Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wasmachine

Hallo,

Geen idee of ik het juiste rubriek heb gekozen maar het leek me wat huishoudelijk.
Ik vroeg me af of jullie het volgende al eens eerder hebben ondervonden:ik deed gisteravond de was in de machine en tot 2 keer toe kreeg ik een stroom-schok door me heen,dit kwam vanuit de binnenste metalen trommel.
Ik dacht eerst dat ik het me verbeelde en riep mijn man erbij,hij voelen en NIKS,dus dacht echt dat ik me vergist had en voelde nogmaals en ja hoor,weer die stroom-schok.
Toen zag ik dat manlief schoenen aan had ik ik stond op blootte voeten,dus ik zijn schoenen aan en weer gevoeld(ja ik ben blond!!dacht ik zelfs toen ik het deed) en toen kreeg ik geen schok.Natuurlijk moest ik ter bevestiging nogmaals blootsvoets voelen en weer die stroom-schok.
Mijn vraag is nu.....doe allen de schoenen en sokken uit en voel aan de trommel van de wasmachine !!! of heeft iemand al eerder zo'n dergelijke situatie meegemaakt of moet ik een monteur bellen??
Wat is jullie advies/raad.

Groeten Pemm

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

06-09-2009 om 14:26

Monteur bellen

Ik loop in huis altijd op blote voeten en heb nog nooit een schok van een of ander apparaat gekregen. Het lijkt mij niet in orde.

Jaymza

pemm

pemm

06-09-2009 om 14:36 Topicstarter

Misschien heeft het te maken met de vloer?

Dank je Pandia dat je het met gevaar voor eigen leven heb geprobeerd.
Misschien heeft het ermee te maken dat we aan het verbouwen zijn en de wasmachine reeds op de plek staat waar nog geen tegels/zeil oid ligt,het is nu nog een betonnen vloer.

Ben benieuwd naar nog meer lefhebbers!Of mensen met nog meer advies/raad.

Groeten Pemm

Sancy

Sancy

06-09-2009 om 17:58

Verbouwing?

Pemm, als de wasmachine nu op een pas verbouwd deel van je huis staat, vraag ik me af of de electriciteit wel helemaal goed is aangelegd daar? Of anders de isolatie of de stekker en/of de wandcontactdoos? En kan er bij het verplaatsen van de wasmachine misschien wat losgeraakt zijn?
Ik weet niet of je man bereid is tot een experiment, maar krijgt hij ook een schok als hij op blote voeten staat, of alleen jij?

Aarde?

Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt met de vaatwasmachine in de nieuwe keuken. Toen de installateur kwam om de laatste kleine dingen te doen, bleek dat de stroomschokken veroorzaakt waren omdat de aarde niet was aangesloten.
Dus mogelijk ligt de oorzaak in het stopcontact van de wasmachine. Is het een geaard stopcontact? Dit zou wel moeten.

koentje

koentje

06-09-2009 om 19:58

Ook wij

hebben iets dergelijks gehad. In ons nieuwe huis merkte we dat we stroom schokken kregen als we tegelijkertijd de metalen wasbak en de afwasmachine aanraakte.
Uiteindelijk bleek er bedrading van de afwasmachine aan de achterkant klem te zitten!

koentje

koentje

06-09-2009 om 19:59

En pemm

misschien ben je al zo slim, maar ik zou hem niet gebruiken tot er naar gekeken is!

Niet in orde!

Het is logisch dat je met schoenen aan geen schok voelt en op blote voeten wel. Schoenen met rubberen zolen geleiden namelijk geen elektriciteit en blote voeten wel.

Maar het is helemaal niet logisch dat de trommel van de wasmachine onder stroom staat! Daar is echt iets niet in orde. Monteur bellen dus en tot die tijd niet wassen.

pemm

pemm

06-09-2009 om 23:35 Topicstarter

We gaan op onderzoek uit...

Beste Allemaal,

Mijn man heeft het elektra aangesloten en idd omdat de verbouwing nog niet geheel klaar is heeft hij de aarde nog niet aangesloten.
Ik was niet zo slim om de wasmachine voorlopig niet te gebruiken,had vanmorgen gewoon eerst schoenen aangedaan en er niet bij nagedacht dat het gevaarlijk zou zijn (tja ben echt blond !!)
Mijn man gaat morgen kijken en voorlopig blijf ik nog maar ff uit de buurt van de wasmachine.
Hoop dat het goed komt nadat de aarde is aangesloten en dat niet de wasmachine alsnog 'stuk' is.

Dank voor jullie reacties.

Groeten Pemm

pemm

pemm

07-09-2009 om 18:20 Topicstarter

We hebben het gevonden met dank aan ............

MAMAMIEKE !!!!

De aarde was idd nog niet aangesloten omdat we nog niet geheel klaar zijn met de verbouwing.
Inmiddels zit er nu aarde op en is het probleem verholpen.
Kan ik gelukkig weer spanningsvrij de wasmachine gebruiken.

Bedankt Mamamieke en iedereen die een reactie heeft gegeven.

Groetjes Pemm

Graag gedaan

zie titel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.