Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yaron

Yaron

18-10-2010 om 14:34

Wat geef je je baby van de sint?

Wij hebben 4 kinderen (2 jongens en 2 meisjes) en ik ben al een beetje aan het Sintinkopen doen, ik wil voor iedereen ongeveer evenveel pakjes kopen, het bedrag maakt niets uit. Maar wat krijgt de jongste van dan 10 maanden? Kleren heeft ze al genoeg, pyjama's, rompers en sokken in overvloed, speelgoed hetzelfde en boeken ook. Nu had ik gedacht om gewoon wat oud speelgoed in te pakken van de oudere kinderen, maar één zoon heeft een zeer goed geheugen en het viel hem met onze derde ook al op dat ze iets kreeg waar hij een paar jaar eerder mee had gespeeld. Wat doen jullie in zo'n geval, toch nog wat speelgoed erbij en misschien toch maar een extra pyjama? Ook de opa's en oma's willen met Sint een cadeau geven, daar moet ik ook wat voor verzinnen. Jee wat een luxe probleem toch, ben ik de enige met dit "probleem" of hebben anderen dit ook? Ik zei het bedrag maakt niets uit, daar bedoel ik niet mee dat ik een onbeperkt budget heb, maar dat het niet uit maakt dat jongste voor een lager bedrag aan cadeaus krijgt dan de rest.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

18-10-2010 om 14:45

Weet het nog niet

Ik weet het nog niet. Kleding wordt het in iedergeval niet. De kasten puilen inmiddels echt uit.

Denk dat er hier een paar nieuwe slabben komen (die zijn na 3 kinderen toch wel aan vervanging toe), en daarnaast speelgoed. Jongste (nu 10 maanden) is helemaal gek van little people (of andere 'poppetjes') en dat hebben we nog niet want de anderen vonden daar niets aan. Verder misschien een paar winterslofjes (voor het eerst een winter kind). En anders cadeautjes in meerdere pakjes in pakken. Een set met 3 little people figuurtjes kan ook 3 cadeautjes worden....

Oud speelgoed inpakken is hier ook geen optie wegens een ijzeren geheugen van de oudste.

Ja, dat herken ik, maar ik heb maar twee kinderen. Baby kreeg inderdaad kleertjes, een bordje met zuignap (zij smijt met het serviesgoed, dat deed broer niet), een boekje en een speelgoedje dat we nog niet hadden (stapelbekers).

Ik zou anders wat kleren op de groei kopen en die inpakken. En voor de vorm iets goedkoops aan speelgoed oid. Ik kan me voorstellen dat je niet op nog meer speelgoed zit te wachten.

Maar goed, de kinderen schelen hier 3,5 jaar, de oudste was toch veel meer met zijn eigen cadeaus bezig dan met het bekijken wat zusje had gehad. Met vier kinderen ligt het alweer wat anders natuurlijk.

Groeten,

Temet

Fianna

Fianna

18-10-2010 om 15:16

Hetzelfde, mijn idee

Onze jongste zal rond 5 december 11 maanden oud zijn. Ik heb ook 4 kinderen dus genoeg in huis. Ik ga het anders doen. De jongste krijgt gewoon minder, klaar. Er is genoeg in huis voor hem, hij heeft momenteel bijna kleren genoeg en hij snapt toch niks van het concept kadootjes krijgen (laat staan de hoeveelheid). Ik wil af van dat overmatige consumeren en daar hoort bij dat ik niet maar dingen ga kopen om bijvoorbeeld een even aantal pakjes te krijgen. Ik vind het zonde van het geld, zonde van het spul wat weer door het huis slingert en zonde van het milieu.
Ik heb dat ook bij onze derde gedaan met Sinterklaas toen zij baby was, was een heel geslaagde sint viering hoor!
Dus dat is ook een optie: gewoon minder kopen. Kopen om het kopen, als er genoeg is en niks nodig, ik ben daar geen voorstander van...

Yaron

Yaron

18-10-2010 om 15:21

Fianna en pelle

Je hebt gelijk en jongste krijgt waarschijnlijk ook wel minder cadeautjes, ik wil dit jaar toch al niet veel kopen, elk kind zo'n 4 of 5 pakjes, waarvan 1 wat groter en de rest duurzaam (Lego oid) en vergankelijk (klei, stiften ed.). Maar ook de opa's en oma's willen wat geven en ondanks dat ik dat niet nodig vind, willen ze het toch graag. En dat kan ik me ook wel voorstellen, want het is toch ook heel leuk zo'n blij kindje wat zijn/haar cadeautje uitpakt en helemaal verrast is door de inhoud.
De suggestie van Pelle vind ik wel een goede, ik ga proberen wat te ruilen met een andere moeder. Ik heb ook al wat speelgoed op Marktplaats gezet en daar haal ik meestal ook wel iets van voor de kinderen.

