Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

13-03-2011 om 22:09

Wat is een goede babydraagdoek?

De vorige keren had ik geen echte draagdoek, alleen zo'n soort banaan, die veel te warm was en ik dus nauwelijks gebruikt heb. Maar dit keer lijkt het me toch wel heel handig, baby lekker dicht bij en toch de handen vrij. Wat is een goed merk of een goede winkel voor zo'n echte stevige omknoopdraagdoek waar baby's vanaf het begin in kunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cheshire

Cheshire

14-03-2011 om 09:17

Binana

Hoi, ik heb een Binana gekocht http://www.binana.net
en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben geweest. Mijn man trouwens ook, en het fijne was dat hij erg lang is en ik erg klein maar beide konden we de draagdoek gebruiken. Ik heb hem vanaf de geboorte tot aan 18 maanden gebruikt. Echt een aanrader !

Groet.

Biene M.

Biene M.

14-03-2011 om 09:40

Aangrboden

Ik heb hier een tri cotti en een babycuddle en gebruik geen van beide. Laat maar weten als je iets hebben wilt!

margje van dijk

margje van dijk

14-03-2011 om 10:26

Misschien dit?

http://www.hechteband.nl/

Dan kun je echt gaan uitproberen wat bij jou past. Ik ken haar, ze kan dit heel goed. (Ze kent mij ook, maar 'margje' niet hoor!! - haha).

Margje

Ah!

Ik kan je niet echt tips geven. Ik heb zelf zoeen gebruikt die je niet omknoopt, maar met gesp vastklikt en die je ook als hangmatje in de box kunt gebruiken. Maar wat heerlijk straks weer zo'n lekker ruikend bundeltje tegen je aan!

liora

liora

14-03-2011 om 10:41

Asa

Hoi,

Een hele goede is de tricot doek van Life Tree, te kopen bij de Geboortewinkel. Wanneer ben je uitgerekend? Voor mijn juni baby was de doek te warm. Ik heb toen een zomer-draagdork gekocht van bamboe.

Het zijn beide gewoon lange lappen die jr omknoopt. Het is echt niet moeilijk, ik ben zeer onhandig met stoffen maar kon het heel goed.

Ik heb beide doeken hier nog en ze zijn in goede staat. Wil je ze misschien voor een zachte prijs overnemen?

Liora

liora

liora

14-03-2011 om 10:44

Oh ja

Die life tree is hetzelfde als de cuddle. Ik vond het ook inderdaad zo heerlijk die doek. En hè oogst er op straat ook zoveel bewondering mee.

Ik vond het vooral erg handig als ik mijn oudste naar school moest brengen. Dan voedde ik de baby, deed hem in de doek alwaar hij meteen heerlijk ging slapen en dan ging ik rustig naar school zonder dat ik baby wakker hoefde te maken. Echt ideaal.

Biene M.

Biene M.

14-03-2011 om 10:53

Tja

Daarnet typte ik dus eenvingerig met mijn linkerhand (was aan het voeden), vandaar ook die typo. Maar ik zou niet durven zeggen wat een goede draagdoek is, omdat ik dat per kind zo vond verschillen.

Oudste ging prima in de "banaan met gesp", was ook niet zo zwaar dus dat heb ik maandenlang volgehouden als enige transportmiddel (we hadden geen auto en geen kinderwagen). Middelste kon ik geen moment wegleggen en voor hem heb ik de babycuddle aanvankelijk veel gebruikt (dat is diezelfde die Liora noemt, van lifetree oftewel de geboortewinkel). Maar ik vind die babycuddle zelf niet lekker zitten, die knoop drukt in mijn buik en ik vind hem te warm.

Jongste is loeizwaar en omdat ik als het moet ook graag rondrennende peuter af en toe op wil kunnen pakken, gebruik ik nu de wagen veel meer. Dit kind hoeft ook niet zo veel bij me te zijn, slaapt veel liever in haar bed en huilt amper. Daarom ben ik blij dat ik niet al vooraf iets heb gekocht, ik had nog een babybjörn en tricotti (beide gekregen) en een babycuddle in huis en kon uitproberen wat me beviel. Uiteindelijk gebruik ik alleen af en toe de babybjörn (dat mag toch pas vanaf een week of 6 trouwens?)

Tegen de tijd dat jij uitgerekend bent, gebruik ik waarschijnlijk geen van allen meer en wat mij betreft mag jij dan mijn hele collectie uitproberen/hebben. Heb je mijn telefoonnummer of mailadres nog? Ik die van jou wel, als ze intussen niet veranderd zijn.

Tricot-slen

Ik heb in de prehistorie, toen onze oudste op komst was, een tricot-slen gekregen. Dat is ook gewoon zo'n heel lange stretchlap die je op verschillende manier om kunt knopen. Wij vonden het een ideaal ding en hebben hem bij alledrie gebruikt. Inmiddels is hij bij een bevriend stel in gebruik voor hun tweede kind. Je moet alleen wel even oefenen in het handig omknopen, maar dan kun je zelfs voeden als je baby erin ligt/hangt/zit.

