Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

29-12-2010 om 19:39

Wat eten jullie op oudjaarsavond?

wij eten altijd gourmet, maar gaan daar nu eens vanaf stappen. WQe gaan lekker5 met kleine hapjes de avond doorbrngen. Maar ik wil ook wel graag iets warms. Misschien maak ik bladerdeeg broodjes met van alles erin. Iemand ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Warme hapjes

Mini quiches
Mini loempias
Hapjes in bladerdeeg (kerstomaatje met pesto bv)
Ragout bakjes
Groene asperges en parma ham in filodeeg
Kibbeling
Gehaktballetjes in satesaus

Om maar een begin te maken.

Ik ben er zelf nog niet uit wat wij eten dit jaar, ook iets van die kleine hapjes denk ik.

We zijn niet zo van oudjaarsavond en liggen meestal op normale tijd in bed. Hebben wel een hele grote doos bonbons van de kerst die we lekker tijdens een paar films gaan opeten. Dus denk dat er niet veel ruimte is voor anders

Kroketten

Wij zijn bij mijn schoonouders dan en eten broodjes zelfgemaakte kroketten. Heerlijk!

amk

amk

29-12-2010 om 22:08

Oliebollen,

oliebollen, oliebollen en misschien ook nog een appelflap en voor de vorm staat er salade en brood op tafel.

Het oliebollenfestijn begint 's middags al.

Gourmet

lekker kneuterig gourmetten (kant en klaar alles van Albert Heijn, misschien een zelf gemaakt sausje en salade erbij) en dit jaar met zijn viertjes en lekker thuis zonder andere mensen (iets te veel mensen gezien afgelopen weken) waarschijnlijk in pyjama's spelletjes doen en tv kijken, oliebol erbij.

Vis

een vriendin komt en die neemt een visschotel mee. Daarbij dan stokbrood en misschien wat (mosterd)soep. En oliebollen natuurlijk, ik ga zelf bakken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-12-2010 om 23:20

Kaasfondue

We gaan met oud en nieuw naar mijn zus en zwager en daar gaan we lekker kaasfonduen en waarschijnlijk veel oliebollen eten.

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 08:18

Snert

Mijn moeder maakt een enorme pan snert, voor mijn gezin en het gezin van mijn zus. Verder oliebollen/appelflappen en ws iets van bitterballen ofzo.

Koentje

hoi koentje

2 jaar geleden heb ik op oudejaarsavond een buffet gemaakt met allemaal kleine hapjes, zowel warm als koud. was erg lekker, iedereen kon kiezen/pakken waar hij zelf zin in had.

ideeen voor de warme hapjes:
- kleine kommetjes met (tomaten)soep
- gehaktballetjes met saus
- gevulde champignons
- knoflookbolletjes (verse broodjes met kruiden en knoflook uit de oven)
- kipspiesjes met een sausje
- (mini)quiches

op smulweb kun je veel leuke recepten vinden.

Maylise

Maylise

30-12-2010 om 15:33

Buffet

Wij vieren het samen met andere mensen en hebben een buffet waarbij iedereen wat mee brengt.

Ik neem zelf mee:
-Oliebollen, appelflappen, appelbeignets
-Quiches (van die Koopmans pakken waar je quiches mee kan maken, één is met gehakt/mais/paprika/kaas, één met bijvoorbeeld gehakt/tomaat/mozzarella, één met zalm/prei...)
-Bitterballen (zelfgemaakt)met sausjes
-Mini loempia's
-Köfte (gehaktballetjes)
-bladerdeeghapjes (heel simpel stukje bladerdeeg besmeren met tomatenprut, olijf en kruiden er op, beetje gehakt en dan 10 minuten in de oven)

Ik ga zo boodschappen doen dus misschien krijg ik daar nog meer inspiratie.

Maylise

Petal

Wij willen ook iets met soep, brood en hapjes.. daar heb ik echt zin in maarrrr.. na 3 weken ziekenboeg ff geen energie meer.
Haal je die in huis of sta je de hele dag in de keuken? Het lijkt zoveel werk of valt het mee ? Ik heb overigens nog een aardige heerlijke aanvulling op jouw lijstje:
bladerdeeg smeren met franse mosterd, geraspte gruiere erop, dikke plakken tomaat (rijpe liefst) en wat italiaanse kruiden, liefst ook wat pittige olijfolie en dan in de oven.. heerlijk met rose.. je blijft eten! En ik ben geen kaasliefhebber.

Ben erg benieuwd naar die loempiaatjes.. maarja geen frituur hier :S

Judith-t

Hmm, moet eerlijk zeggen dat ik voor ons eigen avondje gewoon wat dingen zou kopen. Lekker makkelijk.

Het meeste is trouwens best makkelijk te maken.

Mini quiches zijn heel makkelijk te maken en als ik een grote quiche maak dan maak ik meestal een plaat mini quiches met het overgebleven deeg. Die vries ik dan in. Met kant en klaar deeg is het weinig werk.

Mini loempias die kopen wij, liefst van die lekkere met eend erin en een pruimendip. Die gaan trouwens gewoon de oven in, wij hebben ook geen frituur. Hier in Engeland kan je ze uit de koelschap of diepvries kopen.

Hapjes in bladerdeeg zijn heel simpel om te maken. Jouw recept ziet er ook lekker uit.

Ragout bakjes hoef je alleen maar op te warmen

Groene asperges en parma ham in filodeeg zijn ook heel makkelijk te maken. Iets van 6 laagjes filodeeg op elkaar plakken met gesmolten boter. Asperges erin, parma ham erop, wat parmesaanse kaas erop, oprollen, besmeren met boter en dan in de oven voor 15 minuten.

Kibbeling ook alleen maar opwarmen

Gehaktballetjes in satesaus, dat kan je zo makkelijk of moeilijk maken als je wil

Hmmm ik krijg hier honger van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.