Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Meyke

Meyke

03-06-2009 om 10:57

Wat doe ik met de rest van het potje....

Bij het schoonmaken van de koelkast kom ik zojuist een potje mierikswortel tegen. Ooit gekocht voor een recept, maar de rest staat doelloos te wezen. Wat doe ik ermee?

Misschien zijn er ook mensen met andere interessante halve potjes in hun koelkast?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zalm en wraps en roomkaas kopen!

mierikswortel en roomkaas mengen (geen idee welke verhoudingen) en dan op de wrap smeren, plakjes zalm erop, oprollen, tijdje in koelkast leggen gerold in huishoudfolie.. en dan lekke rin stukjes snijden, jeerlijk bij een borrel!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-06-2009 om 11:56

Met zalm inderdaad

Mierikswortel en zalm is een klassieker.

Hoeft niet alleen met wraps, kan ook bij een moot gebakken zalm. Meng de mierikswortel door wat mayonaise, of maak een saus van roux en melk of bouillon waardoor je een lepel mierikswortel roert.

En bij webchef kun je volgens mij ook mierikswortel als ingredient invoeren.

liora

liora

03-06-2009 om 13:01

Bietjes

Hoi,

Ook lekker is om een salade te maken van bietjes en ui en dan aanmaken met creme fraiche gemengd met mierik.

Jammie, krijg er helemaal zin in.. lekker haring door de bietjes doen of zo.

Liora

Margriet*

Margriet*

03-06-2009 om 21:48

Makreelcreme

Makreelfilet, mayo en mierikswortel en veel gemalen peper erdoor. Op een toastje mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Meyke

Meyke

05-06-2009 om 13:39

Begrijp nu waarom dat potje niet opkomt!

Manlief lust namelijk geen vis. Dus dat eten we nooit.
Maar ik heb wel wat ideeen opgedaan. Ik ga de wraps zeker maken voor een verjaardag.
Bedankt!

mirreke

mirreke

06-06-2009 om 12:40

Toevallig lees ik dit meyke

Maar dat manlief geen vis lust betekent toch niet dat jij het ook niet eet? Ik lust geen kippelevertjes (brr) maar dat maakt lief toch vaak genoeg voor zichzelf. En voor de kinderen die het natuurlijk ook blijken te lusten.
En makreel (gerookt), of die wraps, gewoon eens proberen en hem laten proeven. Het is echt heel wat anders dan gewone droge witte visfilet of vissticks en misschien bevalt dat hem weer wel.

Meyke

Meyke

07-06-2009 om 14:22

Mirreke

Moet eerlijk bekennen dat ik ook geen enorme visliefhebber ben en de kinderen ook niet. Maar we eten inderdaad wel vis deze week als man er niet is.
Proeven werkt niet, hij vindt het echt heel vies (en is voor de rest een super gemakkelijke eter, dus ik vind het wel prima zo).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.