Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lena

Lena

29-06-2010 om 21:12

Wat is een handige box?

Mijn uitzet is bijna compleet maar mist nog een box. Eigenlijk weet ik niet welke ik wil / wat handig is. Ik kijk veel op marktplaats maar daar is echt een run op die dingen, ze vliegen weg! In de winkel (prenatal en zo) vindt ik ze behoorlijk prijzig, en op internet kun je ze ook bestellen, maar ja, welke dan? Ik heb bijv. nu een mooie gezien met als afmeting 81 x 76 x 95,5 cm (hxbxd), is dat wat of is dat al gauw te klein?
Groetjes, Lena

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-06-2010 om 21:45

3-hoek

Het ligt natuurlijk aan je woonkamer en aan de beweeglijkheid etc. van je kind.
Wij hadden zo'n 3-hoekige van Bopita. Dat ding stond echt niet in de weg, had afgeronde hoeken en dat scheelde heel veel blauwe plekken. Bovendien was het überhaupt niet zo'n enorm groot monster.
Extra's als speelgoedlades etc. deden ons niks, dat werd alleen maar een stoffige zooi.

Vic

Vic

29-06-2010 om 23:17

Prénatal basisbox

Ik had de Prénatal basisbox. Een heel simpele, iets kleiner dan normaal, box op wielen, zonder lade. Zo'n lade vangt alleen maar heel veel stof, en deze was heel makkelijk opzij te rijden om te stofzuigen. Volgens mij kostte hij rond de 70 euro.

Gerdina

Gerdina

30-06-2010 om 15:11

Onze box

mag weg, dus als je die wilt hebben?
Het is een rechthoekige met een lade eronder. Bodem kan in 2 standen. Hij is berkenhoutkleurig met blauwe accenten.

Lena

Lena

01-07-2010 om 08:40

Witte

Hoi, bedankt voor je aanbod maar eigenlijk is tot nu toe onze enige voorwaarde dat ie wit is! Maar als ik dat zo hoor is een box niet gauw veel te klein? Groetjes, Lena

Box te klein/te groot

Zolang je kind zich nog niet zelf kan voortbewegen is elke box groot genoeg als je kind er maar op zijn rug in kan liggen en met zijn armpjes kan maaien. Daar voldoet iedere box aan.
Kan een kind eenmaal kruipen, dan is iedere box eigenlijk te klein.

Een box is handig om een kleine baby veilig in weg te leggen/zetten en om een iets groter kind even in te kunnen stallen als je de deur moet opendoen voor de pakketbezorger. Maar bij een iets groter kind denk ik niet dat zo'n box nou nog echt heel uitgebreid gebruikt wordt.

Die driehoekige, die hadden wij bij ons eerste kind te leen. Ideaal ivm kleine woonkamer. Hij voldeed uitstekend tot kind anderhalf was (toen moest-ie weer terug). Nu bij de tweede hebben we een vierkante tweedehands gekocht. Die is groter, maar ik kan niet zeggen dat het verschil maakt. Sinds dochter kan kruipen en staan is de box niks voor haar, ze weet donders goed dat ze gedumpt wordt en zet het dan ook onmiddellijk op een brullen. Dat zou in een iets grotere box niet anders zijn. Een box die zo groot is dat een kruipend kind er wat mee kan past niet meer in de kamer

Groeten,

Temet

liora

liora

01-07-2010 om 13:38

Hier

Hoi,

Hier een kruipend kind van ruim een jaar, en hij vermaakt zich nog prima in de box gelukkig. Denk dat het vooral van het kind afhangt hoe lang hij in de box wil en minder van de box.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

madelief

madelief

02-07-2010 om 07:46

Gewenning

Na het ontbijt zette ik een hummel die zich inmiddels kon voortbewegen in de box. Ik ging dan even dingen doen waarbij ik hem/haar niet kon gebruiken. De vloer dweilen bijvoorbeeld. Boven de was ophangen. Alle stoelen van de vloer en grondig stofzuigen. Ramen zemen, dat soort zaken.
Het was een vast moment en als het koffietijd was, mocht hij/zij er weer uit.
Als ik ging eten koken, 's avonds, ging kindje ook terug in de box, met een tas met allerlei 'interessante voorwerpen'.

Het risico is dat een box snel te vol en te chaotisch wordt doordat je er van alles in dumpt wat elders aan speelgoed in de weg ligt. Dan kan zo'n kleintje door het 'te veel' niet spelen.

De box niet gebruiken als slaapplek. Het moet duidelijk zijn dat-ie daarvoor niet is bedoeld.

Madelief

madelief

madelief

02-07-2010 om 15:06

Welnee cobi

Het is gewoon goed dat je iets Heel Speciaals reserveerde voor de boxtijd. Juist dat kleintjes nu constant het leukste van het leukste ter beschikking hebben maakt dat je als ouders niets meer achter de hand hebt.
En als zodanig is een playstation ook nog prima te benutten op latere leeftijd. Goed gedaan!

En je weet het he, uitstel van behoeftenbevrediging toont intelligentie. Of zo.

Madelief

Nooit een box gehad

Onze kinderen zijn in het buitenland geboren (elk in een ander land, om het makkelijker te maken Toen ik in verwachting was van onze oudste heb ik in dat land uitgebreid gezocht naar een box. Ik heb op een gegeven moment overwogen om er een te laten maken (over laten komen uit NL was een te dure grap), maar uiteindelijk bedacht dat het dan maar zonder moest. Toen onze tweede op komst was, heb ik in ons nieuwe land wel even gezocht, maar niet al te grondig, ik was immers gewend aan een baby zonder box. En toen de derde kwam, heb ik niet eens meer gezocht, al hebben ze in dit land best een redelijk alternatief voor een box.

Ik weet dus niet beter of de box is overbodig. Nu moet ik wel zeggen dat ze alledrie vrij snel liepen (12 mnd, 9 mnd en 10 mnd) en redelijk zelf (of met elkaar) konden spelen.

Muusje

Lena

Lena

03-07-2010 om 18:49

Gekocht!

Ik was vandaag aan het babyshoppen en trof daar de box die ook al op internet had gezien. Simpel, wit, niet duur en ik was nu niet meer zo bang dat ie te klein oid zou zijn, dus gekocht. Dank voor jullie adviezen! Ook over het niet als slaapplek gebruiken en zo. Ik heb voor de eerste weken zo'n mand voor de baby om in te slapen, het leek me wel handig om die zo nodig op de box te parkeren, het lijkt me dat ie dan nog zo klein is dat er nog weinig box-besef is En zo is de uitzet dan toch echt bijna compleet, alleen nog geen commode. Groetjes, Lena

Fijn

Fijn dat je de box hebt gevonden. Heerlijk, zo shoppen voor een baby. En ja, die hele kleine luiertjes lijken enorm als ze eenmaal om zo'n pasgeboren baby'tje moeten...

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.