Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Amasja

Amasja

07-08-2009 om 10:09

Wat doen jullie met badspeeltjes?

Ik vraag me al tijden af hoe anderen dat toch doen met badspeeltjes (badeendjes enzo). Hier zijn er ondertussen al heel wat in de vuilnisbak verdwenen omdat ze op een gegeven moment helemaal zwart van binnen werden. Terwijl we ze toch altijd zo goed mogelijk proberen leeg te spuiten na gebruik. Hoe doen jullie dat?

Groetjes,

Amasja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Teiltje

na het badderen alle speeltjes in een teiltje. en af en toe weggooien inderdaad. als er zwart uitkomt gaan ze de prullenbak in.

Plastic mand met gaten en weggooien

Vies he? Ik spuit ze leeg en gooi ze in een plastic mandje met gaten van Blokker of zo. En regelmatig weggooien want ik gruwel van die zwarte schimmel.
Jonne

Weg

zodra ze echt vies zijn, zwart idd van binnen gaan ze weg, jammer dan weg ermee. Op 1 of andere manier komt er altijd wel weer nieuw badspeelgoed hier in huis, op dit moment playmobil en bakjes en bekertjes. Die zin dan makkelijk weer in de vaatwasser schoon te krijgen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-08-2009 om 18:18

Ook weg

want die dingen kosten geen drol. Spul om het schoon te maken is waarschijnlijk duurder.

Dendy

Amasja

Amasja

07-08-2009 om 20:35

Pfjew!

Dank voor jullie reacties! Blij te lezen dat ik dus niet de enige ben die die dingen weggooid. Want ja, ze kosten inderdaad geen drol, maar heb nu eenmaal af en toe een hevige aanval van "dat moet zuiniger kunnen". Niet dus.

Zwemles

Op de zwemles maken ze ze dicht met een soort kit, zodat er geen water in kan komen, en dus ook geen viezigheid.

Groetjes Lionne

Anneke Boerma

Anneke Boerma

08-08-2009 om 17:19

Makkelijk schoon te krijgen

Als je ze af en toe leegspuit en dan een emmertje vult met heet water en wat chloor (niet te veel) en dan de badspeeltjes volzuigt met die oplossing, laat je ze een nachtje staan en *blink*, alles is weer helemaal schoon. Chloor mag dan niet bepaald een milieuvriendelijk middel zijn, maar aldoor plastic speeltjes wegkieperen is dat ook niet.
Als we nieuwe speeltjes cadeau kregen, gaf ik de oude -schoon- aan de kringloopwinkel of een ander gezin.

Amasja

Amasja

09-08-2009 om 20:30

Anneke

Dank je! Ga ik een keer proberen.

Fiekje

Fiekje

10-08-2009 om 12:59

Action

Bij de action koop je voor bijna niks badspeeltjes, eendjes enzo, waar geen gaatje onderin zit. Ideaal worden niet vies..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.