Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

carolien

carolien

06-06-2011 om 21:50

Wat is een leuke bezigheid voor op vakantie?

Vorig jaar heb ik op vakantie in Frankrijk heerlijk veel kunnen lezen, maar ik was het toch op een gegeven moment zat. Maar toen had ik dus eigenlijk niks te doen. Natuurlijk spelen met de kinderen en zwemmen etc, maar niks om even lekker 's avonds mee bezig te zijn. Een aantal jaar geleden heb ik wel heerlijk zitten scoobidoo-en met mijn dochter en eigenlijk zoek ik dus weer zoiets. Maar wat? Scoobidoo ben ik verleerd en wil ik dus ook niet meer, haken en breien vind ik niks evenals borduren. Puzzelboekjes en nintendo vind ik maar even leuk en niet dagenlang. Wat is nou een leuke bezigheid voor op vakantie???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

06-06-2011 om 21:54

Scrabble

Dat doen wij nooit, behalve elke avond in de tent op de camping....

Groet, Mamvantwee

Schaken

Je hebt van die kleine setjes voor onderwerg, ook voor dammen of mens-erger-je-niet. Verder kun je altijd even tennissen met een shuttle. En radioluisteren. Even naar de receptie lopen om een nieuw boek te halen.

Puck

Puck

07-06-2011 om 10:28

Yahtzee of pineuten

Doen we thuis zelden en op vakantie bijna iedere dag.

carolien

carolien

07-06-2011 om 12:36

Dit is het nog niet

Yathzee doen we al wel eens, dus dat is niet wat ik zoek. Schaken kan ik niet en wil ik ook niet leren. Ik zoek echt iets wat gewoon een leuke bezigheid is zonder dat je er te veel bij na hoeft te denken. Ook zoek ik iets wat ik in mijn eentje kan doen. Ik ga ook nog wel even de stad in. Misschien zie ik bij de speelgoedwinkel nog wel iets creatiefs...............

Olijvje

Olijvje

07-06-2011 om 13:10

Kleurboek en stiften

Jaha, daar kan ik me wel een tijdje mee vermaken, heerlijk rustgevend

Marlou H.

Marlou H.

07-06-2011 om 15:30

Mandala?

Mandala's kleuren? Er zijn hele mooie mandalatekeningen. Leuk draadje trouwens.

Groetjes Marlou

mama Katja

mama Katja

07-06-2011 om 15:55

Top models

Ik vind die boeken van Top Models erg leuk. Je kunt dan op een voorbedrukt hoofd of lijf zelf de make-up, haar of kleding ontwerpen/tekenen. Ze bestaan ook met als onderwerp "interieur" - leuk zelf een ruimte ontwerpen en "bruiloft" van bruidsjurk en -kleding tot taart, uitnodigingen en boeketjes. Je kunt alles uit de losse pols tekenen of gebruik maken van de sjabloons die er bij zitten.

Groetjes,
Mama Katja

Smart game of rush hour

Zo'n alleenspel als smart game (met aan elkaar zittende "balletjes" die je op verschillende manieren tot plat vlak of piramide moet bouwen), daar kun je best een heel tijdje mee bezig zijn. Of Rush hour, ook geinig. Een verhaal schrijven. Een gek vraagstuk verzinnen en oplossen.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-06-2011 om 17:46

Vanalles

Ik heb vandaag een leuk armbandje gemaakt door gekleurde bandjes van look-a-like-leer te vlechten en er kralen aan te maken. Dat was leuk, maar ik denk dat je dan aan het eind van de vakantie wel heel veel armbandjes hebt.
Het dobbelspel van Kolonisten van Catan is ook leuk, maar waarschijnlijk niet wat je zoekt.
En een addict a ball is ook leuk. http://www.megagadgets.nl/nl/producten/addict-ball-p-1416/

Guinevere

Guinevere

07-06-2011 om 20:55

Niks

Vakantie is een ideale gelegenheid om ook eens niks te doen. La dolce far niente, en dan écht niente. Ik hoef niks om handen te hebben, maar kan ook gewoon gaan zitten en om me heen kijken (naar de boomblaadjes ofzo). Heel ontspannend en Zen.

soepstengel

soepstengel

07-06-2011 om 21:46

Ketting rijgen?

een doosje kralen van de action met draad erbij en rijgen maar.
-Ministecken( je hebt ook van die speciale waarvan je een foto kunt maken, is geen ministeck maat t lijkt erop
-vliegtuigen vouwen( vinden de kids vast leuk, allerlei verschillende....
-strijkkralen
-origami
-Kaarten maken
-schilderen op nummer
-je hebt ook van die minimozaieksteentjes die jemet een pincetje op moet plakken, kun je even vooruit
-calligraferen

Olijvje

Olijvje

07-06-2011 om 21:53

Puzzel maken

Is nog niet voorbij gekomen dacht ik.

an mien

an mien

07-06-2011 om 22:17

Haken

Zie het draadje hierboven.
Is dat geen leuke bezigheid?

An mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hmmm....legpuzzelen....

...van een paar 1000 stukjes. Heerlijk meditatief tijdverdrijf. Maar misschien niet zo handig in een tent als je het tussendoor even weg wilt leggen....

Ingrid

Ik lees niet

ik hou niet van romans. Ik had vorig jaar een studieboek bij mij maar het zonk niet in, ik had de focus niet en ik heb zo genoten de eerste week. Ik heb elke avond wijn gedronken met mijn man, suffe sudoku's gemaakt en wat geschreven voor en over mijn kinderen.

Het liefst drijf ik overdag op een opblaasmatrasje op een riviertje en bekijk slangetjes en tel kikkers, bekijk visjes en ben met mijn dreumes (de oudste niet mee gerekend want die is dan de hele dag met een kliek andere kinderen op de camping op pad) zeer relaxt bezig en dan sávonds zet ik dat voort door wat te keuvelen met mijn man en wat simpel denkwerk.

De state of mind die ik vorig jaar had na 1 week op de perfecte kneuterige riviertjes camping wil ik heel graag weer bereiken, het was zalig, zo ontspannen was ik en dat lukt mij de rest van het jaar niet, helaas. Helemaal niets moeten, geen stress, nauwelijks opvoeding, echt heerlijk.

Oh ja en breien

vorig jaar heb ik bij de eerste overnachting een truttig Frans breiwinkeltje gevonden en toen voor nog geen 2 tientjes pennen en wol gekocht en elke avond wat gebreid aan een spencertje voor mijn jongste dochtertje, heerlijk. Dat heb ik de rest van het jaar niet gedaan en dat ga ik heerlijk weer doen komend jaar, dus ik koop van te voren wol hier in de stad en ga een sjaal oid breien, of gewoon beginnen en dan zie ik wel wat het wordt.

Manda...

Ik krijg helemaal zin in vakantie als ik jouw berichtjes lees...heerlijk!

Zucht. Nog 7 weken school hier in het noorden (of zijn jullie ook noord?)... we gaan pas ergens in augustus weg...

Ingrid

Ingrid

ja ook noord, maar het plezier vooraf, man oh man, wat heb ik er ontzettend zin in, ook dit jaar (en dat zal alle jaren vast zo blijven) weer stress, gedoe met carriere van ons allebei, kinder perikelen etc.

en dan even 2 weken helemaal niet. Zo zalig te merken dan ik straks half augustus opeens merk dat ik geen lijstjes in mijn hoofd heb gehad maar gewoon een half uur naar een landschap met wolken, zon en vogels heb kunnen kijken.

nog maar 7 weken joh, in de hectiek hier is dat zo voorbij. Oh ja en in juli 1 nachtje in een heel klein tentje samen met vrienden op een camping proefdraaien.

Valkyre

Valkyre

08-06-2011 om 00:20

Schrijven

Ik schrijf graag, maar kom er normaal gesproken niet aan toe. Op vakantie schrijf ik veel - soms gestructureerd (verhalen, gedichten, een verhaaltje over zoonlief voor later) - maar ook totaal ongestructureerd. Dan schrijf ik alle zin en onzin op die in m'n hoofd opkomt tot m'n hoofd leeg is, heerlijk! En dan kan ik pas rustig naar kabbelende beekjes kijken enzo.

Schilderen of tekenen doe ik ook alleen nog op vakantie. Dan koop ik van die kant-en-klare ansichtkaarten van aquarelpapier en daar penseel ik dan een landschapje op, of ik maak gekke pentekeningetjes. (Manlief kan ontzettend goed cartoontekenen, jaloersmakend!)

Verder haken, breien, lezen (Goede Boeken, maar ook het laatste modenummer van de Elle of de Vogue). En dan schetsjes maken van de hippe outfits die ik kan samenstellen van de kleren die ik al heb... Oh, wat ben ik toch een muts

Wat ik ook weleens doe, is een crea-projectje meenemen om cadeau te geven met kerst (sjaal breien ofzo). Daar begin ik anders nl steevast te laat mee...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

carolien

carolien

08-06-2011 om 11:01

Puzzelen

Jaaahhhhh ik neem een grote legpuzzel mee! Zoon van 11 is ook dol op puzzelen, dus misschien worden het er ook wel 2 van 1000. Ik heb van die puzzelmatjes die je op kunt rollen dus die neem ik ook mee.
Ik had dit natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, maar ja zo zie je maar waar OOL goed voor is. Ik ga ook nog even kijken naar iets anders bijv. ketting maken,vriendschapsbandjes o.i.d. Smartgames hebben we ook ieder jaar mee, dus ik ga ook even naar een nieuwe kijken die IK leuk vind haha. De kinderen mogen er dan ook mee (als ze lief zijn).
Bedankt!

Smartgames

Wij hebben er een aantal, maar de leukste vind ik zelf, Anti-virus! Echt heel
gr leuk! Nora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.