Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

halva

halva

21-02-2011 om 12:56

Wat is er toch met de kuipjes boter aan de hand?

Ik was net bij 's lands grootste kruidenier en daar was nagenoeg het hele rek met kuipjes halvarine/margarine leeg. Wegens schaarste stond erbij. Is dit bij jullie ook zo of weet iemand hier meer van? Schaarste, ik snap er niets van!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yura

Yura

21-02-2011 om 13:41

He hier ook

He dat was hier vrijdag ook. Er stond niks bij. Was er vanochtend weer, maar niet bij dat schap geweest, had vrijdag maar Bona gekocht ipv Becel. Het ging hier om Becel en het huismerk dat erop lijkt, ook de bakboter was wat schaars. Bij onze AH is regelmatig van alles op, dus heb er verder niet eens bij stil gestaan.
Ook de eieren waren praktisch op overigens, heb ik ook een ander soort moeten kopen dan normaal.

amk

amk

21-02-2011 om 14:45

Die eieren

is verklaarbaar. Duitse eieren worden massaal geweigerd wegens mogelijk dioxine, en dus gaan onze eieren daar heen.

Ah-probleem?

Ha, ik heb dit probleem vorige week ook gehad. Maar alleen bij AH, in mijn normale supermarkt was de Becel gewoon volop verkrijgbaar.

Misschien vraagt AH de fabrikant de prijs te verlagen en gooit deze de kont tegen de krib?

Chris

maan.

maan.

21-02-2011 om 17:35

Blueband

blueband is volgens de AH-medewerker tijdelijk niet verkrijgbaar omdat de leverancier met een nieuwe verpakking komt.. ik heb hem maar niet verteld dat de concurrent die al zeker twee weken in de winkel heeft liggen.

ik vermoed inderdaad een spelletje prijsdrukken, aangezien unilever schijnt te hebben aangekondigd dat ze prijsverhogingen willen gaan doorberekenen. (schijnt trouwens niet aan hoge grondstoffen te liggen maar aan speculanten die de goederenprijzen opdrijven).

maar ja.. nu moet ik dus weer naar die andere winkel toe want ik heb wél boter nodig. (haal ik volgende keer meteen ook de rest van mijn boodschappen, sorry appie..)

Hier ook

Schappen leeg van de boter. Alleen hun huismerk stond er in beperkte mate.

Dat overkomt me vaker bij de AH, schappen leeg en dan is wel hun eigen huismerk voorhanden. Ik krijg dan altijd het idee dat ik op die manier gedwongen word om hun huismerk te kopen.

Word ik altijd ietwat recalcitrant van, dus koop ik niets en ga het vervolgens bij de collega supermarkt halen die het wel gewoon heeft staan.

Ik heb er in het verleden eens een gesprek met de filiaalmanager aan gewaagd, hoe het toch komt dat schappen regelmatig volledig leeg zijn. Toen werd me verteld dat ze geen personeel hadden om het aan te vullen. Ja ja. Maar toen ik zei dat dat niet klopte, omdat bepaalde schappen soms wekenlang een aanleveringsprobleem schenen te hebben keek men hoogstverbaasd, want dat kon eigenlijk niet. Zodra jij boodschappen doet bij de kassa wordt alles automatisch besteld en aangevuld. Nou, mooi niet dus. Daar klopt hier en daar niet veel van.....

Overigens was ik een paar jaar geleden die lege schappen zo zat, ik greep zo ongeveer mis voor de helft van mijn boodschappenlijst, dat ik sindsdien bij de concurrent boodschappen doe. Die wel volle schappen heeft. En voor die kleine dingetjes die ik dan toch bij de AH wil halen ga ik nog even bij de AH langs, maar dat wordt ook steeds minder.

Puck

Puck

22-02-2011 om 10:28

Deen geen probleem

Hier bij de Deen hebben we gewoon volle schappen. Ik zal eens bij Appie kijken hoe het daar zit. MAar het lijkt erop dat "schaarste" in dit geval meer betekent "schaarste bij AH"

Fiorucci

Fiorucci

22-02-2011 om 11:25

Blue band

Blue band is hier gewoon te krijgen, Becel is nergens te bekennen, maar goed dat lust ik toch niet..

+ Brunette +

+ Brunette +

22-02-2011 om 15:08

Surrogaatboterschaarste: diep triest

Wedden dat er wel echte boter in de schappen ligt? Ik heb een bloedhekel aan margarine, het smaakt raar en zit vol met kunstmatige hulpstoffen. In roomboter zit een klein beetje cholesterol (per boterham gerekend dan) maar de vitaminen die erin zitten zijn natuurlijk, roomboter bevat geen toegevoegde A en D die bij margarines van de verpakking worden geschreeuwd zodat de gemiddelde consument het idee heeft dat margarine veel gezonder is dan boter (halvarine daargelaten).

Mijn antwoord is dus: misschien betreft het een lobby van de zuivelindustrie? Dat ze op die manier de mensen dwingen om boter te kopen?

Fiorucci

Fiorucci

22-02-2011 om 16:06

Brunette

Nee, ik miste ook de nodige merken roomboter, vanmiddag. Er was alleen een heel goedkoop merk te krijgen.

Hier ook

Een half leeg schap bij Jan Linders, en Gouda's Glorie helemaal op.
Toch een raar fenomeen...

Fiorucci

Fiorucci

23-02-2011 om 13:13

Vol

En vandaag waren de schappen weer helemaal gevuld.

halva

halva

23-02-2011 om 13:46

Aha

Dus inderdaad een landelijk probleem. De ah bij mijn zus had trouwens vermeld dat er leveringsproblemen waren. Fio, ik ben sinds zaterdag niet meer bij de winkel geweest, dus ik weet niet of hier de schappen vol zijn!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.