Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monica70

Monica70

02-01-2010 om 23:44

Wat geef je iemand die alles al heeft?

Binnenkort is een soort van 2e vader van mij jarig.
Ik weet echter absoluut niet wat te geven. Zij zitten behoorlijk in de slappe was en ik moet aardig op de centen letten. Toch wil ik zo graag een leuk kado geven.
Heeft iemand van jullie een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-01-2010 om 00:02

Een geit

Het vergt een bepaald type mensen (beetje ideëel), maar voor mensen die alles al hebben en niet zitten te wachten op nog meer kandelaars en flesjes wijn kan een adoptiegeit in Oeganda leuk zijn. http://www.adopteereengeit.nl/ . Er zijn meer variaties op dat thema trouwens, wij hebben bv al jaren een adoptiekip.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2010 om 00:28

Een uitstapje

Mijn vriendin heeft mij een tijdje terug meegenomen naar een bagelrestaurantje bij ons in de stad. Daar kun je een High Tea bestellen voor afgerond 14 euro per persoon en voor minder, 8,95, iets soortgelijks, maar minder uitgebreid. Ik vond het een erg leuke ervaring. We waren beiden dus helemaal niet veel kwijt, maar hadden toch het gevoel iets luxe gedaan te hebben. Zo'n adres heb je natuurlijk niet overal, maar je zou bij je 'vader' in de omgeving kunnen kijken of er een zaakje is waar je gewoon gezellig kunt zitten en voor een redelijke prijs iets kunt eten en drinken. Je zou met die zaak af kunnen spreken dat jij al vooruit betaalt en vraagt een waardebon. Misschien kijken ze je een beetje vreemd aan bij zo'n verzoek, maar zolang jij maar betaalt... waarom niet?

Lou

Lou

03-01-2010 om 10:38

Iets zelfgemaakts of iets ouds

Bijvoorbeeld een mooie taart, of ander lekker eten. Een adoptiegeit of een uitstapje vind ik ook heel leuk voor iemand die alles al heeft. Of een concert om samen naartoe te gaan. Of iets met foto's van de kinderen? Een album of een zelfgemaakte verjaardagskalender of zo. Of iets ouds, via Marktplaats, bijvoorbeeld een eerste druk van een bijzonder boek of een oude elpee, een kinderboek uit zijn jeugd. Moet je wel net toevallig vinden natuurlijk. Zo hebben wij laatst iemand een antieke brievenweger cadeau gedaan, die bijzonder in de smaak viel. En mijn man is altijd blij te maken met een oude typmachine, mar dan moet je wel precies weten welke. Waar liggen zijn interesses?

groet,

Lou

Guinevere

Guinevere

03-01-2010 om 11:45

Adoptiewijnrank

Ik las laatst zelfs iets over een adoptiewijnrank, natuurlijk deel je dan in de opbrengst in de vorm van wijn!

Fraz

Fraz

03-01-2010 om 11:46

Een

verjaardagskalender of agenda met foto's van je gezin. Je kunt dat laten maken bij de Hema.

Leony

Leony

03-01-2010 om 14:11

Wat ik een aantal keer gedaan heb

Via www.heifer.nl uit iemands naam een toom kippen of een bijenvolk cadeau geven aan een project in Afrika.
Een geit of een schaap kan ook trouwens, maar dat is boven mijn budget
Leony

ol3

ol3

03-01-2010 om 18:28

Foto

heb je niet heel hele leuke foto van vroeger waar jullie samen opstaan? deze dan op linnen afdrukken en mooi inpakken? volgens mij een heel leuk persoonlijk kado!

groene specht

groene specht

03-01-2010 om 23:01

Novib

Bij www.oxfamnovibpaktuit.nl kun je allerlei geschenken voor de derde wereld uitzoeken. Of een boekje opvragen en de persoon in kwestie zelf een geschenk laten uitzoeken. Varieert van toompje kippen tot naaimachine, van malarianet tot zaden voor moestuin. Weinig strijkstok, bij novib.

mopperkont

mopperkont

04-01-2010 om 09:18

Bloemen

Bloemen zijn altijd leuk, ook voor mensen die alles al hebben. Misschien een beetje afgezaagd, maar altijd wel feestelijk

Monica70

Monica70

04-01-2010 om 09:41

Dank allen!

Voor jullie tips en ideeen!
Inmiddels heb ik daardoor wat meer inspiratie.
Wat het gaat worden weet ik nog niet precies maar ik kom er nu denk ik wel uit.

Bastet

Bastet

04-01-2010 om 15:46

Lorwyn

Tja,dat is persoonlijk natuurlijk,en voor iedereen anders.Ik ben dol op bloemen en drink geen whiskey..
bastet

Blanco

Blanco

04-01-2010 om 16:51

Kaaskopje

Heel erg stom hoor maar was dat bageltentje in de buurt van Moordrecht?? Ik zit er namelijk aan te denken ook een high tea kado te geven, en ik weet in een stad hier verderop dat er daar 1 zit die overigens heerlijke bagels heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2010 om 20:28

Blanco

Nee helaas, in Alkmaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.