Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat doe ik voor het raam van de voordeur?

Ik ben druk aan het schilderen in het nieuwe huis. Nu heb ik een voordeur met een raam er in en een lang smal raam ernaast. Er zat vitrage voor met van die spandraden.

Naast de keukendeur zit ook zo'n smal raam.

Wat voor raambekleding is leuk? En wat is handig? In de keuken zoek ik iets wat niet heel besmettelijk is.

Vitrage? (Dat vind ik een beetje ouderwets.) Of juist iets anders?

De inrichting is houten vloer, donkere meubels (koloniaal teak) en verder veel gebroken wit/ creme en rieten spulletjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sassie

Sassie

20-01-2009 om 06:59

Plakfolie?

Je hebt van die plakfolie die je heel gemakkelijk op het raam kunt aanbrengen. Is zeker niet oubollig en het is ook nog fris (qua onderhoud hpef je er niets aan te doen). Je ziet het ook vaak op de ramen in huiskamers. Ik denk dat het heel mooi past bij je interieur.

Minet

Minet

20-01-2009 om 10:26

Inderdaad

Ook hier naast de voordeur een hoog smal raam, waarop we plakplastic hebben geplakt. Op peuter/kleuterhoogte hebben we een paar streepjes uitgesneden zodat ze toch naar buiten konden kijken
Ideaal, het past bij elk interieur, en tegenwoordig heb je het in heel veel patroontjes.
Groetjes, Minet

maan.

maan.

20-01-2009 om 11:51

Randjes

Dat glasplakfolie is leuk te combineren met bijbehorende plakrandjes, bij de bouwmarkt hebben ze standaardfolie op lange maten en daarnaast ook van die kokertjes met randjes, zo heb je toch vrij simpel een decoratief gebeuren.

Minet

Minet

20-01-2009 om 19:52

Schrik niet

als je het aanbrengt volgens de gebruiksaanwijzing, dus op een nat zeepsopraam, dan schrik je je dood
Het duurt een week of 2/3 tot alle vocht en belletjes erachter vandaan verdwenen zijn, maar dan is het prachtig!
Groetjes, Minet

Rafelkap

Rafelkap

21-01-2009 om 11:46

Glas in lood

Ik vind glas in lood het mooiste. Dat hebben wij bij de voordeur laten zetten - en in de woonkamer voorzetglas laten maken bij een glas-in-loodmaker. Maar da's wel een stuk duurder..

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2009 om 12:40

Statische raamfolie

niet zo goed als de echte plak....het is veel makkelijker los te krijgen (kinderen) en daardoor al snel lelijk.....ik zit nu weer te denken aan het plakspul....

Merla

Merla

21-01-2009 om 13:14

Statische raamfolie

Nee, hier ook niet zulke beste ervaringen met statische raamfolie. Het plakspul is wat lastiger om aan te brengen, maar als het eenmaal zit zit het ook goed en kun je er ook zo overheen ramenlappen e.d. Terwijl dat met dat statische spul veel moeizamer gaat. Bij mij gaat het dan altijd los. Waardeloos dus.

Haken

Mmm, voor mijn gevoel hoor je bij koloniaal en teak gewoon ecru gehaakte gordijntje te hebben...

Danique-1

Danique-1

23-01-2009 om 21:46

Folie

Ook hier plakfolie in de voordeur. Omdat we geen naambordje bij de deur hebben maar alleen de cijfers, heb ik zelf onze voornamen uit de folie gesneden. Heel simpel. Op de pc een mooi lettertype gekozen en alles zo weggezet dat het past. Dan alles in spiegelbeeld laten uitprinten. Dit aan de buitenkant gezet met een plakbandje. Heel veel positieve reacties op gehad.
Ik heb de statische versie gebruikt. Zit er nu een jaar op en voldoet nog steeds prima.
Succes!

'etching'

Hier heb ik een soort verfje gebruikt om ramen te 'etsen', waardoor het raam ondoorzichtig wordt. Op ons badkamerraam heb ik eerst papieren tulpjes geplakt, zodat het raam daar doorzichtig bleef. Is uiteindelijk best leuk geworden en geen gezeur meer met gordijntjes (of die hele lelijke lamellen die de bouwer er in had gezet.)

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.