Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

13-03-2011 om 20:02

Wat is het ideale koffiezetapparaat (gewone koffie)

Vorige is stuk gegaan, was een philips met thermoskan. Aangezien ik hem met punten uit kerstpakket had gekocht kreeg ik geen geld terug bij de Kijkshop en moest andere uitzoeken. Was eigenlijk niets bij, toen toch maar daar de philps met aromaknop gekocht. Bleek of ook stuk of gewoon miskoop, koffie liep er zo snel door dat er geen enkele smaak aanzat.
Dus weer teruggebrcht, nu een tegoed bon...Dus weer op zoek. Welke bevalt jullie goed? (Ik hou niet van senseo).
Bedankt, oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

13-03-2011 om 20:26

Mijn moeder

zweert bij haar DE koffiezetapparaat. Wij hebben al jaren een Philips, die doet het aardig. DE heeft een goede filter en een extra heet knop. Ik vind dat zelf wel lekkerder. DE apparaten zijn alleen niet mooi om te zien. Zoiets heeft ze:
http://www.douweegbertsenmeer.nl/Pages/ProductDetail.aspx?category=Homepage&catalog=DEmeer&productid=0218

Ik drink zelf meestal espresso.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-03-2011 om 21:22

Net tweede philips gekocht

Volgens mij dezelfde als jij had, zo'n rvs matglanzende thermoskanvariant. De vorige was versleten, maar beviel zo goed dat ik hem opnieuw gekocht heb.

Groet, Mamvantwee

Porsche

Ik heb al jaren de Siemens Porsche design, met thermoskan. En er gaan hier per dag minimaal 3 kannen koffie doorheen en soms wel 6 (gebruik heb zakelijk). Fijn apparaat en lekkere koffie.En hij staat ook nog mooi op het aanrecht, ik heb er ook de waterkoker van.

Dorry

Ook hier een DE-koffiezetter. Ik heb hem geerfd van mijn oma, die net als ik, een enorme pietlut is (was) wat koffie betreft. Behalve dat het apparaat hele lekkere (hete) koffie zet, is het ook handig dat je losse onderdelen kunt krijgen zodat je kapotte kunt vervangen. Zo heb ik al een keer een deksel en de kan vervangen. Mijn moeder heeft nooit een ander merk koffieapparaat gehad dan Douw Egberts en zij is ook erg tevreden.

Shifra

Shifra

15-03-2011 om 19:32

En voor 1-4-6 kopjes?

Aangezien ik zeer binnenkort officieel alleenstaand ben, en wel van 1 a 2 kopjes gewone koffie( ook niet van senseo) houd ( en regelmatig ook koffiebezoek heb trouwens)volg ik dit draadje nauwgezet.

Is het DE apparaat uit de genoemde link ook geschikt als je maar 1 of anderhalf kopje wil zetten, en ook voor 4, ik bedoel qua formaat dan.....Ik vind het altijd zo lastig in te schatten hoeveel kopjes er ong. uit zo'n kan kunnen.

groet shifra

Café gourmet van philips

Had ik eind 80-er jaren ook en hij bestaat nog steeds. Het water wordt eerst in het reservoir tot koken gebracht en na een minuut te hebben gekookt loopt het langzaam op/over de koffie. Heerlijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.