Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

alleen

alleen

19-01-2010 om 20:41

Wat doen jullie 's avonds

Mijn vraag is. Als de kinderen naar bed zijn wat doen jullie dan samen, is dat tv kijken of hebben jullie (man en vrouw) een sport of iets misschien.
Wij werken allebei, ik 32 uur en mijn vriend heeft een eigen bedrijf waar hij volop mee bezig is en 's avonds doe ik hier de administratie voor en in het weekend soms.
Maar het is aldoor werken en wat ik mis bij mijn vriend is dat hij iets voor zichzelf doet. Ik ga bv woensdagavond altijd naar de zonnebank maar bij hem is altijd werken en hij kan niet rustig zitten hij moet altijd wat doen, maar met de kinderen doet hij niets (7 en 10 jaar).
Ik ben gewoon benieuwd wat jullie als gezin 's avonds doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-01-2010 om 21:16

Van alles

ik ben dan wel alleen met mijn dochter maar dat maakt niet zo veel uit.
na het eten doe ik de afwas terwijl zij lekker staat te dansen op een cd-tje, onderwijl kletst ze wat tegen mij.
Dan gaan we een spelletje doen tot het bedtijd is.
Als zij in bed ligt doe ik wat klusjes zoals de wasvouwen of de administratie.
Daarna ga ik even OO-en, of foto's inplakken, of frobelen. Ben nu bezig met een kleurplaat en er ligt ook nog een pakketje om een ijsbeertje te maken.
Binnenkort wil ik een cursus poppen maken gaan volgen als ze bij haar vader is.
Sporten doe ik vooral in mijn lunchpauzes of tegelijk met dochterlief als zij zwemles heeft. Dan lig ik in het grote bad banen te trekken. Ik neem dan wat werk mee naar huis als compensatie voor de niet gewerkte uren.

jippa

jippa

19-01-2010 om 21:21

Werken en Ouders Online-en/lezen

Wij zorgen eerst samen dat alles aan kant is. Daarna met een pot thee bij de tv. Ik meestal met laptop op schoot aan het werk, man meestal met boeken en papieren aan het werk. Allebei krijgen we anders ons werk niet af. Ondertussen ool ik nog wat en man strijkt soms. Om een uurtje of 11 kappen we met werken, kletsen nog wat en gaan naar bed. Tussendoor zappen we wat, maar niet teveel meer want dan is je avond zo weg.
Een avond in de week ga ik sporten. Manlief handelt dat overdag af.

Puck

Puck

19-01-2010 om 23:02

Vooral leuke dingen

Huishoudelijke dingen laten we vaak voor het weekend liggen. 's Avonds sport ik 2 avonden in de week en Puckman 3x per week, waarvan 1x samen. Verder zitten we allebei in het bestuur van een organisatie en vergaderen zo'n 1 avond per maand. De overige avonden zitten we meestal naast elkaar achter de computer tegenwoordig of kijken t.v.

Sera

Sera

20-01-2010 om 00:05

Van alles

Als de kinderen eenmaal in bed liggen is de avond meestal al half voorbij dus zoveel tijd hebben we helaas niet. Ik lees 's avonds graag want daar heb ik overdag weinig tijd voor. Verder kijken we regelmatig naar films. Ik zit ook veel achter de computer, mails beantwoorden of op andere sites kijken. Verder doe ik een opleiding en probeer minstens een avond per week daar aan te gaan zitten. Dat is gewoon een thuis opleiding dus dat doe ik in mijn eigen tempo. We gaan dus meestal onze eigen gang en zitten niet de hele avond bij elkaar.

Buitenshuis kom ik ook wel. Sporten doe ik overdag. Ik doe vrijwilligerswerk waarvan we vaak 's avonds een bijeenkomst hebben. Ik ga regelmatig naar een vriendin of nodig vrienden thuis uit. We hebben vaak mensen die komen eten en die blijven dan ook vaak 's avonds dus dan is de hele avond ook al weer voorbij.

