Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Biene M.

Biene M.

17-03-2011 om 19:00

Wasongelukje

Er is (per ongeluk, 1 keer vergeten speelgoed van peuterzoon te verwijderen voordat ik was in de machine stopte) een stuk karton meegegaan in de was. Het resultaat is dat al het wasgoed is bedekt met een laag fijne grijsbruine vezels. Wat in de droger kon, ziet er inmiddels wel weer goed uit. Maar de rest heb ik inmiddels twee of drie keer gewassen (de wasmachine draait nu weer) en het ziet er wel iets beter uit, maar nog niet draagbaar. En het ruikt uiteraard naar nat karton.

Weet iemand hoe ik mijn wasgoed weer vezelvrij krijg? Mijn man opperde net om alles op lage temperatuur in de droger te doen, maar dat vind ik eng.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Biene

Ik gooi gewoon standaard alles in de droger, als het daar niet tegen kan is het pech (maar dat is eigenlijk nog nooit gebeurd).

Ik zou dus alles met zo'n 5 tegelijk in de droger gooien en dan 15 minuten drogen. Daarna lekker buiten hangen, waait het er misschien ook uit. Als er dan nog van die bruine friemeltjes op zitten kan je nog aan de gang met van dat brede plakband.

Biene M.

Biene M.

18-03-2011 om 13:30

Droger

Toen ik de droger leeghaalde, waren alle vezeltjes eraf en zaten er een soort ouderwetse afzuigkapfilters in het stoffilter. Nu heb ik de dingen die volgens het etiket niet in de droger mogen er dus ook maar in gedaan, op lage temperatuur. Wel eng, maar anders krijg ik ze toch niet meer schoon.

Er zaten al microvezeldoekjes bij de was, die hielden niet meer vezels vast dan de rest. En wasverzachter, hm, dat heb ik niet in huis en vind ik eigenlijk ook stinken, alleen anders dan nat karton

+ Brunette +

+ Brunette +

18-03-2011 om 16:12

Plakband

Daarmee heb ik ook alle pluis weggekregen na een vergelijkbaar wasongeluk. Bij de Blokker e.d. kun je een soort plakband op rollers met een handvat kopen, hiermee gaat het sneller dan met gewoon breed plakband. Is dan ook speciaal bedacht voor het ontpluizen van kleding.

Biene M.

Biene M.

18-03-2011 om 16:21

O ja!

Die koop ik altijd bij H&M, worden hier vooral gebruikt voor het wegrollen van kattenharen. Helaas is hij net op. Het meeste is er in de droger af gegaan, alleen zit het nog in het smockwerk van mijn favoriete jurk en in het ajour van het nieuwe jurkje van babydochter. Morgen maar zo'n roller scoren dus.

Interessant trouwens om een lading wasgoed in de droger te stoppen die daar volgens het etiket niet in mag. Het meeste komt er gewoon prima uit. Een paar dingen zijn gekrompen en een paar zijn gaan pillen.

+ Brunette +

+ Brunette +

18-03-2011 om 16:41

Wasetiketten (o.t.)

Ooit heb ik een cursus textielkennis gedaan waarbij bij elke stofsoort werd aangegeven hoe die gewassen kon worden. Ik snap dan ook niet dat er bijvoorbeeld katoenen t-shirts zonder opdruk bestaan die volgens het etiket op een synthetisch programma moeten worden gewassen en dan nog wel op maximaal 30º. Katoen kan op 40 graden en hoeft niet heel voorzichtig te worden behandeld. Nog zoiets: lingeriesetjes waarvan het slipje gewoon op 40º mag worden gewassen en de bh in de fijnwas moet. Snappen jullie het?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.