Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

18-02-2010 om 23:38

Wasmachinedrama

Nou, het is gebeurd hoor met ons tweedehandsje Hij klonk al een paar dagen alsof er losse schroeven door de kast heen vlogen, vandaag als een hoestende kraai met rondvliegende bouten en toen ik iets voor de wasmachine opraapte bleek dat kletsnat te zijn dus het lekt nu ook ergens. Dood... Maar nu? We zijn momenteel niet rijk genoeg voor een nieuwe, zelfs niet tweedehands. Ik voel me nu toch even zielig!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

18-02-2010 om 23:40

En oh ja

dit is zo'n typisch 'als we dit hadden geweten...'-moment. Voor wie nog weet dat we net een tv hebben gekocht van geld wat we gekregen hebben. Tja.. zo is het maar net.

Misschien

Op www.gratisoptehalen.nl staat een 12 jaar oude wasmachine aangeboden, in oud-beijerland. En ook eentje in papendracht (verder heb ik niet gekeken). Wie weet kun je iets met iemand regelen om 'm jouw kant op te krijgen. Succes (op de hand wassen is geen doen).

Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2010 om 00:25

Dank je voor de tip

Beide plaatsen liggen hier wel wat ver vandaan. Maar ik had inderdaad nog niet aan die site gedacht. Ik zal het eens in de gaten houden

Morgana Fata

Morgana Fata

19-02-2010 om 01:03

Kringloop

Bij de kringloop staan ook nog wel eens wasmachines. Dan kan je in ieder geval weer een tijdje vooruit.
Daarnaast, als je inkomen echt op minimum zit, kan je een vaak een subsidie bij de gemeente krijgen. Maar ik weet niet of dat ook voor jullie telt.

Aiaiaiaiai

Wat balen voor jullie Kaaskopje.
Doet me denken aan de reclame van Calgon. Dan zit zo'n Europese standaard modelmoeder alles op de hand te wassen in de gootsteen. Dat vind ik altijd zo onrealistisch, ik denk dan, ze kan toch wel even naar de buren of naar de wasserette.

Maar ja, de wasserette kost zo veel, voor die 10 euro per week had je natuurlijk beter de spreekwoordelijke b***** enz.... blabla.... gaan we het hier niet over hebben.

Er zijn voortdurend mensen die gaan samenwonen of bejaarden die hem wegdoen, er is echt wel een stroom aan aanbod 2de hands. De truc is even om de weg daarin te vinden denk ik.

En dan te bedenken dat ik juist zit te wachten zodat ik eindelijk, eindelijk een machine met wolschommel kan kopen die ook op 400 toeren centrifugeert zodat ik niet meer de wolwas met de hand hoef uit te drukken.

Tisnieteerlijk...

Vic

Vic

19-02-2010 om 09:06

Marktplaats?

Mijn oude, maar prima werkende, wasmachine heb ik op marktplaats verkocht voor 0 euro. Ik wilde hem toch het huis uit hebben, dus dan liever iemand die hem voor niets kwam halen dan zelf het ding naar de gemeentereiniging afvoeren. Ik heb net op Marktplaats gekeken en er staan heel veel wasmachines op onder de 100 euro.

Biene M.

Biene M.

19-02-2010 om 09:15

Polly Shearman

Polly Shearman

19-02-2010 om 12:40

Kaaskopje

zet die mooie nieuwe tv te koop, en koop van dat geld een tweede hands tv EN wasmachine...
toch?/

Fraz

Fraz

19-02-2010 om 13:57

Polly

wat een vervelende steek onder water bleh.

Kaaskopje hoe lang zou je moeten sparen voor een tweedehands als je nu meteen in de zuinige stand gaat ?? Tot die tijd misschien toch even op de hand wassen.

Vic

Vic

19-02-2010 om 14:35

Tweedehands

Je hebt al tweedehands wasmachines voor heel weinig. Het lijkt me dat ook Kaaskopje wel 50 euro kan vrijmaken (wellicht niet vandaag, maar volgende week komt het salaris) om er een via marktplaats te scoren. Het is wel een heel gedoe, want je moet inderdaad vervoer en sjouwers regelen.

Polly Shearman

Polly Shearman

19-02-2010 om 20:43

Ho ho

dat was absoluut niet bedoelt als steek onder water hoor, maar een wasmachine is onmisbaar, en het leek mij gewoon een goede oplossing...
waarom is dat nou weer vreemd?

