Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

06-06-2011 om 13:57

Wat eet jullie hond?

Onze pup krijgt (vanuit de fokker) Hillspuppenbrokken en carnibest (rauw vlees in ingevroren worsten). De fokster heeft expres gezorgd dat de pups aan beiden gewend waren zodat de eigenaren kunnen kiezen wat ze zelf gaan geven. Tot nu toe geef ik beiden; omdat ik nu eenmaal die zak brokken in huis heb (dat kostte ook niet niks)
Volgens verhalen op internet zitten er allerlei toevoegingen (smaak, geur houdbaarheids stoffen)in de brokken, al zijn ze nog zo van goede kwaliteit.
Nu heb ik gelezen dat rauw vlees, dus voeding zonder allerlei toevoegingen ervoor zorgt dat allerlei gezondheidsproblemen, maar zelfs ook gedragsproblemen, voorkomt. Ik overweeg over te gaan op volledig rauw vlees voer. Maar daar zitten wat praktische problemen aan. Je koopt het alleen in de dierenwinkel en doordat de stukken ingevroren verkocht worden kun je ze moeilijk verdelen. Eenmaal ontdooit moet het binnen twee dagen op, maar ingevroren is het bijna niet in tweedaags porties te verdelen.
Wat geven jullie je hond en wat zijn de ervaringen met de gezondheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

06-06-2011 om 14:08

Onze hondjes krijgen...

Onze hondjes krijgen Royal Canin brokken afgewisseld met Duck natuurvoeding. Duck voer is in handige plakken verdeeld en dus heel makkelijk per dag uit de vriezer te halen. En als we weggaan zijn de brokken heel makkelijk.

bengel

bengel

06-06-2011 om 15:26

Ons hondje

Bij onze pup wissel ik het.
De ene dag krijgt hij carocroc (brokken)puppy en de andere dag krijgt hij energique (rauw vlees).
Dat vlees zit in plakjes ingevroren van 100 gr. per stuk. En is ook heel gemakkelijk uit de vriezer te halen.
Ik denk dat je ook moet kijken hoe je hond het op bepaald voer doet. Die van ons krijgt bijv. veel haaruitval en jeuk van royal canin, maar dat wil niet zeggen dat een andere hond er ook niet tegen kan.

Sassie

Sassie

06-06-2011 om 15:57

Onze hond

kreeg als pupje….7forseven puppenvoer (volledig op natuurlijke basis).
Nu ze groot is, geven we haar Nutro Choice (ook volledig uitgebalanceerd voer op natuurlijke basis met de beste ingedrienten). Hond doet het super (we doen o.a. behendigheid met haar, dus goede en gezonde spieren zijn zeer belangrijk). Daarnaast lopen we show met haar, dus haar vacht moet ook in topconditie zijn. Ik ben zeer tevreden over Nutro Choice.

soepstengel

soepstengel

06-06-2011 om 21:55

Onze hond

heeft eerst Fokker voer gehad, maar sinds een 1,5 jaar na flink tobben( oveergeven smorgens, diarree smiddags) hebben we nu Dogs Choice, dit is een van de weinige voeren waaar ze niet van aan de diarree gaat en geen jeuk heeft.

Jessica O

Jessica O

07-06-2011 om 08:01

Hier

ook carocroc brokken, senior in ons geval. En `s avonds een beetje gestoomde aardappels (zonder zout)met wat groente.

Yura

Yura

07-06-2011 om 12:01

Ook twijfel

Onze hond van 2,5 heeft tnt brokken gehad van Royal Canin, dat had de fokker meegegeven. Sinds kort eet hij poep op straat (gadver als iedereen dat nou eens gewoon opruimde). Er is een theorie dat hij dan misschien bepaalde eiwitten zou missen en dat dat misschien over zou gaan met vlees geven. Ben er dus ook in gedoken en waarschijnlijk op dezelfde fora terecht gekomen als jij. Ik heb nu wat verschillende merken KVV (kant en klaar vers voer) in de diepvries liggen en die geef ik af en toe, maar er zit nog geen lijn in van zo vaak broek en zo vaak vlees. Volledig op vlees overgaan zie ik nog niet zitten, brokken zijn toch makkelijker mee te nemen als je een dagje weg bent of op vakantie ofzo. Naast KVV heb je ook nog barf (biologically approved raw food), maar dan moet echt zelf gaan samenstellen en zorgen dat er een juiste verdeling is van vlees, orgaanvlees en bot, volgens mij ben ik dan langer bezig met het eten van de hond dan van de mensen in ons gezin, dat lijkt me nog ietwat overdreven op dit moment. Maar door wat ik heb gelezen ben ik wel makkelijker geworden in iets geven, zoals een restje vis ofzo.

Sera

Sera

07-06-2011 om 16:29

Van alles

Ik ben niet zo merkentrouw. Brokken haalt mijn man meestal bij een dierenwinkel en die komen in zakken waar geen merk opstaat dus het zal wel een soort thuismerk zijn. Af en toe halen we ook brokken/blikvlees bij de aldi.

Vlees krijgen ze ook. soms een bot van de slager soms diepvries vlees voor honden. Kan elk merk zijn.

Verder 's avonds bij het eten de restjes van ons eten. Niet alles natuurlijk maar wel: rijst, aardappels, groente, vlees, pasta...

Ze hebben geen ziektes en hoeven dus niet een speciaal dieet te volgen.

Onze oudste hond op dit moment is 14 en dan hebben we nog een van 7. Allebei gezond en geen gedragsproblemen.

Als we weer een pup krijgen dan geven we de eerste weken meestal hetzelfde als bij de fokker en daarna thuis puppybrokken gecombineerd met bijvoorbeeld vlees en dan geleidelijk aan introduceren we ander eten.

