Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Warmtepomp droger wie heeft ervaring?

Onze droger heeft het na 12 jaar opgegeven en we zijn op zoek naar een nieuwe Nu lees ik van alles over warmte pomp drogers iemand hier die er ervaring mee heeft en mij wil verellen hoe het bevalt???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aeg

Ik heb een Aeg droger met warmtepomp. Prima ding. Lekker energiezuinig hoewel de waslijn natuurlijk veel beter is. Het drogen gaat op wat lagere temperatuur en duurt langer. Maar je wasgoed heeft minder te lijden.
Het geluid is niet echt harder dan een gewone droger denk ik, maar het klinkt wel heel anders. Dat is even wennen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Aeg

Hier ook AEG. Bevalt goed. Het is overigens onze eerste droger.
Met uitzondering van de wollen sokken die ik er een keer per ongeluk ingooide krimpt wasgoed niet in zo'n warmtepompdroger, dit itt een gewone (ervaringen op vakantie gehad).

Een volle trommel drogen duurt wel een uur of twee, dus als je haast hebt is het niet zo handig. Maar goed, ik heb eigenlijk nooit haast (hiervoor ging alles aan de lijn, dat duurde nog langer).

Groeten,

Temet

Janna3

Janna3

22-11-2011 om 13:31

Miele

Wij hebben hem vooral gekocht vanwege het energielabel, dus ik weet niet of ie beter droogt dan een gewone condensdroger. Maar het is ook een goede droger, het wasgoed blijft heel mooi.

Rosase

Rosase

22-11-2011 om 19:39

Aeg

En bevalt best goed.

Heb idd het idee dat de was minder krimpt, al heb ik soms wel een beetje mijn twijfels.

Bij mijn oude droger (condensdroger met sensor) maakte ik alles strijkdroog en hing het dan aan de lijn. Dat was nog iets vriendelijker voor de was en scheelde strijken. Dat trucje heb ik bij mijn warmtepompdroger nog niet kunnen ontdekken. Het is of droog en gekreukt of 20 minuten tijddrogen. En dat valt dan de ene keer droger uit dan de andere.

Hij heeft heel veel standen maar eigenlijk gebruik er maar twee.

Toch ben ik niet echt ontevreden. Ik was gewoon heel erg tevreden over mijn oude droger, maar ja die is niet meer....

Anna3

Anna3

23-11-2011 om 13:21

Siemens

Wij hebben sinds kort een Siemens, en hij schijnt 50% zuiniger te zijn dan een 'gewone' droger van het A-label, dus het scheel behoorlijk.
Ik ben er heeeeel blij mee, maar vooral doordat het mijn eerste wasdroger is. Zeker op dagen dat het zo mistig is.
Krimpincidenten: pyjamabroeken van man, wollen sokken van man.
Valt me trouwens op dat volgens het waslabel best veel dingen er niet in mogen, maar in de praktijk gaat het meestal gewoon goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.