Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

evelien1

evelien1

05-07-2010 om 17:22

Wassen van gymkleding (van school)

Kinderen gymmen hier 2x per week met school. Ik was 1x per week die gymkleding uit. De handdoek gaat wel na elke gymles in de was.

Laatst hoorde ik van een ouder die vond dat haar kind nog tot de zomervakantie nog met die gymkleding moest doen voor dit uitgewassen werd. Zomervakantie duurde toen nog 5 weken.

Ben nu benieuwd hoe vaak jullie gymkleding van school uitwassen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Elke keer

Van puberzoon (15) zeker elke keer (hij heeft 2x per week gym en last van puberzweet!) en van de jongste (12) ook elke keer, hij heeft 1x per week gym. Ik vind het persoonlijk nogal vies om het maar 1x per 6 weken te wassen o.i.d. Wat is het voor moeite om t shirtje en broekje bij de was te doen... Groet Suus

Bastet

Bastet

05-07-2010 om 18:24

Iedere keer

Na elke gymles was ik de spullen.
bastet

Brianna F

Brianna F

05-07-2010 om 18:27

Idem

Na elke gymles.

Annet

Annet

05-07-2010 om 19:12

Hangt af van de leeftijd

Jongste (7) gebruikt zijn gymspullen meerdere weken. Sportsokken gebruiken ze niet, dan zijn de dagelijkse sokken. Dat scheelt.
Vanaf het VO verwisselt oudste elke gymles sokken en shirt. De broek wordt elke week gewisseld.
Jongste is een jongen. Ik denk dat hij eerder gaat zweten dan oudste (meisje) dus dat hij al eerder schone spullen per keer mee gaat nemen.

Guinevere

Guinevere

05-07-2010 om 19:44

Ieuw

Brrr, wat gruwelijk en wat smerig en wat zielig om een kind daar mee te laten sporten.
Hier gebruik ik soms het T-shirt nog een keertje, als ik even geen andere kan vinden. De broek heb ik minder problemen mee, maar die gaat wel elke week in de was. Dat gaat wel als je alles gelijk uit de tas haalt en laat luchten. Maar zoon is nog aan de jonge kant, die zweet nog nauwelijks.

Vic

Vic

05-07-2010 om 20:12

Hmmm

Het gympakje van jongste was ik in de vakanties. Het is ook de bedoeling dat de gymkleren op school blijven hangen. Oudste heeft 2x per week gym en volgens mij wast haar vader de spullen in het weekend als ze daar is (dus om de week). Zo nu en dan snuffel ik eens in de tas, en als het niet stinkt vind ik het wel prima.

Hier

Ook twee keer per week gym, shirt en handdoek na elke keer in de was, korte broek een stuk minder vaak (wordt immers niet vies).

Vic

Vic

05-07-2010 om 21:44

Ach ja, die gymschoenen

In het tasje van jongste zitten gymschoenen maat 28. Inmiddels heeft ze maat 30 De gymbroek van oudste bleek ineens een driekwartbroek te zijn, maar dat vind ik een beetje eigen verantwoordelijkheid om dat aan te kaarten.

Eens per 2 weken

Maar zoon is 10 en dochter 7, dus nog geen pubers. Ik hang het spul wel dezelfde dag nog even uit zodat het kan luchten. Handdoek van zoon was ik eens per week. Tja, ik was nu eenmaal alleen in het weekend, en ik was niet van plan om voor allebei 2 sets gymspullen te kopen...
Engeltje

Zweten bij schoolgym?

Nou onze dames gaan écht niet zweten van schoolgym hoor. Die vinden beiden (en andere scholen voor je denkt dat het daar aan ligt) gym op school saai,een fluitje van een cent, simpel,eenvoudig. De meeste tijd staan ze te wachten of uitleg aan te horen en de spelletjes zijn meestal groepsgewijs (logisch) zodat je het grootste gedeelte van de tijd alsnog stil staat of staat te wachten. De gymkleding van jongste die ze draagt als ze turnt wassen we wel elke week en de kleding van oudste als ze sport bij sportschool ook,maar de schoolgymkleding komt hier maar zo nu en dan in de was. Volgens mij zweten deze dames nog eerder als ze thuis op straat spelen dan bij schoolgym.
Ze doen hun eigen kleding in de was, dus ik laat het van hun afhangen...maar schoolgymkleding zie ik maar 1 keer in de zoveel weken voorbij komen. Dus schijnbaar vinden ze dat zelf ook onnodig. En het is maar 2 uurtjes! En daarvan sta je de helft van de tijd stil! Volgens mij zweet je in een dagje gewoon doen nog meer zweet uit dan bij de schoolgym...
groeten albana

bibi63

bibi63

06-07-2010 om 15:05

Wat betreft de natte handdoek

Daarvoor doen wij een plastic tas in haar schooltas. Ze weet dat ze na het gymen de natte handdoek in de plastic tas moet doen. Die handdoek gaat uiteraard elke keer in de was (je wil er niet aan denken dat ze die lekker nat en al op de grond gooien en erop staan, bleh). Haar gymkleren zijn altijd kurkdroog en stinken absoluut niet, dus die was ik niet elke keer.
Groetjes,
Bibi

Nely

Nely

06-07-2010 om 16:29

Shirt

wordt elke keer gewassen. Hier 2 keer per week gym dus gewoon elke keer een ander shirt mee, broekje gaat iets minder vaak in de was.

Jesse_1

Jesse_1

06-07-2010 om 17:48

Veel zweet!

