Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

elisa

elisa

23-03-2010 om 15:00

Wat is het verschil tussen internetbankieren en ideal

ik kan het nl. niet op hun site ontdekken. Als ik een bedrag naar een winkel overmaak voor het kopen v/e produkt via internetbankieren, dat is toch hetzelfde als het via iDEAL te doen, wat is het verschil nou precies?
gr. Elisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

23-03-2010 om 15:05

Niet

Ideal logt rechtstreeks in op jouw internetbankiersite.

amk

amk

23-03-2010 om 15:17

Niet

alle banken ondersteunen ideal al.

Maxime.M

Maxime.M

23-03-2010 om 15:42

Vragen aan bank

Hoi,

Ik geloof dat er wel enig verschil in zit. Ik had onlangs iets besteld bij een klein internet winkeltje en betaald via iDeal. Het winkeltje leverde maar niet, plotseling was hun gastenboek afgesloten (en daar stonden alleen maar positieve berichten op) mail naar hen werd niet beantwoord en de telefoon namen ze niet op. Ik heb toen de bank gebeld en gevraagd of ze een verzoek naar dit bedrijf konden sturen om mijn geld terug te boeken (hopende dat dit indruk zou maken) alleen dat ging dus niet omdat ik met iDeal had betaald. Als ik via internet bankieren had betaald dan hadden ze dat verzoek wel namens mij kunnen sturen, nu kon dat niet "omdat het rechtstreeks" was gegaan. Vraag me niet precies wat nu het verschil is, maar als je het dus wil weten, bel de bank even.

Maxime

nb ruim 3 weken later werd mijn bestelde artikel alsnog geleverd, maar dit terzijde.

Astrid

Astrid

23-03-2010 om 16:12

Ideal versus overmaken

Voor Ideal heeft een bedrijf een aparte rekening nodig. Wij gebruiken Ideal voor onze internet shop. Voordeel van Ideal is dat het er a la minuut op staat.Daarnaast kunnen klanten gewoon zelf per internet naar ons overmaken. Je bent dan afhankelijk van wannner ze het gaan doen en of ze het goede bedrag overmaken. Vaak duurt het ook langer.Soms doen ze de aanbetaling per Ideal en het restant maken ze later dan zelf over. Zelf overmaken naar de Ideal rekening gaat voor de klant niet, wordt dan geweigerd.

Overigens met 1 druk op de knop kan je een bedrag van Ideal terugstorten naar de klant. Mijn baas is altijd bang dat wij dat per ongeluk doen...

Ellen Wouters

Ellen Wouters

23-03-2010 om 16:21

Ander proces

Als je gewoon geld overmaakt, moet volgens mij iemand van de winkel controleren of het geld op de rekening staat, en dan akkoord geven voor levering. Dus er is een menselijke handeling voor nodig.

Bij iDeal is het betalingsproces helemaal automatisch, en er komt ook een seintje van de bankcomputer naar de winkel dat het geld betaald is, en dat ze dus kunnen leveren. Dat gaat dus sneller.

Als ik het goed begrijp, tenminste.

Volgens mij

is het zo dat als je zelf via internetbankieren betaalt, jij het initiatief neemt om het bedrag over te boeken van jouw rekening naar die van de online winkel. Dus de betalingsopdracht invult en met je transactiecode toetsemming geeft dat bedrag van je rekening te halen. Bij IDeal geef je als het ware een machtiging om het bedrag van je rekening af te laten schrijven. Het gaat inderdaad veel sneller dan als je het zelf overmaakt.

Maxime.M

Maxime.M

24-03-2010 om 09:33

Pelle

Ik had de bank gebeld met mijn verhaal en gevraag of ik hier nog wat aan kon doen. In eerste instantie hoopte ik dat ik het terug kon laten storten maar dan kon niet, logisch ook vond ik later toen ik er nog eens goed over nadacht, want dan kan je dat bij ieder bedrijf doen, ook degene die netjes levert. Maar de bank zei wel, dat zij als bank een verzoek kunnen sturen tot terugboeking. Het is nog steeds een verzoek, maar hopende dat het indruk zou maken, vond ik het een goed idee. Alleen had ik de bank gezegd, ik wacht nog een weekje, en als het er dan nog niet is, stuur het dan maar. Na een week belde ik om dat verzoek te laten sturen en gaf toen pas alle bankgegevens door, toen bleek dat ik via Ideal had betaald, kon dat verzoek dus niet verstuurd worden. En uiteindelijk was het ook niet nodig want nog een paar dagen later, kreeg ik het bestelde artikel alsnog.
Maar blijkbaar doen banken dat dus wel, en ik vond dat wel vriendelijk van ze.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

24-03-2010 om 11:32

Pelle

Abn-Amro boodt dat aan. Als bedrijven/particulier nu gewoon leveren waarvoor betaald is, is het probleem natuurlijk helemaal niet aanwezig. Ik vermoedt dat het niet zo'n dure kostenpost is, aangezien ze er helemaal niet moeilijk over deden, beetje service verlenen vermoed ik. Uiteraard weet ik dat je geen poot om op te staan hebt als klant, wel gaven zij aan, dat als er meerdere mensen waren die problemen hadden met dit bedrijf zij er weer ergens een afdeling voor hadden die zich daarmee bezig hield.
Maar maak ik nu uit jouw berichtje op dat je denkt dat ik dit uit mijn duim zuig ofzo?

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

24-03-2010 om 16:09

Prive persoon

Hoi,

Ik weet niet, ik handelde hier als prive persoon en aan de andere kant een klein internetwinkeltje. Een les heb ik wel geleerd, ik betaal nooit meer zomaar via internet of ideal. Alleen nog via paypal. En trouwens ik kocht eigenlijk nooit bij kleine internet winkeltjes (onbekende winkeltjes) alleen bij de bekende ketens waar je met acceptgiro mag betalen (achteraf dus). 3 weken voor dit voorval had ik namelijk hetzelfde artikel bij een ander internetwinkeltje besteld en die leverde ook maar niet (ik ben een ezel maar toen had ik via paypal betaald en zag ik op internet bankieren het knopje (betaling ongedaan maken ofzoiets) in ieder geval heb ik toen mijn geld laten terughalen en liep dat met een sisser af.

maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.