Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

16-10-2010 om 21:38

Wat heb je nog nooit zelf gekocht?

Door het draadje hierboven (over aantallen handdoeken) bedacht ik dat ik zeker 40 handdoeken heb, en er nog nooit eentje gekocht! Het grootste gedeelte heb ik ca 18 jaar geleden bij elkaar gespaard met benzinezegels. Verder zitten er de nodige krijgertjes tussen.
Tot voor kort had ik ook nog nooit zelf een pan gekocht. Ik heb wat pannen gekregen toen ik het ouderlijk huis verliet en na mijn scheiding de pannen meegenomen die ooit uit de uitzet van mijn toenmalig schoonouders kwamen. Oh, en ik heb ook onlangs voor het eerst zelf een ochtendjas gekocht. Mijn vorige had ik 20 (!) jaar geleden van mijn oma gekregen, en was inmiddels behoorlijk versleten
Hebben jullie ook van die dingen die je nog nooit zelf hebt aangeschaft? En waar je vervolgens 20 jaar mee doet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

16-10-2010 om 22:03

Eehhh

ik vrees dat ik daarvoor al te oud ben! Kan me echt niet voorstellen dat ik iets in huis heb dat ik niet ooit zelf gekocht heb nl.

Mover

Mover

16-10-2010 om 22:05

Ik heb vorige maand voor het eerst een nieuwe (platte) tv gekocht. Ben toch al 20 jaar het huis uit

Ook handdoeken + tuinplanten

en dat gaat ook nooit gebeuren denk ik. Ik heb er ook zoveel en ze blijven het maar doen

En tuinplanten. Stekje hier, stekje daar. Ik vind het een leuke sport.

Meestal als ik roep dat ik iets wil kopen blijkt iemand dat ongebruikt in de schuur/zolder te hebben. Laatst werd me nog een prima broodbakker in de handen gedrukt. Ik roep ook snel wat ik over heb om dat weer weg te kunnen geven. Zo zat ik weer veel te royaal in de bakblikken.

Biene M.

Biene M.

16-10-2010 om 22:58

Wasdroger

Ik moest heel lang nadenken, maar de wasdroger heb ik gekregen toen mijn oudste geboren werd, winter 94/95, van mijn vader, en die doet het nog. Bij nader inzien heb ik trouwens ook nog nooit een koelkast gekocht, er stond er al een in het studentenhuis, ik ging samenwonen met mannen die er al één hadden, toen ik ging scheiden kreeg ik er één van mijn moeder en tegen de tijd dat die op was, verhuisden we naar deze woning waar een koelkast ingebouwd zat in de keuken en die hebben we gewoon laten zitten. O, ik heb ook nog nooit een koffiezetapparaat gekocht. Eerst had ik er nooit één en deze heb ik gekregen van een scharrel. Geen idee waar die man inmiddels uithangt, maar mijn huidige echtgenoot en ik zetten nog steeds koffie met zijn apparaat

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2010 om 23:16

Een nieuw bed

Ik heb nog nooit een nieuw bed voor man en mij gekocht. Het bed waarin we slapen hebben we 25 jaar geleden overgenomen, dus tweedehands, van een vriend en zijn vrouw. Het bed valt nu van narigheid uit elkaar, maar zolang we in de huidige slaapkamer slapen heeft een nieuw bed weinig zin. Dat past niet. Ik hou het dus maar op kwijlen boven mooie plaatjes van het 'ideale bed' tot we naar een andere kamer kunnen verhuizen.

Bastet

Bastet

17-10-2010 om 08:19

Pannen

Ik kreeg van mijn oma een pannenset toen ik ging samenwonen in '87,en die gebruik ik nog steeds,onverwoestbaar.

Te oud

Ik ben ook te oud. Heb inmiddels alle krijgertjes wel eens vervangen en dat vervangsel inmiddels ook weer doorgegeven als krijgertjes aan mijn kinderen. Wat er nog staat is de naaimachine. Dat ding moet minstens 60 jaar oud zijn.
Nog even en hij zakt door zijn plastic hoeven.
Groet,
Miriam Lavell

guera

guera

17-10-2010 om 10:31

Fituurpan, pannen,ochtendjas

Ook hier van die keukenspullen. Van ouders mooie pannenset gekregen. Van de airmiles punten een frituurpan en ochtendjassen. Van die punten 'kopen' we altijd spullen die op zich wel handig zijn maar waarvoor we geen geld uit willen geven. Zoals een fituurpan dus die gebruiken we 2 keer per jaar met een verjaardag ...
Idem met ochtendjassen. O ja keukenmachine. Ooit een keer 1 gekregen en laatst een nieuwe met een verjaardag.

En hier

de strijkplank kregen we als huwelijkscadeau( jaja zo ging dat in die tijd),hij is inmiddels 28 jaar oud.
en een mixer kreeg ik ooit van mijn broer ,ook 28 jaar oud.

