Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jesse_1

Jesse_1

22-04-2010 om 18:47

Wat is allemaal gesloten op bevrijdingsdag?

Door OO was ik al vroeg op de hoogte dat 5 mei dit jaar wel een Nationale Feestdag, maar géén Nationale Vrije dag is.
In 'mijn CAO' staat dat wij dit jaar een verplicht toegewezen vrije dag hebben (onze 24e vakantiedag dus verplicht deze dag op moeten nemen), maar waarschijnlijk werken we gewoon door (klein bedrijf, geen mensen die behoefte hebben aan een vrije dag).
Nu vraag ik mij af wie er verder ook nog werken (behalve dan beroepen die ook zondagsdiensten kennen zoals de zorg, politie etc). Er zijn winkels open, maar misschien niet alle? Tot mijn verbazing is onze kinderopvang gesloten en ook de sportschool.
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

23-04-2010 om 20:03

Ambtenaren toch?

ik ben nu sinds een paar jaar ambtenaar en dan heb je een verplichte vrije dag, toen ik nog id particuliere sector werkte was dat maar om de 5 jr ...
dus mss dat het dit jaar weer 5jr geleden is dat het een nationale verplichte vrije dag is ...
trouwens stomme regeling vind ik geef iedereen vrij op 5mei !!

liora

liora

23-04-2010 om 21:44

He?

Ik ben ook ambtenaar, maar de uren die je vrij hebt op 5 mei gaan toch niet van je verlof af? Het is gewoon een vrije dag, kost je geen uren volgens mij.

Heel verschillend

Bij ons is de sportschool gewoon open,hij gaat wel vroeger dicht dan normaal.
de kinderopvang waar ik werk is ook gewoon open.
ik denk dus dat het plaatselijk heel verschillend is.

Biene M.

Biene M.

24-04-2010 om 06:36

Umcu geen vrij

In de CAO van de UMCU's is het geen vrije dag, al schijnen sommige ziekenhuizen personeel wel vrij te geven. Mijn collega's moeten dus werken, voor mij is het een reguliere vrije dag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.