Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puck2

Puck2

23-12-2009 om 17:34

Wat is het beste alternatief voor clotted cream

Ik wil 2e kerstdag clotted cream serveren bij iets high-tea-achtigs. Nu lees ik op internet allerlei recepten:
mascarpone en creme fraiche in allerlei verhoudingen al dan niet met toevoeging van suiker
mascarpone en lobbig geklopte slagroom
Wat vinden jullie het lekkerste alternatief voor clotted cream. (en nu niet zeggen dat er geen alternatief is en dat de echte veel lekkerder is en dat je het beter via de webwinkel kan bestellen want daar ben ik nu mooi te laat voor)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jumbo

hoi
bij de jumbo kun je kant en klare clotted cream krijgen. liggen bij de verse kaas/roomkaas etc.

groetjes
Gruffalo

Rosalinde

Rosalinde

23-12-2009 om 19:21

Met monchou

Weet niet of het de beste manier is,maar ik maak het met monchou en slagroom en zoet het met honing,het is in elk geval wel erg lekker bij scones.

Bibi72

Bibi72

23-12-2009 om 21:22

Mijn recept

250 gr mascarpone
125 gr slagroom of crème fraîche
Als je slagroom gebruikt: Klop de slagroom dik. Voeg de mascarpone in gedeelten toe en klop de room verder stijf.
Als je crème fraîche gebruikt: Klop de crème fraîche en de mascarpone samen lobbig.
Met crème fraîche vind ik hem het lekkerst!

Puck2

Puck2

24-12-2009 om 15:29

Oke

Proof of the clotted cream is eating it:
Ik ga beide varianten maken: die met mascarpone en slagroom en die met mascarpone en creme fraiche. En dan eens kijken welke we het lekkerste vinden.

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 12:00

En het lekkerste vonden wij

De mascarpone met slagroom. Ik had half om half gedaan maar de volgende keer wordt het meer mascarpone en wat minder slagroom. Deze vonden we het meest lijken op wat we in Londen bij de high tea geserveerd kregen. De versie met zure room was toch wat frisser, maar ook erg lekker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.