Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

15-06-2009 om 20:45

Wasmachine stinkt

Ik heb een hele oude wasmachine... zeker 17 jaar. Hij heeft het altijd prima gedaan en eigenlijk nu nog maar de trommel en de was die eruit komt stinkt! het is een muffe lucht, van natte handdoeken die op een hoopje gelegen hebben.....
Weten jullie hoe het komt?
Ik heb al een keer de wasm,achine op een hoge temperatuur met soda erin en leeg laten draaien, maar dat maakt het hooguit iets je minder.
Wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

15-06-2009 om 21:43

Zeepbakje

Aangekoekte stinkresten in het zeepbakje? Even er uittrekken en uitsoppen wil wel eens helpen.

Leeg

Heb je hem ook leeg laten lopen, het oude water eruit, onderaan zit misschien een slangetje of een klepje dat je open kunt doen en dan komt de hele stink eruit. Ik laat hier als de wasmachine klaar is altijd even het deurtje en het zeepbakje open staan om uit te wasemen. Maar, niet om je te ontmoedigen, ik heb een wasmachine gehad die al na 5 jaar stonk en het was er ook niet uit te krijgen. Ik was eigenlijk gewoon blij toen hij stuk ging.

Puck2

Puck2

16-06-2009 om 14:35

Ja zeepresten

Idd het wasmiddelenbakje eens goed schoonmaken. En sindsdien laat ik tussen de wasbeurten het wasmiddelenbakje eens tukje open staan, dat scheelt ook al een heel stuk.

koentje

koentje

18-06-2009 om 20:50

Inmiddels

zeepbakje uitgesopt, wasmachine leeg laten draaien met soda, filter schoongemaakt... de stank is wel minder geworden.
Wat zou ik nog meer kunnen doen? Of misschien gewoon herhalen?

Rubbers

Als je het deurtje openmaakt zie je zo`n dik rubber. Met een diepe gleuf erin. ( Best spannend, zo`n wasmachine...)
Heb je daar ook in gekeken?

koentje

koentje

19-06-2009 om 11:11

Uuuuuuuuuuuuuuhhh

nee...
zal ik dat eens doen dan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.