Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

28-07-2011 om 15:57

Wat is dat toch? (op internet: wanneer overlijdt....)

Soms ben ik even op zoek naar een persoon en google ik hem of haar. De laatste tijd stuit ik dan vaak op een site 'wanneer overlijdt...' met de betreffende naam erachter en een soort van overlijdensadvertentie. Hoewel ik weet dat het flauwekul zal zijn, schrik ik er toch van en ben ik ook bijna geneigd mijn eigen naam in te vullen. Want het maakt ook nieuwsgierig. Maar tegelijkertijd vind ik dit een zeer vreemd iets. Wie weet er iets over te vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 16:41

Gokken

Het is een soort gokken: raadt wanneer iemand overlijdt en win een ipod. Er is dus iemand die een ipod won omdat ze de datum van het overlijden van Amy Winehouse goed had geraden.

Anonix

Anonix

28-07-2011 om 16:52

Anders

Je bedoelt waarschijnlijk linkjes naar sterfdatum.nl. Die komen van een of ander commercieel bedrijf. Er is al veel commentaar op geweest de afgelopen jaren. De namen die je vindt zijn daar een keer ingevoerd (maar hoeft natuurlijk niet over dezelfde persoon te gaan) en kunnen -sinds er gedoe om was- ook weer worden verwijderd. Verder slaat het natuurlijk helemaal nergens op.. dat mag duidelijk zijn.

Calculator

Volgens mij is dit een soort calculator. Mijn zusje bleek dit een keer te hebben ingevuld, mijn moeder kwam het per ongeluk tegen en was helemaal van de kaart. Heb ik een kijkje genomen. Je vult je naam in, rook je, drink je etc. Van de geschatte leeftijd (vrouwen in nederland worden gemiddeld zus of zoveel jaar) worden nav de antwoorden op de vragen wel of geen jaren afgehaald en voila, een sterfdatum. Ik zie het in de categorie 'liefdescalculator'. Flauw en kul.

An.

An.

29-07-2011 om 16:32 Topicstarter

Aha

Jullie weten er meer van, ik zag het sinds een paar weken voor het eerst. Vind het ook tamelijk misselijkmakend, ook al is het flauwekul. Zou verboden moeten worden.

jess

jess

30-07-2011 om 08:40

Kwam eigen naam tegen

terwijl ik niets had ingevuld.
dat vond ik ook wel bizar!
gelukkig kon je deze gegevens weer verwijderen. dat heb ik gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.