Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

30-01-2011 om 19:57

Wat hebben jullie voor de ramen? gordijnen wel/niet weer ophangen?

Wij wonen in een jaren dertig huis met openslaande deuren naar de tuin met daarnaast nog twee wat hogere ramen.
Ik heb de gordijnen gewassen, maar eigenlijk staat het best mooi zo en ook lichter.
twijfel nog wat, is het niet wat kaal zo, of kwestie van wennen.
Zo kwam ik op mijn vraag. Wat hebben jullie bij de achterramen hangen?
We gebruiken de gordijnen trouwens nooit om ze dicht te doen aan de achterkant.
Miep Kraak, alias Oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier het zelfde

ik zit wel al een tijd te broeden op de kleur voor de nieuwe gordijnen maar echt nodig hebben we ze niet, enige is dat de achterburen inkijk hebben maar dat is eerder vervelend voor hen dan voor ons. Verder is de tuin op de noordkant dus tegen zonlicht hebben we ze ook niet nodig, het staat alleen wel wat aangekleder, maar het staat niet bovenaan de prioriteitenlijst.

Dus als jij het zo prima vindt dat laat je het toch gewoon zo !

En qua geluid?

Mis je de gordijnen niet wat geluiddemping betreft?

Warmte

Gordijnen houden ook een groot deel van de koudeval van de ramen tegen. Zeker nu het weer vriest kan dat best wel schelen qua warmte in huis.

Verder denk ik dat als je het echt mooier vind zonder, je ze prima kunt weghalen. Aan dat 'kale' wen je heel snel.

Chris

Chippie

Chippie

31-01-2011 om 09:23

Lang geen gordijnen...

Wij hebben een hele tijd hier gewoond zonder gordijnen. Uiteindelijk zijn ze er wel gekomen. Onlangs wilden we de keuken een ander kleurtje geven en moesten de gordijnen weggehaald. Wat een geluidverschil! Ik had er nooit last van toen er lange tijd geen gordijnen hingen maar wist niet hoe snel ik ze weer op moest hangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.