Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is er mis met houdbare melk?

Vandaag een vriendin op bezoek gehad. Heel gezellig. Ze bracht een artikel mee over voeding voor kinderen. Interessant maar lichtelijk overdreven (alle suikers zijn bijv. verboden voor kids). Maar goed, ze vertelde ook dat je beter geen melk kon drinken dan houdbare melk. Iets met verbrande eiwitten.
Wie weet of houdbare melk echt slecht is? Mijn kids drinken bijna alleen maar houdbare melk (is lekker en heel handig als je maar 1 keer per week boodschappen doet).

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2010 om 21:28

Niet lekker

maar dat is mijn persoonlijke mening...

Fatima

Fatima

11-08-2010 om 21:55

Geen reden

Als je maar eens per week boodschappen doet kun je toe met maar 1 of 2 dagen houdbare melk. Gepasteuriseerde melk is tegenwoordig heel lang houdbaar. Ik persoonlijk vind het echt niet te zuipen dat spul.

dc

dc

11-08-2010 om 22:24

Smaak hangt eraf waar

in frankrijk hebben ze LEKKERE houdbare melk. Laatst in Nederland geprobeerd, niet te drinken... En in engeland dito. Waarom kunnen ze het in frankrijk wel?

Volgens mij is er voor de gezondheid niets mis mee.

Tango

Tango

11-08-2010 om 22:42

Mijn smaak is het niet

Om het maar vriendelijk uit te drukken. Maar als je kinderen het lekker vinden, Juulia, prima toch. Gewone melk is echter ook al gauw een week houdbaar, dus zou ook kunnen.
Hier drinken we houdbare melk echt alleen op de camping, dronken moet ik zeggen, want dit jaar met de caravan hadden we gelukkig een koelkast, dus gewoon lekkere melk op voorraad.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2010 om 22:56

Ja in frankrijk!

inderdaad, daar is ie wel lekker! En ik ben behoorlijk kritisch daar in!

Maxime.M

Maxime.M

12-08-2010 om 11:11

Geen probleem mee

Hoi,

Ik vind het niet vies, maar drink zelden een glas melk. Gebruik het eigenlijk altijd om chocomelk mee te maken (nesquick) of opgewarmd in de koffie of bij sausjes. Omdat ik voorheen altijd pakken zure melk kon weggooien vind ik houdbare melk ideaal. Maar ik hoor vaker dat mensen het heel vies vinden, alleen ik heb dat niet zo. Het smaakt wel anders dan gewone melk, maar niet vies.

Maxime

Juulia

Juulia

12-08-2010 om 15:32 Topicstarter

Vies?

Wij hebben juist het omgekeerde: hier drinken we liever houdbare melk. Ik koop 2 pakken verse melk per week en heb vaak het idee dat die naar plastic o.i.d. smaakt (huismerk AH).
Misschien toch een keer een ander merk verse melk proberen. Maar in ieder geval blij om te lezen dat het verder prima is om houdbare melk te drinken.

Juulia

mia

mia

12-08-2010 om 17:04

En wij

Wij drinken verse biologische melk. Daar zit de meeste smaak aan en de minste bijsmaak. Bovendien heb ik eens gelezen dat het beter voor je gezondheid zou zijn, ik betwijfel dat, trouwens. Wij houden hier ook niet van de smaak van houdbare melk ook al kun je dat lang bewaren.

Plastic

Mijn vriend vindt de AH melk ook naar plastic smaken. Als ik daar boodschappen doe koop ik altijd bio-melk. Maar houdbare melk is absoluut niet ongezond. Alle suikers verboden voor kinderen vind ik ook absurd klinken. Dan zouden ze dus ook geen fruit kunnen eten...

Bastet

Bastet

13-08-2010 om 18:16

Brrrr

Er is niks mis mee,maar ik vind het vies...brrr...
bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.