Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wasmachine trubbles

Onze trouwe Bosch wasmachine weigert dienst.

Overmorgen komt de monteur van Bosch, maar ik was even op internet aan het surfen wat het euvel kan zijn. Hij geeft water, pompt af, maar wil niet draaien. En de laatste tijd maakte de machine een licht slepend geluid.

Op diverse sites vind ik dat de koolborstels versleten zullen zijn.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Zelf maken is geen optie, maar misschien heeft een van jullie je wasmachine ook laten repareren met hetzelfde euvel? Ik wil graag weten wat me financieel te wachten staat.

Groet, Moppeke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

29-12-2009 om 23:08

Ja...

dat zegt me wel wat, volgens mij had ik toen iets soortgelijks met onze Bosch....het bleek de aandrijfmotor te zijn als ik me goed herinner, maar de kosten, nee, dat weet ik echt niet meer....

Chippie

Chippie

29-12-2009 om 23:16

Het lijkt...

Het lijkt alsof je machine het helemaal heeft opgegeven? Yep, toen waren het bij ons de koolborstels. Geen idee, hoeveel dat kostte. Aangezien ik dacht dat ie echt was overleden, viel de prijs alleszins mee in ieder geval. Maar volgens mij was het tientjeswerk (de monteur kwam gratis -> dat is het voordeel als je bij een winkel waar service nog hoog in het vaandel staat (aldus manlief) koopt)

Moppeke

Moppeke

30-12-2009 om 10:41 Topicstarter

Chippie:

Hahaha, tientjeswerk zal het niet worden vrees ik. De machine is al 9 jaar en de goede service van Bosch vereist minimaal voorrijkosten en een uurtarief

Ik was even benieuwd of die koolborsteltjes vervangen veel werk was en hoe duur. Ik ben vast niet de enige die dit overkomt

Vera*

Vera*

30-12-2009 om 11:09

Hier vervangen

Bij mijn AEG zijn (ook) de koolborstels vervangen. Volgens mij was ik 100-150 euro kwijt. Het zijn dure dingen en zien er echt niet uit als 'borstels'. Het vervqangen kost niet zo veel tijd. De achterkant moet er af, zorg dat de monteur daar goed bij kan. Het is hier een paar jaar (tijd gaat snel) geleden gedaan en onze wasmachine is nu 13.5 jaar oud.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 11:25

Toeval?

bij mij was de machine toen ook 9 jaar ongeveer....

Wij hadden

laatst hetzelfde euvel, koolborstels zijn vervangen, kostte iets van 87 euro, viel me wel mee (ik had een bedrijf via internet dat geen voorrijkosten berekende, in de buurt van Groningen) we hadden wel alvast de ombouw losgeschroefd, ik weet niet of dat nog wat uitmaakte..(?)

Prima zelf te doen

hebben wij ook gehad, na ook 9 jaar. Er staat mij iets bij dat de koolborstels iets van 40 euro kosten bij de eerste hulp bij onderdelen winkel. Zijn prima zelf te vervangen. Je hoeft alleen de achterkant er maar af te schroefen dus niet bij de trommel oid te zijn. Ik kon ze in eerste instantie niet vinden maar dat was omdat ik niet wist hoe ze eruit zagen, ha ha. De wasmachine draait nu alweer twee jaar. Als de monteur toch komt, kun je ze misschien bij hem kopen en zelf vervangen?? Hebben wij ook wel eens gedaan met iets en scheelde toch weer 100 euro. Was snel verdiend.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 13:17

Voorrijkosten

moet je vaak toch wel betalen....

Moppeke

Moppeke

31-12-2009 om 14:53 Topicstarter

Hij doet het weer!

Hoera, de wasmachine is gemaakt. De koolborsteltjes waren inderdaad helemaal versleten.

Half uurtje werk, voorrijkosten en materiaal: 150 euro.

Hoop geld, maar het is snel gefikst, ik kan weer wassen en er weer een tijd tegenaan. Toch een stuk goedkoper dan een nieuwe (ik zag de bui nl. al hangen).

Groet, Moppeke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.