Fraz

Fraz

19-02-2010 om 20:53

Dan verkeerd begrepen

ze had toen namelijk nogal veel commentaar omdat ze een onverwachts extraatje uitgaf aan een nieuwe tv ipv aan een buffer voor onverwachtse dingen. Dat is toen pittig besproken en ze heeft zelf een keus gemaakt en dat is haar goed recht. Nu heeft ze die buffer eigenlijk wel nodig en dan vind ik het flauw daar nu op te gaan wijzen.

Polly Shearman

Polly Shearman

19-02-2010 om 20:57

Ik heb dat draadje

toen niet eens gelezen geloof ik, maar ze begon er zelf over dat ze net een tv heeft gekocht. een van 1 nieuwe tv, kan je lijkt mij best een tweedehands tv EN een tweede handswasmachine kopen.
ik heb zelf de ervaring dat de wasmachines van de ITS (nordland) eigenmerk, heel goed zijn, en als er dan iets kapot gaat zijn de onderdelen goedkoop te vinden bij de handyman en is het makkelijk zelf te maken.
ik heb ooit een nieuwe gekocht, daar heb ik 12 jaar meegedaan, toen eenzelfde gekocht tweede hands voor 90 euro op marktplaats en daar ook weer 3 jaar mee gedaan.
groet, polly

merene

merene

19-02-2010 om 20:57

Fraz

Volgens mij ben jij de eerste die erover begint. Maar goed, hier schiet Kaaskopje niks mee op.

De sites goed in de gaten houden en toch proberen wat geld apart te houden hiervoor, zodat je volgende maand of over 2 maanden een 2dehandse kunt kopen.

Fraz

Fraz

19-02-2010 om 21:21

Nee hoor

ben niet de eerste. Polly begon erover om de nieuwe tv te verkopen dus dat kwam bij mij over alsof ze over dat oude draadje ging. Maar dat is een misverstand dus zullen we er maar niet meer over hebben.

Ik gaf kaaskopje het advies om idd zo zuinig mogelijk te doen en geld appart te zetten en tot die tijd dan maar toch op de hand wassen (of bij familie/vrienden). dus dat is hetzelfde advies

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2010 om 02:46

Terwijl ik zit te wachten

op nieuws uit Den Haag, lees ik jullie tips
Polly, ik ben heel blij met onze nieuwe tv. Ik ben niet het enige gezinslid en de rest wilde erg graag die tv. ik heb me daar toen bij neergelegd en dan kun je er maar beter gewoon van genieten. Maar uiteráárd denk ik nu 'als ik dit had geweten...'.
Dankzij jullie linkjes heb ik wel gezien dat een tweedehands wasmachine niet moeilijk te vinden is. Ik had nog niet echt tijd gehad zelf te speuren. Onze huidige wasmachine en die ervoor kwamen allebei van de Kringloop. Beide machines waren beslist geen miskopen.
We moeten deze week sowieso even overbruggen en dan moeten we even goed nadenken over wat we doen. Bedankt zover.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-02-2010 om 10:37

Kaaskopje

zitten jullie niet zo laag in inkomen dat je wellicht in aanmerking komt voor bijzonder bijstand van je gemeente? Dat zij dit voor jullie kunnen voorschieten?

En ach, die tv....ik snap best dat jullie daar de keuze voor gemaakt hebben...en dat jullie je nu ook op het hoofd krabben, had ik maar....maar achteraf kijk je een koe in zijn k.... zei mijn moeder vroeger....het is nu eenmaal zo....Wie zijn wij om daar over te oordelen?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2010 om 11:51

Nee

Ons inkomen is daar niet laag genoeg voor. We zitten nu gewoon even in een dipje door heel veel 'verplichtingen' tegelijk. Je zult altijd zien dat juist in zo'n periode van alles stuk gaat. Koffie kun je nog wel uit een zakje halen, de afwas met de hand doen en bevroren eten zachtjes op het vuur ontdooien, dus als op dat gebied een apparaat kuren krijgt kun je je nog wel redden, maar een stukke wasmachine... grrr.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-02-2010 om 12:58

Kaaskopje

ik weet niet waar je woont, maar op MP zie ik ook wel gratis af te halen machines staan....of zet zelf een adv dat je er eentje zoekt?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2010 om 19:30

Jeetje

Als wij nou ook in Almere gewoond hadden,had ik gelijk gereageerd. Dit is nou zo´n moment dat je een auto mist.

We moeten over een week maar eens de stad in voor een kijkje bij de Kringloop. 3 x is scheeprecht toch?
Vanmiddag heb ik een zak was meegenomen naar mijn schoonouders, dus dat is weer schoon.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-02-2010 om 20:27

Kijk eens bij je

in de buurt of er niet ook een gratis af te halen is op MP....

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2010 om 23:52

Ik ga zo nog even kijken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.