Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

30-06-2011 om 00:06

Wasmachine probleem

Ik kom net thuis van een late dienst en wil nog een lading was in de droger gooien, maar...het deurtje van de wasmachine gaat niet meer open. Huh?? Ik heb hem vanmiddag aangezet maar kan me eigenlijk niet meer voor de geest halen of hij zijn programma wel/niet gedraaid heeft. Ik had er vloeibaar wasmiddel in gedaan dus ik kan ook niet het zeepbakje daarop checken. Dus ik zet net een kort programma aan en hij begint, pompt geen water en springt meteen door naar einde programma. Ik heb al met een zaklamp naar binnen zitten schijnen en volgens mij staat er ook geen water in de trommel. Maar deur gaat met geen mogelijkheid open.... Wat zou dit kunnen zijn??
Het is trouwens een Zanussi van nog geen twee jaar oud.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

30-06-2011 om 00:38

Vervolg

Omdat ik zoiets niet kan uitstaan en er met mijn tengels niet van af kan blijven: hier alvast vervolg deel 1. Heb hem een keer op centrifugeren gezet: gebeurde niks. Toen een keer op pompen: hij schommelde wat en klaar. Toen toch maar weer een wasprogramma aangezet en zie daar: hij draait! Of hij het helemaal af gaat werken en of het deurtje open gaat...geen idee. Ik zie het morgen wel, het is me nu te laat.
En terwijl bijna de gehele OOL-gemeenschap op één oor ligt, ben ik nog druk met wasjes en deuren die niet willen. Daarnaast een kat met vreselijke stinkpoep op de kattenbak. Die kan ik nu nog even fijn gaan verschonen. En kat nummer twee komt net binnen met een muis (ja dankjewel, erg vriendelijk van je) die hij neerlegt op het vloerkleed, muis ziet kans schoon en schiet onder de bank. Kat nummer drie ligt nu dus plat in jagershouding voor de bank, terwijl de muizenvanger OP de bank ligt te maffen tussen de was die ik uit de droger had gehaald omdat ik er een nieuw wasje in wou stoppen maar dat ging niet want mijn deurtje ging niet open en ik heb nu echt geen zin meer om die was te vouwen dus ik laat hem lekker liggen tot morgen en dan zie ik wel weer verder en die muis kan van mij ook de pip krijgen en die mag zichzelf zien te redden en OH JONGENS.....ik moet nodig naar bed..... Oh nee, phew....eerst die kattenbak verschonen......

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2011 om 01:03

Haha

Ik heb ooit een meegenomen molletje in de kamer gehad. Die zijn nog verdraaid snel. Tjonge voor ik dat beestje gevángen had! En de kattenbak staat bij ons ook naast de wasmachine. Sta je die heerlijk frisse was uit de machine te plukken en dan opeens... getver. Ik hoop dat je je was er inmiddels (schoon) uit hebt kunnen halen.

+ Brunette +

+ Brunette +

30-06-2011 om 02:21

Heb ook weleens zoiets gehad.

Het lijkt me dat de wasmachine is op tilt gesprongen, het zijn tegenwoordig halve computers, het ene programma werkt dan niet maar een ander wel. Mijn mobieltje loopt soms ook vast, even aan- en uitzetten en alles is weer als vanouds. Draadloze telefoon idem dito: even de batterijen eruit en voilà. Als het goed is, is je probleem straks spontaan opgelost (ja, ik ben nog wakker en zit achter de computer).

Wat het ook nog kan zijn, maar in jouw geval lijkt me dat niet, is dat het deurtje niet helemaal goed is gesloten. Even wrikken en het gaat weer open c.q. het programma draait weer braaf zijn ronden.

Fiorucci

Fiorucci

30-06-2011 om 07:42

Kaaskopje ot

Zo'n molletje kwam ooit onder mijn kast terecht. alleen jammer dat we dat niet wisten. Ik zal je de details besparen..

Wasmachines, muizen en poepende katten

Mijn wasmachine doet dat ook wel eens. Programma op hol, en dat komt vaak vanzelf weer goed, althans, ik hoop dat je vanochtend wel het deurtje openkreeg.
Ook hier drie katten en eentje brengt wel eens muizen binnen en ooit hadden wij ook zo'n muis gemist... totdat.... blergh!
En wat is dat toch, met wasgoed en poepende katten. Hier de kattenbakken op zolder en daar hang ik ook de was op (de kattenbakken staan ver van de waslijn, dat wel). En altijd als ik de was ophang gaat er wel een kat gezellig in die bakken zitten kakken. Alsof ze het erom doen!

Brianna F

Brianna F

30-06-2011 om 09:03

Ayanna

Je kunt je wasmachine handmatig openen eronder zit ergens een klepje, dat is natuurlijk voor elke wasmachine anders, kijk het boekje even na.

Ayanna

Ayanna

30-06-2011 om 09:18

Het is gelukt!

Hij heeft keurig zijn programma gedraaid en tadaaaa....het deurtje ging open! Ik denk idd wat Brunette ook al aangeeft: ergens een 'los contactje' ofzo. Heb het ook wel eens met mijn mobiel. Doet dan helemaal niks meer, batterij er even uit en hoppa...hij doet het weer.
Tsja, en poezen die poepen en schone was....geen verklaring voor. Hier ook een kat die bijna verslaafd is aan de geur van bleek..... Als ik bijv. het aanrechtblad daarmee schoongemaakt heb, dan rolt ze er net zolang over totdat ze zelf bijna 'gebleekt' is.

Ayanna

Ayanna

30-06-2011 om 13:58

Stand van zaken

Wasmachine doet gewoon weer waar hij voor gemaakt is, inclusief soepel openend deurtje!
Muis niet meer teruggevonden. Dus óf hij heeft mazzel en is ontsnapt. Of hij heeft als snack gefungeerd voor één van de poezen. Of ik heb binnenkort een giga vliegenplaag omdat het beestje ergens ligt te rotten.... Blijft leuk zo'n huishouden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.