Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is nou een goed kussen?

Ik zoek een goed kussen. Niet te plat en niet te dik. Ik heb nu continu schouder- en nekklachten en wijdt dit gedeeltelijk aan mijn kussen.
Lastige vraag waarschijnlijk, omdat smaken verschillen. Maar wie weet toch wat tips?
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel78

Merel78

23-11-2009 om 11:47

Hier

hier gebruik ik al jaren een niet zo groot kussen met boekweitkorrels erin. Dat vormt zich wat meer naar je nek. Soms slaap ik met een ander (wat platter) kusser eronder, soms niet, net even waar ik zin heb en hoe ik lekker lig. Ik vind het een prettig kussen. Bij mijzelf is mijn nek echt mijn zwakke plek, dus hier zit het regelmatig vast, en dat voorkomt een kussen uiteraard niet helemaal. Maar misschien kun je ook eens bij een goede beddenspeciaalzaak advies inwinnen. Ik weet van mijn ouders dat die gedegen advies hebben gekregen toen over matrassen (en dat ook konden uitproberen). Nou zal dat met kussens waarschijnlijk niet kunnen, maar misschien kunnen ze je wel advies geven.

groetjes, Merel

reina

reina

23-11-2009 om 16:33

Hier

Ik slaap al zo'n 15 jaar op Tempurkussen met verdikte nekzijde, ben nu aan mijn 2e bezig. Altijd als ik er een poosje niet op slaap mis ik 'm, want dan steken nekklachten weer de kop op.

Linda99

Linda99

23-11-2009 om 17:32

Silvana

Geen goedkoop kussen maar wel ideaal. Heb vaak rug en nekklachten maar met dit kussen slaap ik prima. Dit jaar uitstapje naar een Pullman kussen gemaakt maar geen succes. Nu dus weer een Silvana.

Ook tempur

en ook al járen in gebruik. Bevalt prima en ik wil niks anders meer, enige nadeel is dat een 'gewone'maat kussensloop er niet echt mooi omheen past. Ik heb overigens de dunste en mijn man de dikste maat.
De volledige naam is volgens mij DFC Tempur.

Guinevere

Guinevere

24-11-2009 om 10:28

Goede beddenzaak

Ik zou me toch tot een goede beddenzaak wenden. Ik denk niet dat je er veel aan hebt als ik vertel welk kussen ik heb. Het ligt ook erg aan je slaaphouding en lichaam. Een goede verkoper moet je kunnen helpen.
Zelf ben ik een buikslaper en heb een dun maar stevig kussen van natuurlatex, al 14 jaar hetzelfde kussen en hij is nog steeds stevig. Ik neem 'm overal mee naar toe. Zonder mijn eigen kussen kan ik niet slapen.

Linda99

Linda99

24-11-2009 om 12:47

Ikea

Ikhebdus ook zo'n Ikea kussen geprobeerd. En ik was blij dat ik hem terug kon brengen! Vond het echt niks. En hij is ook kleiner, beviel me niet. Maar het is absoluut persoonlijk een kussen, een collega zweert ook bij een Ikea kussen.

reina

reina

24-11-2009 om 14:46

Traagschuim

Ik ben dus heel tevreden met een tempurkussen. Mijn man vond het ook wel wat, maar hij vond het zo duur en heeft daarom een ander kussen van traagschuim gekocht. Er is wel heel veel verschil in kwaliteit, die van hem is veel zachter, drukt veel meer in en helpt bij mij niet voor mijn nekklachten. Dus als je aan traagschuim denkt en tempur te duur vindt, moet je jezelf wel goed laten voorlichten.

PDD-ertje

PDD-ertje

24-11-2009 om 21:10

Traagschuim

Manlief een echte van tempur en ik vond een tweede te duur en kocht toen een goedkopen bij de jysk. manlief wilde toen ineens geen tempur maar de goedkopere van de jysk..... Dus je moet het denk ik echt zelf even proberen wat je fijn vind.

Flora B

Flora B

25-11-2009 om 09:15

Op proef...

Wij hebben al weer 10 jaar geleden nieuwe kussens gekocht bij een beddenspeciaalzaak, ik was toen hartstikke zwanger en kon niet meer lekker liggen. Wij kregen 2 weken een leenkussen mee... lag het lekker dan konden we "een nieuwe" kopen. Hij lag heerlijk en hebben toen gekocht. Maar..... waar ik toen niet aan had gedacht, ik ben een buikslaper, in de zwangerschap kon dat natuurlijk niet, maar naderhand heb ik het kussen weer gewisseld voor mijn oude vertrouwde, want voor een buikslaper was ie totaal niet geschikt!

Te leen van de fysio

Ik heb ook nek-, schouder- en rugklachten en kom daarvoor wekelijks bij de fysiotherapeut. Ik kon van hem een kussen te leen krijgen en dat ben ik nu aan het proberen. Als je voor je klachten bij de fysio komt kan je het eens vragen. Als het bevalt kan ik het via hem kopen, is iets goedkoper dan in de winkel omdat het rechtstreeks van de groothandel komt.

reina

reina

25-11-2009 om 23:35

Lenen

Voor ik m'n tempurkussen kocht had ik er idd ook eerst een geleend van de fysiotherapeute om te kijken hoe het beviel. Het beviel

Maxime.M

Maxime.M

26-11-2009 om 10:06

Ook silvana

Hoi,

Wij hebben ook al jaren silvana kussens, misschien heb je ze wel eens gezien. Op de omtrek staan 3 hoofden. Iedere zwaarte heeft een eigen kleur. Mijn man is groter en zwaarder dan ik dus hij heeft een zwaarder en hoger kussen. Je hebt 2 kanten aan het kussen, eentje met een wat hoekiger kant, ondersteunt je schouder/nek wat meer, en een kant die wat zachter is en ronder afloopt. Je hebt voor zover ik weet wel 5 verschillende zwaartes en mag ze uitproberen en als het niet bevalt terugbrengen. Te koop bij beddenspeciaalzaken. (wij hebben ze zeker al 14 jaar, en zijn nu net aan het 2e paar begonnen, 2 jaar geleden ofzo)

Maxime

sonj@

sonj@

02-12-2009 om 18:24 Topicstarter

Sorry voor de late reactie

maar huer dan toch uiteindelijk een reactie.
Ik heb op dit moment een Silvana kussen, alleen is die wat plat. Ik heb eens op de site gekeken en ze hebben een hoop soorten en maten. Maar ja, wat zou dan voor mij het lekkerste liggen
En wat een prijzen. Jeetje ...
Bedankt voor jullie tips!

groetjes, Sonja

Maxime.M

Maxime.M

03-12-2009 om 14:29

Naar de winkel

Hoi,

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en je laten adviseren. En je mag deze kussens uitproberen hoor, als ik het goed begrepen heb. Ikzelf heb de gele variant, ik ben van gemiddelde lengte 1.70 en gewicht.. mijn man is lang, brede schouders en zwaar, hij heeft de groene. (silvana support) ze zijn inderdaad 85 euro, maar je doet er minstens 10 jaar mee! (met speciale molton die je wassen kan) en dan is 8.50 per jaar toch een schijntje....?

maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.