Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MaRobe

MaRobe

30-01-2011 om 18:07

Wat gebeurt er toch onder mijn oksels?

En wEEr kan ik twee truitjes weggooien, nadat ik ze 1x heb gedragen. Ze stinken enorm, ik vermoed omdat ik een klein beetje heb getranspireerd. Nee, ik heb ze niet van te voren gewassen omdat mijn ervaring is dat dat niet uitmaakt - ook die gaan soms stinken. Ik gebruik tegenwoordig zo'n aluin stick als deodorant (DEO2 ofzo), wordt als puur natuur aangeprezen. Maar ook dat werkt niet tegen stinkende truitjes. Ik baal hier zo ontzettend van !! Ik koop me suf aan t-shirtjes en truitjes, en kan ze zo vaak na een paar weken alweer weg mikken. Allerlei verschillende wasmiddels geprobeerd, voor het wassen ingesmeerd met groene zeep, ossegal, zelfs glansspoelmiddel voor de afwasmachine. Het Helpt Niet !! Er is een of andere chemische reactie gaande daar onder mijn oksels waardoor het zo stinken gaat - wat IS dat toch ??
MaRobe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts

even een kweekje laten maken !!!

Okselkruisjes

Inlegkruisjes gebruiken als okselkruisjes! Scheelt je een hoop geld.

Gr. Poezie.

Vic

Vic

30-01-2011 om 22:20

Odorex dry of syneo5

Vroeger had ik hetzelfde probleem. Sinds ik Odorex dry gebruik heb ik nergens meer last van. Het werkt echt geweldig. In eerste instantie was ik begonnen met Syneo5. Dat werkte ook heel goed, maar de Odorex is veel goedkoper.

Puck

Puck

31-01-2011 om 08:30

Andere deo

Net als Vic zou ik eerst eens een andere deo gebruiken. Dat je er nu één gebruikt met puur natuurlijk aluin wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het beter of gezonder is. Ik ben heel tevreden over Cerique deo omdat dat ook voor mijn heel gevoelige huid werkt. De deo's die Vic aanraadt krijg ik vreselijk uitslag en jeuk van. Cerique is geen antitransparant maar op één of andere manier (weet niet meer precies hoe het zit, ooit eens een foldertje ervan gehad) remt het de bacteriegroei en dus de nare luchtjes. Cerique is niet overal te krijgen, maar mijn drogist bestelt ze altijd voor me.

ilsepilse

ilsepilse

31-01-2011 om 11:08

Odorex dry of therme creme

inderdaad, die therme creme smeer je er na het douchen op en je ruikt de hele dag niet en langer !

Therme en azijn in de wasmachine

ik gebruik zelf gewone deo van Therme, dat helpt alsook azijn als naspoelmiddel in de wasmachine. Ik koop azijn bij de Action, met lavendelgeur.

Manlief had vooral last van transparatiegeur in zijn shirtjes, ook nadat ze gewassen waren, sinds de azijn is dat verleden tijd (natuurlijk samen met een goede deo)

Lorwyn e.a.

Op dit forum heb ik ooit eens gelezen dat die luchtjes van bacterieën komen die net niet allemaal doodgaan in de 40gradenwas. Toen heb ik eens zo'n doorgezweet shirt in de kookwas gegooid en dat hielp inderdaad. Maar niet alles kan in de kookwas, dus laatst zette ik een paar shirts in heet sodawater. Ook dat hielp. Enige tijd, maar na een tijdje stonken ze toch weer.

Die azijntruc, werkt dat altijd of gaat zo'n shirtje na een paar keer dragen toch weer stinken?

Groeten,

Temet

Puck

Puck

31-01-2011 om 16:48

Temet

Ik kan me voorstellen dat geen enkel middel voor altijd werkt. bij het dragen komen er toch iedere keer weer nieuwe stinkende bacteriën op. Overigens werkt wassen op 60 graden ook erg goed. Ook van die synthetische sportshirts overleven dat en zijn dan weer enige tijd geurvrij.

Puck

Dank je, ik zal wat vaker een 60gradenwasje draaien. Het probleem zit m inderdaad vooral in de synthetische sportshirts van vriend.

Groeten,

Temet

Stofje van het truitje

Wrs zal er een syntetisch goedje in je truitjes hebben gezeten. Dat is vaak de boosdoener. Eigenlijk omschrijf je het wel goed, het is een soort van chemische reactie die gaat plaatsvinden en een doordringende zweetlucht achterlaat die moeilijk uit de truitjes te halen is.

Dus als je je suf koopt aan truitjes: probeer eens te achterhalen als je het ook hebt als iets zuiver katoen is.

Juanna

Juanna

31-01-2011 om 22:09

Blue magic ball

ik had er ook veel last van. Met azijn werkte het soms wel maar soms ook niet. Dus ik ben ook gaan zoeken op internet en toen kwam ik een reaktie tegen over een blue magic ball. Die heb ik gekocht en het werkt echt! Ik was alles op 30 graden en heb echt nooit meer zweetgeur in de kleding.

Hetty,*

Hetty,*

31-01-2011 om 22:10

Wassen

Ik weet niet hoe je je wast? Met een washandje of meer afspoelen? Iig helpt het om goed met een washandje te wassen zodat de dode huidcellen ook echt verwijderd worden.
En ik plaats de opmerking omdat ik weet dat niet iedereen zich wast met een washandje
Groetjes Hetty,*

Guinevere

Guinevere

01-02-2011 om 09:05

Droger?

Ik heb dit probleem echt nooit. De shirts gaan wel eens meurend de wasmand in, maar na een rondje wassen op 30 graden én een rondje in de wasdroger heb ik nooit enige stank kunnen ontwaren. Wellicht komt dat dan door de bacteriekillende eigenschappen van de wasdroger?

Pluk53

Pluk53

01-02-2011 om 13:48

Doden van de bacterie

de stank wordt veroorzaakt door interactie van de bacterie met zweet. En die gaan niet zo snel dood, iig niet van een wasje van 30 graden; mogelijk wel van een droger (in de laatste fase van een droger loopt de temperatuur daar flink op). Bacterien krijg je weg fysisch of chemisch. Fysisch door je wasgoed heel intensief te wassen ( maar de moderne wasprogramma's gaan allemaal juist heel "zachtjes" met het wasgoed om) en je oksels echt te schrobben met een washandje en zeep. Maar dan nog blijven er wel een paar over die zich weer razendsnel vermenigvuldigen. Waar ze vaak niet tegen kunnen is verandering van hun leefomgeving: maak deze extra zuur of basisch, mat azijn en soda. Je kunt ke oksels eens een schrobbeurt geven met azijn (of wat voorzichtiger: deppen met watje). Niet net na een scheerpartij, en wel wat verzachtende lotion erna gebruiken. (Azijn heb ik op internet gevonden als aanrader, maar soda zou ik dan als laatste redmiddel proberen; is nog weer wat agressiever voor de huid)

Fiorucci

Fiorucci

01-02-2011 om 19:43

Schrobben

Schrob nou ook niet te hard, want je halve vel wegschrobben zorgt juist voor een klimaat waarin beacterieen gedijen.

Maartje

Maartje

05-02-2011 om 20:54

Bacteriedodend

wat ik wel eens gehoord heb: plekken van het shirt insmeren met dettolzeep of iets wat dezelfde bacteriedodende werking heeft. Heb het zelf nooit geprobeerd (ik zweet zelden), weet dus niet of het vlekken geeft. Eerst een donker shirt uitproberen? Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.