Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Warme traktatie groep 3?

Mijn dochters worden volgend weekend alweer 7 en ze willen graag op iets warms trakteren. Nou moet het budgettair ook nog een beetje leuk blijven (denk goedkoop). Op mijn suggestie knakworstjes kwam de reactie lekker, maar presenteert zo saai.

Heeft er iemand een suggestie voor ons? Niet te veel werk, een beetje leuk te presenteren? Mogen dus ook 2 verschillende dingen zijn, aangezien de meiden samen trakteren

Bedankt alvast voor de hulp!

groetjes,
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kwik...

Een variatie op die hier ergens als eerder genoemde kwik kwek en kwakworsten. Neem cocktailworstjes en rol die in een reepje/vierkantje bladerdeeg. Beetje eigeel erover smeren en 15 minuten in de oven. Groot succes hier altijd, en inderdaad de volwassenen eten ze ook heel graag!

Dorry

mopperkont

mopperkont

11-01-2010 om 21:12

Muffins

Ik had vorig jaar 's morgens appel-rozijntjes-kaneel muffins gemaakt. Het is vrij snel klaar, kost een half uurtje en het rook zoooo lekker! Je kunt ze vast ook wel van tevoren maken en even opwarmen voor je ze wegbrengt.

Hier

Heeft mijn zoon een aantal jaren getrakteerd op van die kleine gegrilde kippenkluifjes die je warm bij de poelier kunt kopen. 2 of 3 van die pootjes per kind en het was steeds een enorm succes. Ik sprak dan met de juf af hoe laat ik ze mocht komen brengen, servetjes erbij en klaar.

Sauzijzebroodjes

Hier 2 kinderen die midden in de winter jarig zijn en ik heb dus meerdere malen op 'warm' getracteerd (ook vanwege de kou die dan heerste). De knakworstjes kan je ook rollen in een croissantje. Is net iets lekkerder dan bladerdeeg, iets meer 'brood'-achtig zeg maar, maar bladerdeeg gaat ook goed.
Bij de hema hebben ze inie-minie-worste-broodjes. 1-haps-worstebroodjes zeg maar. Zijn ook lekker en hebben we ook wel eens gedaan. Ze hebben daar ook ini-minie-sauzijze-broodjes. Maar die laatste kan je ook simpel maken door een ongebakken sauzijze-broodje in stukjes (3 of 4) te snijden en daarna alzo te bakken. Verder hebben wij wel eens oliebollen gedaan, gewoon gekochte. Bij de kraam gehaald (wel afgesproken met de oliebollenboer) en ook al eens poffertjes. Die laatste waren weer wel zelfgebakken. En die had ik vlak van tevoren opgewarmd. Toen ze nog jong waren hebben ze ook al wel eens op warme broodjes getracteerd. Vers van de bakker, van die kleine broodjes. Met dus niks erop. Had ik met de bakker overlegt en dat was ook erg succesvol..alleen de geur al, mmm.
groeten albana

Marlie

Marlie

12-01-2010 om 09:17

Bij dochter

Bij onze oudste is ooit getrakteerd op broodje knakworst. Ze hebben een continue rooster en de dag vantevoren was aangekondigd dat hierop getrakteerd zou worden zodat er rekening mee gehouden kon worden bij de lunch. Was een groot succes, vooral omdat het eens iets anders was dan de boterhammetjes uit de broodtrommel.

reina

reina

12-01-2010 om 16:29

Mijn dochter wilde vroeger graag op warme oliebollen tracteren, dus die heb ik een paar keer in de vroege ochtend staan bakken en bracht ze daarna naar school.

jons

jons

12-01-2010 om 20:33 Topicstarter

Reacties

bedankt voor de vele lekkere ideeen. Het ging mijn dochter meer om het presenteren ervan en dan vind ik de suggestie van de 'kwík'worstjes wel leuk. Ik heb haar laten zien met een potlood en een stukje papier hoe dat er uit zou zien, en dat vindt ze wel wat.
Als ik de ene dochter met die worstjes rond laat gaan, kan de ander mini saucijzenbroodjes uitdelen, dat moeten de meeste kinderen toch wel aan hun trekken komen, lijkt me.

bedankt voor het meedenken!!!

groetjes,
Jons

Sera

Sera

12-01-2010 om 21:01

Jons

Ik zou geen traktatie doen met worstjes erin tenzij je halal kipworstjes gebruikt want anders is het zo sneu voor de moslim kinderen want dan mogen zij niet.
Iets zonder vlees is wat dat betreft vaak handiger.

Massi Nissa

Massi Nissa

12-01-2010 om 21:21

Sera

Ik dacht exact hetzelfde. Er zijn in de meeste klassen toch wel moslimkinderen tegenwoordig. Ook eten niet alle kinderen vlees. Wat dacht je van piepkleine kaashapjes van reepjes bladerdeeg? Wat hier ook altijd werkt: 'gladde' (gepureerde) tomatensoep met vermicelli. Kun je serveren in een plastic bekertje.
Groetjes
Massi

Claudia B

Claudia B

12-01-2010 om 21:23

Worstjes

Hier ook al jaren de knakworstjes in bladerdeeg.
Het "probleem" wat Sera beschrijft los ik altijd op door voor die kinderen de bladerdeeg (het hele vierkantje) gewoon op te rollen (als een soor croissant) en na het bakken (en opwarmen voordat het mee naar school gaat) er stukjes kaas op te doen met een prikker. Deze doe ik dan in aluminiumfolie zodat zoon weet voor wie die broodjes zijn.
Ze worden altijd door iedereen opgegeten
De kaas kun je er ook in doen natuurlijk. Ik gebruik wel een heel plakje bladerdeeg per knakworstje.

Groetjes, Claudia

Jessica O

Jessica O

13-01-2010 om 15:52

Gewoon

op een dienblad gedaan.Broodje met warme knakworstjes. Servetje erbij (met een lintje erom heen bv). Vriendje erachteraan met een tube mayo en een tube curry. Ze vonden het heerlijk, en de juf ook.
1 kindje heeft niet wat genomen, die lustte geen knakworstjes.
(hier dus geen moslim-kinderen in de klas)

Jessica

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.