Verder hebben we 1x in de twee weken een avond oppas en dan gaan we samen wat leuks doen, uit eten en naar de bioscoop of naar het theater of iets anders. We hebben wel vaker een oppas maar dan is het meer als we allebei die avond buitenshuis iets hebben voor bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, een verjaardag of de kerk. De oppas 1x in de twee weken is echt voor een avond leuk uit. Dat is soms samen en soms samen met vrienden.

Als we gewoon thuis zijn gaan we vaak aan het eind van de avond samen nog even thee drinken voor we gaan slapen. Dan spreken we samen de dag door en praten we over andere dingen. Dat vind ik altijd een heel fijn en waardevol moment en dit proberen we dan ook elke avond in ere te houden.

Sera

Sera

20-01-2010 om 00:07

En huishouden

Huishouden doen we 's avonds niet zoveel. Ik doe de administratie wel vaak 's avonds maar dat is niet zo heel werk. Wel ruim ik vaak nog even op want ik vind het fijn dat de woonkamer en de keuken netjes zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2010 om 01:38

Tv kijken en

Op oudersonline lezen en schrijven, spelletje spelen op Facebook, de was afhalen en een nieuwe ophangen.

Mathilde

Mathilde

20-01-2010 om 10:02

Ligt eraan

Vorige week heb ik elke avond gewerkt, dan komt man erbij zitten met een krantje (ik zit dan met de laptop op de bank). Hij is zelf ook lang niet elke avond thuis (afspraakjes voor werk of met vrienden). Maar meestal lukt het wel om op vrijdagavond een gezellig avondje voor ons 2-en te hebben. Dan kijken we een film of we lezen samen en dan kletsen we wat. Sowieso hebben we 's avonds weinig tijd, de kinderen liggen rond half acht in bed, dan doen we nog huishoudelijke dingen, om half negen kunnen we dan ontspannen (als we niet hoeven werken) en om half tien gaan we naar bed.
In principe gaan wij echter eens in de twee weken een avondje met elkaar op stap, dan komt er een oppas. We gaan dan meestal uit eten, want dan kun je tenminste bijpraten . Het lukt niet altijd en deze maand bijvoorbeeld lukt het helemaal niet. Maar die ene avond hebben we echt nodig, anders leven we binnen de kortste keren langs elkaar heen. We zijn dit jaren geleden op mijn voorstel gaan doen, toen ik merkte dat we alleen nog maar tijdens lange autoritten met elkaar praatten .

Holiday

Holiday

20-01-2010 om 10:46

Bij ons

Na het eten en de afwas is het meestal 19.00 uur. Dan kruip ik achter de pc en daarna voor de buis, even journaal en zo kijken, koffiemomentje. Kinderen maken dan huiswerk of zijn vaak boven bezig. De rest van de avond help ik wat met huiswerk hier en daar, beetje computeren (OOL), wasje vouwen, administratie.

Mijn man moet vaak werken 's avonds en komt dan laat thuis (heerlijk, vrijheid, afstandbediening voor mezelf!) maar als hij er wel is vind ik dat ook gezellig. Dan ziet de avond er net zo uit. Hij eet dan mee en ook hij computert en kijkt tv en rond half 11 gaan we naar bed. Echt samen gaan zitten kletsen doen we niet, dat hebben we dan al tijdens het eten aan tafel gedaan. Dan is het een drukte en blijven we nog wel eens natafelen. Zijn we gelijk bijgepraat. Ieder gaat daarna zijn eigen gang en koffiedrinken doen we soms weer even samen maar soms ook ieder met zijn bakkie met eigen laptop op schoot.

Twee keer in de week ga ik een uurtje sporten vroeg in de avond, dan ben ik om 8 uur weer thuis. Mijn man sport zelf op andere momenten en is het liefst
's avonds thuis als hij niet werkt. Gewoon beetje relaxen.

Ik ben op dit moment wel tevreden met de avonden. Ik had een paar jaar geleden steeds het gevoel dat het saai was, dat andere mensen het heel gezellig hadden en wij niet..Nu heb ik dat helemaal niet meer ik vind het lekker zo. Speelt dat bij jou, alleen? Omdat je die vraag stelt? Of gewoon nieuwsgierigheid.

