Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Morgana Fata

Morgana Fata

12-09-2009 om 18:13

Wasmachine/wasdroger

In mijn douche staat de wasmachine, nou zou ik graag de wasdroger er bovenop willen zetten. Alleen zit ik met de stoomaansluiting.
De wasmachine is aangesloten op een trekschakelaar, gelukkig wel gewoon met een stopcontact eraan. maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik daar de wasdroger ook op aansluit, maar hoe dan wel? Een ander stopcontact zit er ook niet in de buurt...
Zucht, wie heeft een idee?
Morgana (niet gehinderd door kennis van zaken)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

12-09-2009 om 18:35

Hmmm

Het lijkt erop dat in de meterkast dus ook maar rekening wordt gehouden met 1 apparaat in de badkamer. De simpelste oplossing is dus om de apparaten om de beurt aan te doen, en steeds de stekkers te verwisselen.
Nu schijnt er bij de bouwmarkten een soort van stekkerdoos te koop te zijn die je ook op die trekschakelaar aansluit, die er voor zorgt dat beide apparaten wel tegelijk aankunnen, maar dat ding zorgt er bv. voor dat tijdens het verbruik van veel stroom tijdens bv. het opwarmen van de wasmachine, de droger even uitgeschakeld wordt. Informeer eens bij een bouwmarkt, daar kunnen ze jou vast verder helpen.
En een lieve buurman/vrouw wil dat misschien wel even voor jou installeren?

Nasha 1st

Nasha 1st

12-09-2009 om 18:53

Wij hebben zo'n stekker!

En dat werkt ideaal. Aansluiten kan je zelf. Is gewoon een verlengsnoer met 2 gaten, 1 voor de wasmachine en 1 voor de droger. Als je wasmachine opwarmt schakelt hij de droger uit. Dat is het enige moment namelijk dat er veel stroom getrokken wordt....hier zie je een voorbeeld. http://www.elektronica-online.nl/?content=2665

Jakiro

Jakiro

12-09-2009 om 23:40

Droger met beveiliger

Onze droger is er zo'n eentje die als hij uitgeschakeld wordt (stroom eraf) weer écht opnieuw aangezet moet worden. Dus in zo'n geval zou zo'n slim stopcontact niet werken.
Kijk dus uit met wat voor droger je koopt als je zo'n stopcontact wil gaan gebruiken.
Overigens hebben wij de wasmachine en de droger op dezelfde groep en nog nooit problemen gehad (staan regelmatig/meestal tegelijk aan)
Jakiro

Mrjanne

Mrjanne

13-09-2009 om 16:51

Schakelaar werkt niet altijd

Wij hadden een miele wasmachine en droger op zo'n overspannings-stekker.
Toen ik een nieuwe aeg wasmachine kocht werkte dit niet meer. Droger stopte erg vaak. ook nadat het water van de wasmachiene was opgewarmd. Ik doe nu de droger 15 min na de was aan ( of ik hang de was buiten Marjanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.