Asa Torell

Asa Torell

14-03-2011 om 20:44

Echte doek

Ik zoek inderdaad zo'n echte draagdoek, eentje waarin je kunt voeden en waarin een baby die het nodig heeft desnoods de hele dag bij je kan zijn.
Maar ik zie dat er daarbinnen ook nog heel veel variaties zijn... ik ben het even een beetje kwijt geloof ik. Ik had blijkbaar verwacht dat iedereen hier unaniem Het Merk van de Verantwoorde Katoenen Draagdoek zou oplepelen . Blijkbaar voldoet tricot echt wel evengoed, of is iemand het daar niet mee eens?
En herkennen meer mensen het knoop-probleem wat Biene beschrijft? Ik zie dat de meeste van die tricot doeken met zo'n knoop onderaan de buik worden getoond.
Kind komt overigens eind augustus, dus het kan dan nog wel een maand warm zijn, dat vind ik moeilijk te zeggen. Tot nu toe worden ze hier redelijk warmbloedig gebakken bovendien. Dus het is misschien wel iets om rekening mee te houden.
In elk geval veel dank Biene en Liora voor jullie aanboden, ik moet er dus nog even op puzzelen maar kom er zeker op terug! En iedereen bedankt voor de reacties.

liora

liora

14-03-2011 om 21:15

Asa

Hoi Asa,

Je kunt de knoop ook achter doen, dat had Biene dus ook kunnen dien. Ik had geen last van de knoop nee.

Volgens mij is de cuddle wel echt DE draagdoek!

Liora

Margriet*

Margriet*

14-03-2011 om 21:27

Mee eens

De life tree heeft hier goede dienst gedaan in zomer en winter en kun je op meerdere manieren knopen (tjee dat is toch al weer bijna 6 jaar geleden dat ik zo'n ding gebruikte). Baby bjorn is hier ook intensief gebruikt. Mag inderdaad pas vanaf 6 weken. Pasgeboren baby mag nog niet rechtopgedragen worden moet eerst liggend heb ik altijd geleerd in een tricot draagdoek dus, veel lekkerder voor een baby omdat het meerekt.

Nog even over de slendang

Zelfs als je je kind er niet permanent in vervoert is een slendang reuze handig voor erbij. Nou heeft niet iedereen familie of kennisen die naar Indonesië gaan, maar mocht je die nou toevallig wel hebben, vraag dan of ze zo'n ding meenemen. Omdat ze zo dun zijn, zijn ze veel makkelijker op te vouwen en mee te nemen dan de duurdere draagdoeken die je hier koopt, en ze zijn verder nog voor allerlei andere dingen te gebruiken. Als afdakje boven de kinderwagen bijvoorbeeld, geïmproviseerde handdoek, hangmatje (zelf nooit gedaan, maar een collega van mij wel) en natuurlijk ook als draagdoek. ook handig als je kind wat groter is, dan draag je het zo op de heup. Handig op vakantie op plekken waar je de wagen niet mee kan nemen.

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

15-03-2011 om 20:21

Helaas temet

Mijn oma is er geboren, maar daarmee houdt het wel op met de indonesische connecties. Misschien als jij er van de zomer heen gaat ?

Asa Torell

Asa Torell

15-03-2011 om 20:26

Verder is het dan wel duidelijk

die Babycuddle is kennelijk echt wel het proberen waard en tricot voldoet blijkbaar prima. Dus Biene, ik zou hem heel graag van je willen lenen tzt. en Liora, voor het geval dat we een warme nazomer krijgen ben ik ook in overname van die bamboedoek geinteresseerd. Zouden jullie mij willen mailen op asa_oo@hotmail co uk ? (of Biene, als jouw mailadres onveranderd is sinds vorig jaar, dan heb ik het nog wel).

tonny

tonny

15-03-2011 om 20:48

Die van mij had geen knoop

Het was gewoon een rechthoekige katoenen gebatikte lap, korte zijden aaneen genaaid.
Door 'em te draaien kwam er een plekje voor de baby. Beviel uitstekend. Niet te warm, niet duur. Geen merk, dat dan ook weer niet.

De maten stonden destijds in 'Borstvoeding' van Adrienne de Reede, als iemand dat boek nog ergens heeft ? Het mijne is uitgeleend aan de volgende generatie.

Asa

Nou, wij gaan voorlopig niet. Zoon is schoolgaand dus zijn we aan het hoogseizoen gebonden, en men, wat zijn die tickets dan duur. Dus we hebben besloten dat we pas weer gaan als de kinderen "er wat aan hebben", en aangezien jongste 2 is, is dat dus pas op zijn vroegst over een jaar of drie.

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

16-03-2011 om 20:39

Jammer temet

Ja die schoolvakanties he, echt wel eens minder handig... hier vraag ik me bijvoorbeeld af of het ons als non-planners ooit nog eens zal lukken om tijdig een skivakantie te boeken. Enfin, voorlopig zou ik daar toch weer even wat minder aan hebben .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.