Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is dat toch ineens met die wilde perziken?

Er duiken ineens bij iedere fruitkraam/supermarkt wilde perziken op. Heb ik eerdere jaren nog nooit gezien. Wat is er zo wild aan? Waar komen ze ineens vandaan?
Als marketingtruc werkt het trouwens wel, want ik wilde ze natuurlijk toch uitproberen.
Ik ben nog niet wild(!)enthousiast trouwens. Niet zo zoet en sappig als de tamme variant.
Of is de wilde perzik hier een lokaal verschijnsel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 14:30

Hier ook

gezien de prijs heb ik ze nog niet geproefd.

Frankrijk

Ik zie ze al jaren in Frankrijk op de markt liggen. Daar zijn ze trouwens goedkoper dan de gewone. De wilde persikken die ik 2 weken terug op de nederlandse markt kocht waren trouwens verrukkulluk!

Dorry

Vorig jaar al....

bij de groenteboer. Goedkoper dan gewone perziken, lekkerder, en ze happen qua model een stuk fijner weg dan de gewone ronde.

Verde geen idee wat er wild aan is trouwens...

Ik zou ze nog even een kansje geven, 't is nog een beetje aan de vroege kant voor perziken volgens mij om op hun lekkerst te zijn...ik heb net deze week mijn eerste kilo gescoord (nog niet opgegeten!)

Hibiscus

Hibiscus

02-07-2011 om 20:54

Lekker

Wij vinden ze lekkerder dan gwone perziken, en ze passen een stuk makkelijker in de overblijfdoos van dochter. Wij eten ze overigens al een jaar of 2/3 denk ik.

Hibiscus

Al een paar jaar

Ik zag ze eerst alleen bij Turkse groenteboeren maar tegenwoordig zie je ze vaker. Laatst pas eens voor het eerst geprobeerd. Wel lekker van smaak en aromatisch, maar niet erg sappig, dat was jammer.

Wat ik trouwens gelezen heb - volgens mij bij Johannes van Dam - is er niks wilds aan, het is gewoon een andere soort.

Overigens ook errug lekker vond ik deze week de witvlezige nectarines die Ap in de bonus heeft. Ik ga morgen nog een paar halen, wel jammer dat ze niet wat kleiner zijn.

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

02-07-2011 om 23:56

Paraguayos

De term "wilde perziken" ken ik niet, daarvoor ben ik te lang uit Nederland, maar uit de opmerking van Hibiscus begrijp ik dat het om een soort platte, bleke perziken gaat, die heten in Spanje paraguayo. Ze zijn iets minder sappig maar het voordeel vind ik dat ze stabieler zijn, bij gewone perziken zit er nogal eens een vies, melig exemplaar tussen en bij paraguayos niet.

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2011 om 07:22

Overigens

Hier liggen ze bij de groenteboer als zijnde iets bijzonders, met prijs die daar bij hoort, duur dus.

Zus

Zus

03-07-2011 om 08:41

Oh heten ze zo?

Ze liggen al jaren bij de Turkse groenteboer waar ik ze altijd koop. Voor een prikkie. In Italie heb ik ze voor het eerst gegeten, heerlijk.
Inderdaad die van AH nu met het witte vruchtvlees zijn erg lekker!!

Ook turk

Die plattere perzikken ken ik! Die hebben ze ook in Oostbloklanden en de Turkse winkel heeft ze ook.
Zijn dat wilden en extra duur?
Hahahaha! Goeie marketingtruc.
Volgens mij zijn ze in de landen waar ze vandaan komen juist goedkoper! Want ze zijn wat minder 'sappig' en minder zoet dus niet zo gewild.
Hahaha écht goeie mop. Heb ze nog niet gezien, maar zal er zeker op letten als ik bij de A.H. kom.
groeten albana

Op bij ap

Kom ik vandaag bij Ap, zijn de witte nectarines op en hebben ze alleen de gele nog. Jammer!
Dat had ik vorig jaar ook een paar keer. Zo kwam ik erachter dat er witte nectarines bestonden, want die had ik nooit eerder gehad, en anders dan witte perziken worden ze ook nooit apart aangeboden (althans, ik zie het nooit). Maar ze zijn echt lekkerder dan de gele.
Maar goed, bij Ap is het dus kennelijk maar gewoon afwachten wat voor partijen ze binnenkrijgen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.