Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Praia

Praia

19-10-2009 om 22:58

Wat is jouw allerlekkerste visrecept?

Morgenavond wil ik mijn vriend even lekker verwennen met een heerlijke maaltijd. Hij is dol op vis, schaal en schelpdieren. Nu tracteren we onszelf regelmatig op vongole, mosselen, paella, visrisotto en gestoofde inktvis.
Morgen wil ik eigenlijk iets anders op tafel zetten, maar wel met vis. Laatst hebben wij (ergens anders) een heerlijke krabquiche/garnalenquiche gegeten, als iemand daar bijvoorbeeld een lekker recept van zou hebben?
Of iets anders lekkers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

20-10-2009 om 10:18

Pepesan ikan

een van de weinige visrecepten die ik lekker vind.
Gerookte makreel
mengseltje maken van: 1 tl uienpoeder
1 tl knoflookpoeder (of gemalen knoflook)
1 el sambal oelek (ik doe altijd wat minder)
1 tl kerrie
1 tl djahe
1/5 tl laos
1 el olie
kneepje citroensap
beetje zout.
In ovenschaal alufolie leggen. Helft van mengsel erop, vis, zonder graat ed erop, andere helft op de vis smeren. Alufolie dichtvouwen en kwartiertje in de oven op een graad of 180-200.
Ik maak er altijd geroerbakte chinese kool bij: chinese kool grof snijden. Beetje olie in de wok, een gesnipperde ui en wat knoflook erbij. Dan de kool roerbakken. Op het laatst een blikje ananas (of vers natuurlijk )zonder vocht erbij en wat (1/4 pakje) gecondenseerde kokosmelk erin laten smelten.

inky

inky

20-10-2009 om 10:24

Zalm uit de oven (erg makkelijk)

Nodig voor 2 personen:
2 zalmmoten/kleine plakjes zachte geitenkaas (bettine blanc oid uit de koeling)en een zakje verse italiaanse tuinkruiden (AH oid). Ik vries de rest van de kruiden overigens altijd in voor een volgende keer).

je haalt 2 zalmmoten, legt die in een ovenschaal. Dan leg je p elke moot een aantal plakes kaas, je krummelt de kruiden erover en giet er olie over. 20 minuten in de oven op 180 graden (hetelucht). mjummie, ik krijg nu al trek hahaha

Lekker inky!

Ik had nog even geen inspiratie, maar vlak voor het weggaan op mijn werk zag ik jouw bericht.

Snel langs de visboer, paar flinke zalmmoten. Thuis die ingesmeerd met olie, citroensap en wat roosmarijn en peper en zout.
Normaal bak ik ze eigenlijk altijd, maar nu dus maar eens in de oven. Supersimpel idd, en heerlijk!

Dank, altijd fijn zo'n makkelijk recept erbij!
Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.