Chippie

Chippie

18-10-2010 om 15:26

Hier...

Hier vorig jaar hetzelfde probleem. Rompers (groter maatje), sokjes, iets leuks voor haar kamer, potje Olvarit, pak rijstewafels (ipv chocoladeletter), boek, nieuwe drinkbeker, badschuim, extra mutsje en als groot cadeau (iedereen krijgt hier één groot cadeau) een bal (van 1 euro).

Fianna

Fianna

18-10-2010 om 15:34

Yaron

Ik zeg niet dat je niks moet geven. Maar als het je lukt om iets te ruilen (goed idee inderdaad) dan hoeven de opa's en oma's toch niks te kopen? Dat is een beetje mijn punt, waarom iets kopen om het kopen?
Kindje zal al blij genoeg zijn met 1 of 2 pakjes en natuurlijk al dat inpakpapier
Ik heb vorige keer mijn moeder verboden iets te kopen voor dochter voor Sinterklaas Met een verjaardag vind ik het weer anders..

Tijgeroog

Tijgeroog

18-10-2010 om 15:46

Kerstjurkje?

Mijn dochtertje kreeg een kerstjurkje met haar eerste Sinterklaas. (wat ze daarna uiteraard ook nog vaak gedragen heeft). Verder kreeg ze minder en vooral hele kleine dingetjes. Misschien een mooi voorleesboek?

Opa en oma

hebben voor de 1e verjaardag een bedrag gegeven om de eerste schoentjes van te kopen.

Mijn jongste krijgt een loopfietsje (E 40), poppenkleertjes (ongeveer een tientje), nieuw doosje om liga's in te stoppen, een pyjama en verder pak ik wat dingen in die in een la op de groei liggen. Schoenkadootjes zijn een pakje koekjes, nieuw speentje, haarspeldjes of een duplo poppetje die ik uit een overvolle bak haal

Rosase

Rosase

19-10-2010 om 21:21

Cadeautjes op de groei

Ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor voor onze jongste wat speelgoed gekocht waar hij in zou kunnen groeien. Hij is de 3e en dan ben je toch weer een beetje aan nieuw speelgoed toe. En bovendien heeft hij andere voorkeuren dan de oudste twee.

Dit jaar doe ik niet moeilijk, want ook onze middelste is van haar geloof afgevallen. Hij krijgt de oude houten treinbaan van oudste en de keukenspulletjes van middelste. En nog wat dingetjes nieuw voor hem. En de treinbaan van lego. Dat dan weer wel...

Niets

Een baby geniet verschrikkelijk van alle proppen cadeaupapier, lege dozen, lekkere hapjes en een heleboel aandacht. Zo'n uk heeft nog niets nodig. Ze stikken vaak al in de knuffels en speelgoed te over van de oudsten.
Maar als je iets wilt gheven van de andeer kinderen, betrek ze er dan in, maak het Groot en Belangrijk, dat ze nu ouder zijn en laat ze desnoods zelf iets geven van zichzelf. Da's ook leuk.

Peenvogel

Het geloven van die oudere kinderen is het punt nou net, dan kan je het niet maken om Baby niks te geven, want dat snappen de oudere kinderen dan niet. Ook precies de reden dat baby hier vorig jaar wat kreeg van de Sint (en ook dit jaar zal krijgen), want nodig heeft ze niks.
Je doet wat om de illusie in stand te houden

Groeten,

Temet

judiths mama

judiths mama

20-10-2010 om 21:09

Een doos tissues

was hier (met toen 11 mnd) een grote hit. Dat gezicht toen er steeds maar weer nieuwe tissues uit die doos bleven komen, geweldig.

Pelle

Geheel mee eens. Vorig jaar zaten er onder andere een overhemd en sokken in de zak, en zo nog een en ander.

Groeten,

Temet

Yaron

Yaron

21-10-2010 om 11:42

Reactie

Niets geven kan inderdaad niet, oudste twee vonden het al vreemd toen derde van de Sint bijna alleen maar nuttige dingetjes, zoals een slab en een maillot kreeg. Ik denk dat ik de jongste twee samen een groter cadeau geef, daar heeft de jongste dan nu wel niks aan, maar volgend jaar wel. En baby krijgt toch maar een boek en dan nog een paar kleine nuttige dingetjes. Man en ik kopen altijd twee cadeautjes voor elkaar en ik pak voor ons beiden ook altijd nog wat nuttigs, zoals een theedoek en sokken in. Zo krijgen wij ook altijd nog een echte verrassing, vinden we allebei ook leuk.
De opa's en oma's zoeken dit jaar zelf maar iets uit voor de baby, in januari is ze ook nog jarig en dan willen ze weer iets geven, dus ik moet al genoeg bedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.