine chocolaatjes. Hoevaak ze die mogen zetten weet ik nog niet, iets van 1x per week. Vorig jaar vergaten we het steeds.

Maar de geboortedatum van de oudste is echt zooooo fout gepland.

Als hij ook nog een feestje wil doen en alle andere kinderen (op een ander forum echt bijna alle) vieren sinterklaas 3x in de familie en dan nog op werk/sport/school, dan wordt dat lastig inplannen.

Limi

Jaren geleden had ik een collega wiens zoon vlak voor Sinterklaas jarig was. Alleen was dat kind het zelf alweer vergeten, want die vierde al jarenlang zijn verjaardag in het voorjaar. De hele omgeving wist niet beter of X was jarig in april.

Dus dat kan ook nog

Wat dat betreft: je kan in elk geval het kinderfeestje toch best een paar weken doorschuiven, of zelfs naar januari?

Groeten

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.