Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

verhuizertje

verhuizertje

09-03-2010 om 19:33

Wat doen jullie met de lego?

Het is zover, we gaan verhuizen. Ben voorzichtigaan eens in alle kasten gaan kijken wat voor troep er allemaal is, wat weg kan en wat bewaard moet worden.
Ik stuit op heel veel mooie lego. Forten, vliegtuigen, en nog veel meer. Daar is gigantisch mee gespeeld maar kinderen zijn eruit gegroeid. Wat te doen? Weggooien of zomaar weggeven niet. Verkopen gaat me op een of andere manier ook aan het hart. Bewaren dan maar? Maar voor wie, eventuele kleinkinderen?
Waar hebben jullie voor gekozen, emotioneel of rationeel? En als er voor bewaren is gekozen, hoe dan? Er staat redelijk wat netjes in elkaar, zonde om dat allemaal door elkaar in een bak te storten eigenlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ol3

ol3

09-03-2010 om 20:09

Bewaren

ik bewaar ze idd voor de kleinkinderen die er misschien later komen

verder heb ik veel speelgoed weggegeven en verkocht maar de lego in die Ikea dozen ruimt makkelijk op in een hoek van de zolder en wie weet later!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-03-2010 om 20:16

Zo leuk om te bewaren

Lego is zo leuk om te bewaren. Toen dochter de leeftijd kreeg hebben wij de lego van man tevoorschijn gehaald. Eerst gewassen, want schoonmama had alles gewoon in een doos geknikkert met de koekresten van toen erbij En toen zijn we met de boekjes die ook bewaard waren gaan bouwen. We hebben met z'n tweetjes een hele avond schik gehad.
Dochter heeft niets met lego. Dus heb ik het maar weer weggezet voor zoon. Zonder etensresten.
Als je het netjes inpakt neemt het helemaal niet zoveel ruimte in beslag. En het is echt enorm leuk voor je kinderen om het over tig jaar weer in handen te hebben. Maar vergeet dan niet de boekjes erbij te doen.

dendy

reina

reina

09-03-2010 om 20:40

Bewaren

Ik heb veel speelgoed weggedaan, maar lego vind ik zo leuk dat dat bewaard wordt in kratten, het is ook al hel regelatig tevoorschijn gehaald voor bijv. kinderen van bezoek

verhuizertje

verhuizertje

09-03-2010 om 21:09

Welke dozen of kratten

Ik neig toch ook wel erg naar bewaren hoor. Welke dozen of kratten zijn daar handig voor? In elkaar laten staan neemt dan wel veel ruimte in, hebben jullie alles afgebroken en dan met het boekje erbij de losse stenen in een doosje gedaan of zoiets?

Nasha 1st

Nasha 1st

09-03-2010 om 21:49

Echt wel bewaren!

mijn zoon speelt nu met mijn lego, aangevuld met wat hij zelf nog heeft gekregen!

Luna

Luna

10-03-2010 om 10:18

Mijn kinderen

spelen nu met mijn oude lego. Die is dus minstens 35 jaar oud (mijn broer en zus hadden er ook mee gespeeld). Als ik die specifieke stukjes zie (oude poppetjes, hekjes, etc) komen er opeens zoveel andere herinneringen ook weer boven. Bewaren dus, zou ik doen. Het is zo tijdloos! Dan zijn er denk ik wel andere dingen die je eerder weg kunt doen.

Bastet

Bastet

10-03-2010 om 16:06

Bewaren

Ik bewaar lego,duplo en playmobil.Overigens hebben mijn schoonouders heel veel bewaard van hun drie jongens,daar is door hun kleinkinderen heel veel mee gespeeld,en het staat alweer klaar,want het eerste achterkleinkind is er inmiddels..
Bastet

verhuizertje

verhuizertje

10-03-2010 om 18:51

Ruimte

is niet het probleem. De kinderen gaan zo successievelijk het huis uit en we gaan niet echt kleiner wonen, dus houden we meer ruimte over.
Pelle, de bouwdozen werden hier ook niet apart gehouden en we hebben ook een grote bak waar van alles door elkaar in zit. Is met veel fantasie van gebouwd altijd. Maar er zijn dingen die nu toevallig redelijk origineel in elkaar staan, van Star Wars, het fort, en verschillende vliegtuigen en boten. Ik vind het jammer om dat dan allemaal bij de grote hoop te kieperen.
Ik ga maar eens veel van die afsluitbare zakjes scoren. Iemand had het over speciale Ikeabakken, is dat nog wat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.