Ilva

Ilva

20-01-2010 om 11:07

Hier

Strijken doe ik vaak 's-avonds. Manlief kijkt dan tv en ik kijk mee (strijken doe ik dan in de woonkamer). Of de was vouwen. Administratie gebeurd ook 's-avonds of we kijken samen tv of doen een spelletje. En brood maken voor de kinderen (ik werk 3 halve dagen maar ze moeten wel overblijven). En een beetje de dag bespreken. Met drie kinderen kom je daar voor dat zij slapen niet altijd aan toe. Ik sport 1 keer per week, manlief 2 keer per week, allebei in de avond. En dan voor dat de kinderen gaan slapen moeten de oudste twee ook nog een keertje sporten. Nu allebei 1 keer per week maar dat was twee keer. Dan is het vaak al half negen voor dat alles ligt en wij even kunnen bijkomen. hihi.

Jetske

Jetske

20-01-2010 om 12:28

Van alles

Wij doen 's avonds van alles, tenminste: ik. Manlief kruipt meestal achter de computer omdat hij nog wat moet werken. Ik sport 2x per week, volg een cursus, lees graag, soms wat huishouden, strijkje. Of de administratie. Achter de computer wat surfen. Beetje aanmodderen met allerlei klusjes. Avondeten voor de volgende dag soms voorbereiden. En heeeel soms kijk ik t.v., maar het enige wat ik echt graag kijk is het Jeugdjournaal of de Taarten van Abel.
In het weekend werkt manlief 's avonds niet, en dan kijken we samen nog wel eens een film. Of we eten uitgebreid samen als de kinderen op bed liggen.
Jammer dat er maar 7 avonden per week zijn.
Jetske

Ayanna

Ayanna

20-01-2010 om 20:43

Kaaskopje ot

Een spelletje op Facebook? Heb jij toevallig ook een boerderijtje???

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2010 om 02:22

Ayanne

Een uit de kluiten gewassen farm mag je het al wel noemen)

Klaartje

Klaartje

21-01-2010 om 09:06

Kaaskopje

Daar durf ik niet aan te beginnen, anders kom ik niet meer vanachter de computer. Maar het lijkt me wel leuk. Maar een spelletje UNO doe ik zo nu en dan weer wel.

Ayanna

Ayanna

21-01-2010 om 09:27

Kaaskopje

Wil jij mijn buurvrouw worden??? Je kunt mij altijd mailen op emmelenn bij gmail.
En Klaartje, het is idd heel verslavend maar ook heel leuk!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2010 om 12:23

Komt er aan

Ik heb trouwens heel veel buren en ´vrienden´ die ik niet persoonlijk ken. Zo ben ik vorige week vanuit Amerika gefeliciteerd met mijn verjaardag

Klaartje, je hebt helemaal gelijk. Ik zit als een verslaafde kip nóg later achter de computer omdat ik op een veldje bloemen zit te wachten, koeien moet voeren, enz.. Ik heb ook een restaurant, daar is het nog erger. Als je je eten niet van het vuur haalt verpietert het en dat wil je ook niet...

Klaartje

Klaartje

21-01-2010 om 13:40

Laat maar zitten

We hebben tot een jaar of 14 geleden zelf koeien gehad, en dat was al zo'n band. Ik ga er niet meer aan beginnen

Katrien

Katrien

21-01-2010 om 20:39

vanalles

Ik doe vanalles 's avonds. Meestal ben ik aan het breien of haken. Maar ik zit ook vaak achter de naaimachine. Of bezig zijn in de keuken (koekjes bakken, brood bakken, ...). Lezen doe ik ook wel. Beetje tv kijken. Internetten.

Katrien

Margriet*

Margriet*

23-01-2010 om 20:58

Van alles

Ik doe een studie dus met perioden is dat heel druk. Net tentamen gehad en nu liggen alle avonden weer open. Ga nu aan een rokje voor dochter beginnen (stofje heb ik al bijna 2 jaar geleden gekocht...). Soms lezen soms tv kijken of internetten (best wel vaak eigenlijk dat laatste).

Ook van alles

sporten
tv kijken
internetten
boek lezen
opruimen
bij vriendin op bezoek
alvast boterhammen smeren voor morgen

liefs lisa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.