Verder kregen onze honden als pup ook altijd wat pap 's ochtends. Ik weet niet meer hoe we daar ooit opgekomen. ik meen via de fokker van onze inmiddels overleden andere hond.

In elk geval niet zo merkentrouw. ALs morgen de bonzo in de aanbieding is sla ik daar een paar blikken van in.

100%mama

100%mama

08-06-2011 om 13:59

Hier

een her-plaatser die van alles heeft gehad dor elkaar, maar helaas nooit het goeie. Hij heeft nu een zwaar beschadigde maag en darm wand. Hij kan nerens tegen behalve de CaroCroc kip. Mag geen koek en snoep wat niet puur en alleen kip is anders zijn de rapen gaar. Onze andere hond noemen we niet voor niets de zwerver, maar ook hij krijgt enkel deze brok om te voorkomen dat de oudste iets verkeerds binnen krijgt.

D juiste voeding welke goed is uitgebalanceerd voor het ras vind ik dus super belangrijk. Je kan geluk hebben (zoals hierboven) maar wij ondervinden helaas en dan de hond nog het meest de ellende van "gemakkelijk en goedkoop voeren".

Vers hoef ik hier niet te geven, echt enkel deze brok dus om nu echt te zeggen dat vers ALTIJD beter is, is echt hond afhankelijk. Als jij vers wil gaan geven of gaan barfen dan zou ik 1 maaltijd vers of barf geven en 1 maaltijd brok waarbij je bij puppy goed moet letter of het calcium gehalte niet te hoog is in de brok. Nooit vers of barf met brok mengen in ieder geval, maar echt 2 aparte maaltjden.

Wat hier ook super goed doet over de brok is schapenvet als extra toevoeging op de brok.

Qwendo

Qwendo

09-06-2011 om 22:56

Carnibest

Onze pup van 5 maanden krijgt Carnibest.
Voordeel vindt ik dat de ontlasting goed verteerd, je zal er nooit resten in vinden en het is stevig.

Honden die versgevoerd worden hebben minder huid en vachtproblemen omdat deze vaak het gevolg zijn van toevoegingen aan het voer.

Is er geen bezorg punt in de buurt ?
Ik krijg elke 2 weken worsten bezorgd.

En even op het aanrechten laten en dan met een kartelmes in stukjes zagen in de vriezer en per dag eruit halen.

Inmiddels is pup een reus geworden en doen we met 1 worst 1 1/2 dag. Ik ben zeer tevreden.

koentje

koentje

12-06-2011 om 16:05

Wij doen

het ook grotendeels op carnibest. Twee maaltijden en nog twee andere keren krijgt hij hills brokken. Inmiddels is hij alweer aarduig aangekomen en moetenb we de hoeveelheden weer gaan herberekenen.

Qwendo;
ik vind juist dat ingevroren doorsnijden geen doen. Ook al heb je een kartelmes of zelfs een zaagje. Half laten ontdooien doen mensen wel, maar dat lijkt me geen goede zaak.

(Janneke67)

(Janneke67)

12-06-2011 om 20:26

Naturis compleet

Het zelfde een beetje als Carnibest, vermoed ik.

Het zijn bevroren worsten. Ik heb die van 150 gram kip/rund. Ik heb een shih ztu en die heeft aan 1 zo'n worstje per dag genoeg. Een doos van 45 worsten kost 22.50 euro. In de ochtend krijgt hij een gedeelte en in de avond. Bij de laatste haal ik de volgende worst weer uit de diepvries en leg ik in de koelkast. Werkt goed.

Het is bevroren vlees zonder toevoegingen. Het stinkt niet. Het voordeel van zuiver vlees is dat 80% verteert, dus hij heeft maar heel weinig ontlasting (en het is altijd hard) en dat ook niet stinkt. Ook ruikt hij niet meer uit zijn bekkie (ook heel fijn) en zijn scheetjes zijn ook niet meer zo smerig (ook zeer fijn!)

Ideale voeding!! Bestel het via internet en wordt aan huis geleverd.

Hier

Ondertussen een seniore dame van bijna 11. Die erg gevoelig reageerde op brok en blikvoer enkele jaren geleden. Als ze "huis tuin keuken" (goedkopere) brokken kreeg en blikvoer was ze regelmatig aan de diaree, duidelijk niet lekker in haar vel. Toen ik de opleiding Hill's PNA deed en demo's ermee deed reageerde ze erg goed op Hill's. Natuurlijk uitgeprobeert. De vacht glansde als een spiegel en ze was heel actief voor haar leeftijd. Alleen die prijs. 18,95 per 3 kg, is voor voor ons 3-3½ week. En ik moest speciaal om rijden naar een dierenspeciaalzaak waar ze het hebben. Tot ik voor mijn werk ook in contact kwam met Perfect Fit. Proefzakje geprobeert. En wonderbaarlijk. Ze reageerde precies het zelfde. Geen diree, actief, glanzende vacht. En ze vindt het echt lekker. Onze poes krijgt ook Perfect Fit, die vond Hill's niet zoooo lekker, Perfect Fit echter gaat er rap in. Die kreeg van de fokker hele dure royal Canin brokken mee, voor het speciale ras.
Perfect Fit is nu dierenvoeding van het jaar 2011. Google maar eens, kunt dacht ik ook proefzakjes aan vragen. En .... Perfect Fit is de helft goedkoper en in de meeste grote supermarkten verkrijgbaar. In verschillende varianten, junior, diva, sensetive, senior.
Dus wie weet is dit ook iets voor jullie.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.