Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

gerdien

gerdien

29-08-2009 om 11:27

Wat doe ik met al die overbodige spullen....

Hoi!
Een aantal jaren geleden hebben wij onze zolder compleet opgeruimd, er is toen veel naar de vuilstort gegaan.
Inmiddels staat de zolder wéér vol en kunnen we wel weer beginnen. Buiten dat wij gewoon minder moeten aanschaffen vraag ik me af, wat doe ik nu met al die spullen die daar maar staan te staan. Eigenlijk nog prima zijn, maar nooit gebruikt worden. Ze staan in de weg, maar het zijn dingen die niemand over wil kopen, denk aan bijv. boeken, 2 pers. luchtbed, dekbedden, leifheit dweilemmer, oude wasmand, bureaustoel, enz.
Wie heeft tips? Weggooien vind ik eigenlijk zonde, maar de spullen staan me ook in de weg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

29-08-2009 om 11:36

Kringloop

breng het naar een kringloop winkel,jij bent er van af en hun zoeken maar uit wat ze in de winkel leggen.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2009 om 11:37

Toch via marktplaats

wij verkopen best vaak dingen daar, en anders een Kringloop als we het echt niet verkocht krijgen....is het echt niks meer, dan hebben we nog een vuilnisbelt

Bastet

Bastet

29-08-2009 om 12:28

Boeken

Boeken verkoop ik via BOl.com,en spullen die ik niet verkoopbaar vindt via MP,zet ik op www.gratisoptehalen.nl
je kunt mensen vaak enorm blij maken met spullen die jezelf teveel hebt!
Groetjes,bastet

gerdien

gerdien

29-08-2009 om 15:14

Vragen en antwoorden

De kringloop, hoe werkt zoiets.... nog nooit wat naar toe gebracht. Kun je gewoon je auto volladen en daar heen rijden??

Gratisaftehalen is ook een idee, dank voor de tip!

Het 2 persoonsluchtbed is een groene zachte, nog in prima staat, weinig gebruikt.

Oude dekbedden voor de hond: knip je ze dan in stukken? Of vouw je ze gewoon dubbel??
De bureaustoel is prima, geen superkwaliteit, maar wel goed. Ik woon trouwens in Apeldoorn.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2009 om 15:34

>>De kringloop, hoe werkt zoiets.... nog nooit wat naar toe gebracht. Kun je gewoon je auto volladen en daar heen rijden?? < <

Ja....

Minet

Minet

29-08-2009 om 17:01

Ja, maar.......

de kringloopwinkels zijn behoorlijk kieskeurig. Ze zoeken zelf tussen jouw spullen wat ze willen aannemen, ze hebben nl. geen zin om hun ruimte te vullen met spullen die ze aan de straatstenen nog niet kwijtraken.
Calculeer dus na je rit naar de Kringloop een rit naar de stort in

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2009 om 17:15

Hier niet

ik breng en en ze zullen het best sorteren, maar ik krijg dat niet weer mee....dat doen ze kennelijk zelf...

Rafelkap

Rafelkap

29-08-2009 om 17:46

En bij marktplaats

kan je ook 'gratis af te halen' erbij zetten of een symbolisch bedrag. Als je ergens (bijna) geen geld voor hoeft te hebben maak ik er ook geen foto van.
Ik vind marktplaats toch sneller werken dan 'gratisoptehalen.nl'.
Succes! Wij zijn nu net ook wat spullen aan het wegdoen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-08-2009 om 18:49

Stort

Bij ons op de stort staat ook een container voor de kringloop. Een medewerker van de stort loopt dan met jou de spullen door en weet precies waar de kringloop op zit te wachten. De rest kan bij het grofvuil.
Misschien dat dit bij jullie ook zo werkt?

Dendy

amk

amk

29-08-2009 om 22:13

Ophalen

hier komt de kringloop grote stukken op afspraak ophalen.
Zelfs mijn comode in 2 kleuren ging gewoon mee. Ik heb 'm niet op marktplaats gezet omdat ik geen zin had 'm opnieuw te schilderen.

Verder heeft de voedselbank hier ook nog een goederenbank voor hun clienten. Ook zij komen het ophalen.

Schaartje

Schaartje

30-08-2009 om 14:21

Kringloop en stort naast elkaar

In apeldoorn zit een kringloopcentrum naast de stort (aan de Aruba). Je kunt dus eerst langs het kringloopcentrum rijden, spullen afgeven. Wat ze daar niet willen hebben kan bij de buurman worden gestort.

En grote stukken ophalen doen ze ook, maar je moet dan wel heel zeker weten dat ze het kunnen gebruiken anders nemen ze het niet mee.

gerdien

gerdien

30-08-2009 om 17:39

ik ga het gewoon proberen bij de kringloop. en daarna naar de stort
bedankt!

Mover

Mover

31-08-2009 om 11:31

Voedselbank!

Bel even naar de plaatselijke voedselbank voor je naar de stort rijdt! Zeeer waarschijnlijk kan je de spullen ook bij hen kwijt!

jippa

jippa

31-08-2009 om 11:58

Aan de straat zetten

en alles is in 5 minuten weg. Hier tenminste wel..
Jippa

Massi Nissa

Massi Nissa

31-08-2009 om 20:35

Ja, de straat

Ik heb in Amsterdam-Oost wel eens braaf een afspraak gemaakt met het lokale grofvuilophaalbedrijf (weet de naam niet meer) omdat we oude meubels en een kapotte koelkast buiten wilden zetten. Ze stonden er nog geen kwartier. Toch maar weer gebeld dat het niet meer nodig was. Bleek heel vaak voor te komen .
Vorige week hier in Amersfoort nog een commode buitengezet. Deurtje hing er half af, verf afgebladderd. Ik had geen zin om het ding op te knappen en hoopte eigenlijk dat iemand anders er nog iets in zou zien. En ja hoor, het duurde iets langer, een uur schat ik zo in, en toen was-ie ook weg.
Heb trouwens zelf ook wel eens iets van de weg geraapt, ik herinner me nog een superhandig houten dienblad met opstaande randjes en handgrepen.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.