Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rozenstruikje

rozenstruikje

29-04-2009 om 21:11

Wasmachine stinkt...

Als ik gewassen heb en ik doe het deurtje open, dan komt de muffe lucht je al tegemoet. Soms is een beetje een putlucht. De was op zich ruikt (nog?) wel lekker fris.
Wat zou dat kunnen zijn en hoe los ik het op?
Ik heb altijd het deurtje open staan zodat het ding goed kan drogen. Ik was altijd op 40 graden en met vloeibaar middel. Het ding is nog maar een jaar oud.
Tips?

Groetjes Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

29-04-2009 om 21:56

Heet

Een keer een 90 graden programma draaien zonder was, met schoonmaakazijn, dat schijnt goed te helpen.

Yep, heet wassen

Regelmatig op hogere temperaturen wassen, dus af en toe op 60 graden (anders gaan je handdoeken ook stinken uiteindelijk). En 1x per maand een lege trommel op 90 graden laten draaien.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-04-2009 om 23:36

Gekke vraag

maar welk merk is het?

Waarom een lege trommel?

Als je toch op 90 graden wast, dan gewoon lakens en handdoeken er in hoor! Worden die eindelijk ook eens echt goed schoongekookt, en je verspilt niet onnodig water en energie.

Verder: waspoeder nemen! Van vloeibaar gaat de boel veel sneller stinken.

MaximeM

MaximeM

30-04-2009 om 10:01

Hier ook geen vloeibaar meer

Hoi,

Wij kregen vreemde zwarte strepen in het wasgoed, kwam door het vloeibare wasmiddel. We zijn weer over op poeder voor witte en voor bonte was en hebben nergens meer last van. Ik was eigenlijk alles op 40 graden en heel soms (een keer per maand) dan doe ik wat lakens en handdoeken op 60 graden. Op 90 graden doe ik echt heel zelden, misschien om de maand een keer, en dan doe ik alleen mijn witte dekbedovertrekken, meer niet omdat ik bang ben dat dingen anders gaan krimpen.

Ik gebruik verder geen andere dingen zoals azijn ofzo, of lege trommels draaien. Alles gaat zo goed en geen stinkende machine.

Maxime

mirreke

mirreke

30-04-2009 om 13:12

Hier wel vloeibaar

Tot nu toe gaat al jaren alles goed. Ik heb één keer een enorm vieze stinkende glibberige troep gehad onder en achter het zeeppoederbakje. Daar kwam destijds ook bij mij een vieze lucht vanaf. Helemaal schoongeschraapt, bakje eruit tot met een tandenborstel alles weggepoetst, was een heidens en stinkend karwei. Lucht weg. Volgens mij heet dat vetluis. Een soort gore bedorven glibberige aanslag van teveel wasmiddel. Als het op je wasgoed komt krijg je er ook vieze vlekken van.
Sindsdien gebruik ik nog steeds wel vloeibaar wasmiddel, maar in zo'n bolletje op de was, en ik gebruik heel weinig. Minder dan de helft die op de verpakking wordt geadviseerd.
Gevolg, was nog steeds schoon en lekker fris, geen stinkende machine en je doet veel langer met je wasmiddel.

Wilma

Wilma

01-05-2009 om 19:23

Geen vloeibaar meer

Ik had precies hetzelfde, zelfs de was ging muf ruiken, ruikte helemaal niet meer naar pasgewassen was.

Nu poeder ipv vloeibaar en het is over. Eigenlijk na een of twee keer wassen al. En het vloeibaar wasmiddel wat ik nog heb gebruik ik zo nu en dan, om 't op te maken (os ben zuunig). Maar voor mij nu alleen nog maar poeder, is ook nog eens prima te doseren (lees: minder dan op de verpakking staat en evengoed schoon).

Groetjes,

Wilma (tip van de azijn enzo had ik allemaal geprobeerd, maar werkte maar even)

Hier

Soms ook last van luchtjes. Maar ik kan mijn zeepbakje er niet uithalen, ik heb een bovenlader. Toch idd maar eens 95 graden met soda doen. Was mijn was, bont op 40 en wit op 60. Lichtbont varieert licht eraan wat het is.
Ik heb zo'n automatische met comp. display. Dus kan niet foeselen met de graden, wat ik vroeger wel kon. Het is of of.
gr Rymcke

rozenstruikje

rozenstruikje

02-05-2009 om 14:26

Kookwas hielp!

ZOjuist een was van 95 graden met een lege trommel gedraaid. Ik had geen soda of schoonmaakazijn in huis dus met niets. Maar dat hielp al voldoende! De geur is nu weg dus ik ben blij!

Zal als het vloeibare middel op is, weer poeder kopen (maar daar kreeg ik toen inderdaad witte strepen van in mijn zwarte was).

Groet van Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.