Oudste (was gr.6) gymde tot 11.45 en stond dan grijnzend en met kletsnat hoofd van het zweet om 12.00 voor me. Beslist elke keer een schoon shirt dus!
Er wordt niet gedoucht na het gymmen. Gymbroekje gaat soms wel 2x mee.
Andere zoon krijgt ook altijd een schoon t-shirt trouwens.
(Samen met nog 2x sporten in de week moet je wel een redelijke voorraad t-shirts hebben.)
Jesse

Sporthanddoek

nee hoor, hier hebben ze sporthanddoeken..die zijn erg klein en worden niet écht nat en drogen toch af...Lijkt een beetje op dunne zeemleren lappen, maar dan in een kek kleurtje. Die hadden ze al...stuk of wat hebben we er. En die gaan altijd mee naar gym,sporthal en school dus ook. En nee, die zijn altijd nog droog..na schoolgym is het meer gespring tussen de druppels door. 's Middags heeft jongste weer turnen en daar zweet ze zich een ongeluk en doucht ze wel 'gewoon' inclusief haren wassen etc. en die spullen gaan ook linea recta de wasmachine in. Nee, dat schoolgym is voor kinderen die al veel sporten een wassen neus, qua inspanning...Oudste sport nog niet eens zo veel (2 keer per week) maar die heeft een bereconditie door alle kilometers op de fiets....Dus die wordt ook niet warm of koud van die paar rondjes die je op school moet rennen, lekker relaxed, beetje kletsen tussendoor....Moet je bij turnen eens komen kijken, daar rennen ze zich warm al klimmend en spingend over allerlei toestellen en moeten ondertussen ook nog oefeningen doen (hoofd/nek los draaien), nou dat is wel andere koek hoor...daar krijg je het pas warm van.
groeten albana

Katrien

Katrien

06-07-2010 om 19:46

Hier

2 x gym per week. Gymspullen blijven op school, tijdens iedere vakantie gaat de zak met gymspullen mee naar huis en wordt dit gewassen. Dat is dus gemiddeld om de 6 weken, soms sneller, soms duurt het langer.

Er wordt niet gedouched op school, dus geen natte handdoek.

(dochter is 10, geen puber dus)

Katrien

Goh

Wij wassen gewoon als ze gym hebbe gehad de gym spullen na elke gymles dus.Lijkt mij ook vrij normaal nooit bij nagedacht eigenlijk.

Jesse_1

Jesse_1

07-07-2010 om 17:38

Het ligt eraan albana

"Nee, dat schoolgym is voor kinderen die al veel sporten een wassen neus, qua inspanning.."
Ik denk dat je nu: 1) alle kinderen op één hoop gooit 2) alle gymlessen op één hoop gooit.
Het geldt blijkbaar voor jóuw kind(eren) dat ze zich bij de gymles minder inspannen dat bij hun andere sport(en).
Jesse

Mmm

Ik denk niet dat ik alles op 1 hoop gooi qua gymles en inspanning...ik zeg alleen hoe de kinderen het híer ervaren....En qua gymles is er niets mis....Alleen denk ik wel dat die qua niveau enigzins onder het vermogen van deze kinderen ligt....En dat ligt niet aan de leraar, maar meer aan de groep. Dat ze qua niveau en conditie er een beetje bovenuit steken zeg maar....Ik zie het hele probleem niet. In andere vakken zijn er ook zat kinderen die boven het gemiddelde niveau uitsteken...dat kan toch? Wat is daar mis mee...
Afijn, ik vindt dat ze zat wassen en verkleden met al hun gesport ná schooltijd. Er zijn dagen dat jongste 3 keer doucht omdat ze 3 keer sport...(b.v. schoolgym,turnen en dan naar huis en 's avonds weer acro...) Ik denk dat het allemaal wel mee valt met de viezigheid...En zolang de boel enigzins lucht (dat gebeurd wel...ze hangen het uit op een rekje bij de deur) denk ik dat het allemaal wel mee valt. En we hebben nog nooit commentaar gehad dat ze zouden stinken hoor...Gisterenavond was jongste even wezen voetballen op het schoolplein en kwam ze wel rood bezweet thuis...dat vindt ze veel inspannender dan zo'n gymles op school...en dan springt ze vanzelf wel onder de douche..Was dat 's morgens geweest dan had ze net zo gezweet en ook heus geen schone kleren aan gedaan(had gewone kleren aan)...dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met de viezigheid......En dat ze zeker niet de enige is die na zo'n voetbalsessie gewoon dezelfde kleren aan houd...Ik ken jongens die dan de hele dag door zich zouden moet verkleden en wassen.
groeten albana

Chippie

Chippie

09-07-2010 om 22:19

Maar...

Hier gaat alles in de was: handdoek, broek, shirt, sokken. Ik geloof graag dat shirt en broek nog wel een keertje mee kunnen maar die zitten dan toch bij de gymschoenen (niet al te fris), sokken die niet al te aangenaam ruiken en gebruikte handdoek (nattig) in één tas. Daarom was ik shirt en broek dus gewoon twee keer per week.

Blote voeten

jongste gymt op blote voeten..is dat gewend, ook ballen trapt ze met blote voeten...oudste heeft wel gymschoenen, maar die gaan appart in plastic tasje (en ook luchten..)
groeten albana

Een vieze moeder

Haha, nou, ik ben zo'n vuilpoets. Ik was ze alleen als het echt ruikt, en dat is nooit, dus doe ik het eens in de paar weken. De jongste heeft de laatste tijd helemaal niet meer gegymd, wegens het warme weer en de oudste zweet ook niet. En douchen kan ik nauwelijs noemen; ze lopen een paar keer heen en weer onder de spetters en dat was dat.
Ik hang de hele boel buiten aan de lijn en vouw het dan netjes terug in hun tasjes. Zodra de handdoek riekt, de machine in!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.