Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Agnet

Agnet

04-07-2010 om 18:25

Wat is een redelijke prijs

Wij hebben 2,5 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht. Daarin zit een uitsparing voor een losse dubbeldeurs amerikaanse koelkast/vriezer Wij hebben toen voor 998 een LG gekocht en die is aangesloten op de waterleiding. Nu gaan we verhuizen en willen we de koelkast/vriezer ter overname aanbieden aan de nieuwe bewoners, maar wat is nou een redelijke prijs? Er zit een piepklein deukje in.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afschrijving

Je zou simpel zeggen dat het gaat om de marktwaarde. Daarvoor geldt dus gewoon wat de gek ervoor geeft.

Een indicatie kun je halen uit
a. het onmiddelijke waardeverlies doordat iets geen nieuw ding is maar tweedehands: daarvoor gaat er vaak een paar 100 euro vanaf. Je hebt het niet zelf kunnen uitkiezen.
b. afschrijving. Stel een apparaat als dit zou 10 jaar moeten meegaan, dan kan je 30% van de prijs aftrekken als het drie jaar oud is.

Kom ik alles bij elkaar op zo'n 600 euro uit. Misschien nog wat minder.

Maar eerlijk gezegd, ik weet niet of je hem mee wilt nemen, zou ik eerder dat ding bij het huis verkopen. Oogt sympathieker. Als je er te veel voor vraagt denken die kopers ook "bekijk het, dan koop ik wel een nieuwe". Terwijl als je zegt dat ze dat gevaarte bij het huis krijgen voelen ze zich alsof ze 1000 euro kado hebben gekregen.

vlinder72

vlinder72

06-07-2010 om 15:35

Hmmmm

Zelf vind ik het altijd iets zieligs hebben als je een huis koopt voor laten wij zeggen ruim 200.000 dat iemand dan dingen ter overname gaat aanbieden van een paar honderd euro. Zelf heb ik nog nooit iets tegen betaling overgenomen. Of iets tegen betaling ter overname aangeboden. Ik bood gewoon aan dat sommige dingen achter konden blijven. En andersom. Net zoals Rode Beuk aangeeft komt dat ook veel leuker over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.