Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Balletmama76

Balletmama76

14-02-2010 om 00:05

Wasdroger stuk?!

Sinds vanmiddag springt er elke keer, dat ik de droger aanzet, de zekering eruit. Ik werd er horendol van, dat ding is pas 4 jaar oud en van Siemens. Eerder was dit nooit een probleem.

Wat kan ik zelfst doen, om hem weer vlot te krijgen eventuel? Want voordat ik er een monteur laat komen, wil ik toch eerst kijken, of ik het probleem misschien zelfst kan oplossen. Het is trouwens een condensdroger.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

14-02-2010 om 00:29

Meer op dezelfde groep?

Als je meer apparaten op dezelfde groep hebt aangesloten en aan hebt staan, kan het zijn dat de droger te veel energie vraagt. Door alle andere apparaten uit te schakelen, kun je eenvoudig nagaan of het probleem inderdaad in de droger zit.
Als dat zo is, zou ik geloof ik toch een monteur laten komen. Je hebt volgens mij zelfs nog kans op garantie, maar los daarvan. Elektriciteit moet je verstand van hebben en anders deskundigheid inroepen. Niet zelf iets gaan proberen.

Balletmama76

Balletmama76

14-02-2010 om 00:47

Garantie

Wij hebben de droger in Duitsland gekocht toen (was een stuk goedkoper dan hier).

Het probleem begon pas naardat ik de filter verschoont had vanmiddag, eerder was er niks aan de hand.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-02-2010 om 10:59

Maar ik neem aan

dat je dat toch ook wel al eens eerder had gedaan? Kennelijk is er toch iets anders aan de hand, maak hij ergens kortsluiting. Is er water op een plek gekomen waar dat niet hoort?

Klaartje

Klaartje

14-02-2010 om 13:35

Misschien rare vraag.

Je condensbakje zit toch niet vol? Zodat er water op een verkeerde plek komt.

Ook gehad

een paar jaar geleden en toen na een tijdje zoeken en de pluizenbak eruit gehaald en daaronder gevoeld en daar zat een paperclip die de kortsluiting veoorzaakte.
krulleke

Balletmama76

Balletmama76

16-02-2010 om 09:34

Klaartje

Dat was het idd - er was water ingekomen. Waarschijnlijk omdat de droger bij ons in de badkamer stond eerst, boven op de wasmachine.

In ieder geval - ie loopt weer! En staat nu in een andere kamer waar het minder vochtig is. Heeft ook het voordeel, dat wasmachine en droger nu op verschillende groepen aangesloten zijn en dus tergelijketijd kunnen draaien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.