Kiki

Kiki

17-10-2010 om 11:07

Een koelkast

en een bed.

Beide heb ik die van mijn moeder gekregen. Pannen en een messenset heb ik gekregen van vrienden en/of van mijn moeder, dus die ook niet

Verder heb ik geloof ik wel redelijk alles gekocht.

Sancy

Sancy

17-10-2010 om 11:36

Huis

Ik heb nog nooit zelf een huis gekocht

Sancy

Sancy

17-10-2010 om 11:41

Maar

Ik heb een winterjas uit 1957 die ik deze winter waarschijnlijk weer ga dragen (als ik in de mood ben) en ik heb nog nooit een servieskast gekocht. De kast die hier staat komt uit mijn oma's huis. Verder heb ik ook nog een kast die uit dezelfde boedel komt maar die ik pas later heb gekregen. Nu ik er over nadenk, zijn kasten voor de woonkamer dus iets wat ik nooit zelf heb aangeschaft

Kaasschaaf

Gekregen op mijn trouwdag 29 jaar geleden. Doet het nog steeds perfect!

Linnenkast, door mijn moeder geerfd van een oude tante. Is vast al meer dan 100 jaar oud.

lepeltjes voor in de advocaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2010 om 21:23

Pelle

Volgens mij gaat de oorspronkelijk vraag over wat je wel in huis hebt maar nog nooit zelf hebt hoeven kopen (of kunnen kopen misschien). In ons geval is dat dus een tweepersoons bed. Die komt van vrienden en niet uit een winkel. Oh ja, de jongste dochter heeft ook nog nooit een nieuw bed gehad. Haar babyledikantje was een krijgertje en haar huidige bed ook.

Margriet*

Margriet*

17-10-2010 om 23:08

Salontafel

Erfenis van de neef van mijn vader. In ons vorige huis hadden we er geen, aan deze moest ik wennen (donker hout in soort art decostijl) maar nu wil ik hem niet meer missen. Hij past hier en is best geinig. Misschien dat hij een komende verbouwing niet overleeft maar wie weet.
Verder alles zelf aangeschaft.

Petr@

Petr@

17-10-2010 om 23:37

Deegroller + bed

Deegroller hebben we op onze trouwdag gekregen.
Ons bed heeft Petr@man zelf gemaakt.

Ook mixer en strijkplank

Ik moest er lang over nadenken...maar ook hier is het strijkplank (van mijn moeder gekregen toen ze zag dat ik de was streek op tafel met een dikke handdoek eronder) en de mixer. De mixer is al nummer 2. Nummer 1 kreeg ik dacht ik als huwelijkscadeau, maar die was maar matig. Toen won mijn vader bij een of andere lotto de mixer en bood die mij aan. En die was veel beter! En doet het al zeker 20 jaar goed.
En als laatste nog gourmetstel. 1 kreeg ik als huwelijkscadeau van mijn collega's. En nummer 2 (voor het geval we veel gasten hebben) kreeg ik van stiefvader toen ie ging samenwonen,is dus uit het ouderlijk huis...
groeten albana

Pfff

Ik zou het niet zo kunnen verzinnen. O, ja ik heb mijn bed meegenomen uit ouderlijk huis, en daar slaapt (enigszins verzaagd) middelste zoon in. Verder heb ik vrijwel niets meegenomen uit ouderlijk huis. Dus heb alles moeten aanschaffen. Waar ik vorige week wel achter kwam, is dat ik nog planten heb die in een bak zaten die we cadeau hebben gekregen bij ons huwelijk, ruim 15 jaar geleden. Ik heb ze vorige week uit elkaar getrokken en opnieuw verpot. 't Worden behoorlijk grote jongens (yucca).

Tv en strijkplank

de tv beneden is van mijn vriend en gekocht voordat ik hem kende. De andere tv is van mij, gekregen van mijn ouders toen ik een jaar of 20 werd, gut dat ding is dus al weer 15 jaar oud (!!!) en doet het nog steeds prima (wel een andere afstandbediening).

Strijkplank heb ik gekregen van mijn moeder, idem de emmer met dweildinges, beide gebruik ik zelden.

jippa

jippa

20-10-2010 om 22:07

Een auto

Altijd zonder auto geleefd of met een partner met auto.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2010 om 12:35

Oh ja!

Wij ook. Geen rijbewijzen dus ook geen auto. Dus ik kan dat ook doortrekken naar een motor. Ik heb persoonlijk ook nog nooit een boot of een vliegtuig gekocht. Mijn ouders en zus hebben wel boten gekocht. Ik zou overigens, in een ander leven waarin ik mijn man niet had leren kennen uiteraard!, best getrouwd willen zijn met iemand die een auto, boot en vliegtuig heeft en kan besturen)

1 ding

Strijkplank. Hij was al 2e hands toen ik hem kreeg (met van die oranje poten) en inmiddels al meer dan 20 jaar oud. Zo veel strijk ik ook niet. Verder kan ik zogauw niets bedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.