Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

25-05-2010 om 15:19

Wasmachine

Ik weet dat er in het archief van alles te vinden is over wasmachines maar als ik zoek en resultaten krijg, werkt internet explorer gelijk niet meer. Dat is een vraag voor alles digitaal.
Voor de zoveelste keer de vraag welke wasmachine goed bevalt. Ik lees slechte verhalen over de AEG van tegenwoordig. Wat ik mij herinner is dat door het zuinige waterverbruik het programma zo ontzettend lang duurt tegenwoordig, daar heb ik dus geen behoefte aan.
Wat is prettig of valt juist tegen bij jullie wasmachine?
Alvast bedankt voor de reakties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Siemens extraklasse

erg tevreden over (nu ruim een jaar in bezit)

Mooie korte programma's (5 kwartier of zo voor een normaal bont of wit programma, daar deed mijn aeg ruim 2 uur over), weinig kabaal, prettige bediening, noem maar op

ingrid

Hoover

Al twee jaar nu super-tevreden met onze Hoover. Heeft een superstille motor, is snel, zuinig en heeft een inhoud van 8 kilo. Gekocht bij BCC (goede service).

Bijna niemand heeft een Hoover maar toen vrienden die van ons hadden gezien kochten ze er ook een

Net besteld

Gisteren begaf onze 15 jaar oude AEG wasmachine het. Monteur bellen/reparatie leek gezien de leeftijd en de geluiden die het ding de laatste tijd maakte niet meer zinnig. Ik heb net een Siemens WM16S7C1 besteld. Ik was aan het twijfelen tussen deze en de Miele W5929 WPS.
De vereisten waren: voorlader, 1600 toeren, zeer energiezuinig (siemens A+++, miele A++), wasresultaat A, grote inhoud (7-8 kg wasgoed) en koolborstelloze motor. Zonder koolborstels is de machine stiller en minder onderhoudsgevoelig.

Miele heeft de naam zeer duurzaam te zijn, maar ik vond het prijsverschil van > 500 euro (!) daar niet tegenop wegen. Bovendien is de Siemens nog wat energiezuiniger ook. En straks zit ik met een 20 jaar oude Miele die maar niet stuk wil en tegen die tijd enorm verouderde technologie heeft!

Over 2 werkdagen (di) wordt het ding afgeleverd. Daarna schrijf ik nog wel een keer over de ervaringen.

Vera*

Vera*

31-05-2010 om 09:05

Oeps

Mijn wasmachine gaf een foutmelding en dat bleken versleten koolborstels te zijn. Gezien de leeftijd van de machine (bijna 14) heeft hij er goedkope ingezet en de motor weer wat gesmeerd. Hij loopt nu weer als een niet gehorig zonnetje en kan ik op mijn gemakje gaan bedenken wat voor wasmachine ik wil.

mirreke

mirreke

31-05-2010 om 09:14

Hoover wil ik ook

als onze vijftien jaar oude AEG (nog met goede korte programma's) het begeeft. Af en toe lijkt het erop alsof de electronica last van Alzheimers krijgt, maar als ik dan de stekker eruit haal doet'ie het daarna weer prima. Koolborstels zijn ook al eens vervangen, net als de motor (zelf gedaan, dus niet duur).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.