Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

28-05-2010 om 17:22

Warm water

Beetje naar aanleiding van het quookerdraadje hierboven en beetje omdat onze boiler kuren vertoont, waardoor wij soms een week geen warm water hebben: hoe belangrijk is warm water uit de kraan precies voor jullie, en waar gebruik je het voor? Als bij ons het warme water het niet doet, heb ik daar eigenlijk weinig last van - behalve bij het badderen. Ik vind dat gedoe met waterkokers en emmertjes en washandjes heel vervelend, maar verder merk ik eigenlijk helemaal niet dat er geen warm water is. Mijn man daarentegen wast zijn handen met warm water, spoelt zijn mond na met warm water, wast alle kleine dingetjes tussendoor (kopjes e.d.) af met warm water en gebruikt megaveel warm water als hij iets schoonmaakt. Ik niet, heb ik ontdekt. Hoe gaat dat bij jullie?
Groetjes
Massi (waar je maar mee kunt zitten op vrijdagmiddag)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik gebruik warm water

- om mijn handen te wassen als ik middelste z'n haar met gel gedaan heb (ik krijg die gel er anders niet af)

- om schoon te maken (toilet, badkamer, doek over de tafel na het eten)

- om dingen af te wassen die niet in de vaatwasser kunnen, zo'n 2 keer per dag (flessen jongste, pannen, mijn onvolprezen George)

En vast nog wel voor meer dingen maar daar kan ik even niet opkomen.

Bastet

Bastet

28-05-2010 om 20:02

Eh.....even denken....

Als ik snel even iets afwas,en vooral bij het schoonmaken,ik krijg erg veel last van mijn handen als ik met koud water werk.
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2010 om 21:50

Van alles

Handen wassen
Afwassen
Mijn laatste glaasje water voor het slapen gaan is lauw
Schoonmaken
Handwasje
Ik zou het heel erg missen als ik geen warm water had.

Bijna nooit

..daarom hebben wij ook geen boilertje in de keuken.
Beneden alleen maar als ik iets lastigs met de hand afwas. Verder doe ik alles in de keuken met koud.
Boven in de badkamer doe ik ook alles met koud behalve het scheerwater en als de kinderen zich aan de wastafel met een washandje wassen.

Soms hebben wij beneden wekenlang de warme kraan niet aan. Ik vind het zonde om het water van boven te laten komen en ook zonde om zo'n boilertje te gebruiken. Maar dat vind ik dus omdat ik het warme water vrijwel niet gebruik.

Afwasje tussendoor

Kleine afwasjes tussendoor, schoonmaken (ja ook omdat ik anders last van mijn handen krijg) en dat is het dan wel.
Boven zou ik behalve voor het douchen het warm water ook niet nodig hebben, wij geen van allen trouwens.
We wassen onze handen koud, poedelen ons gezicht koud, poetsen onze tanden koud en drinken koud water.
groeten albana

Massi Nissa

Massi Nissa

29-05-2010 om 11:59

Ha!

Dus toch behoorlijk wat anderen die het ook niet zouden merken als het warme water op was, behalve bij het douchen. Schoonmaken, Izar, doe ik zo min mogelijk. Ik kan qua schoonmaken rustig twee weken een kapotte boiler hebben voor ik iets merk . Schoonmaken is bij mij meestal een spuitbus met ernstig verdund schoonmaakmiddel en een doekie. Komt geen warm water aan te pas.
Nee, ik vind die boilerproblemen vooral een crime vanwege mijn haar (dik, halflang, veel krullen). Ik krijg het al nauwelijks NAT met een bakje en een emmer lauw water, laat staan SCHOON.
Groetjes
Massi

Steelpan

Massi, je moet niet kl..en met een bakje, je moet een steelpannetje nemen. Eigenlijk zou je zo'n Indonesisch plastic steelpannetje moeten hebben waarmee je water uit een mandibak schept (een gayung) maar die heb je hier niet, dus neem een gewoon steelpannetje, met een flinke plens gaat het namelijk stukken beter.

Overigens denk ik wel bij jouw beschrijving 'jouw sores zal ik hebben!' Dat betreft dan jouw haar, niet jouw boiler

groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

29-05-2010 om 22:10

Sterkte

Ik kan me een redelijke voorstelling maken van jouw haar, Massi En inderdaad, een heel gedoe.

Ik woonde ooit een jaar in Belgie, zonder douche. Ik had toen nog lang haar. Ik had wel een wastafel in mijn kamer, met zo'n mini-boilertje ernaast hangen. Het is me toch gelukt om redelijk ongeschonden dat jaar door te komen, en hoogstens eens in de zes weken te douchen (als ik dan weer eens naar huis ging). Maar dan nog had ik wél warm water.

Wij hebben tegenwoordig ook zo'n miniboiler onder de keukenkraan zitten, die zat er al toen we hier kwamen wonen. Die vind ik wel handig. Onze vaatwasser is niet zo best als onze vorige, en ik spoel nu sommige dingen snel even voor. En bij vette dingen doe ik dat met warm water.

Maar verder... eigenlijk ook nauwelijks. Wassen en tandenpoetsen doe ik met koud water, ik vind het haast 'eng' om dat met warm water te doen. Schoonmaken doe ik ook bijna niet, en als ik het doe dan alleen met een doekje (natgemaakt onder een koude kraan) of zo'n spuitfles met glasreiniger o.i.d. Dweilen doe ik nooit. Wel de vloer van het sanitair, maar dat noem ik dan geen dweilen (is het laatste wat ik met dat doekje doe).

Kortom, mij zou het ook niet erg storen. Misschien kunnen we die miniboiler er ook wel tussenuithalen eigenlijk.... Dat vreet vast energie. (Nooit zo in verdiept eigenlijk).

Margje

Douchen zonder douche

Ja ik weet niet of je er wat aan hebt...maar wij hadden ooit op ons studentenhuis ook geen douche..Dat was meer omdat er geen andere kamers meer beschikbaar waren. En na ons eerste bezoek aan het 'badhuis' (dat er wel was) besloten wij (vriendin en ik) dat dat te duur en te veel gedoe was.En een hele week niet douchen en geen haren was konden we ons niet vóórstellen...in de weekenden gingen we naar huis en douchten thuis. Maar er moest en zou gedoucht worden.
Dus schaften wij een badje aan....De een ging in het badje en de ander goot water uit het badje over andermans hoofd. Ging prima!En je kan het net zo vaak herhalen als je wilt..het water gaat niet zomaar op. Wij deden dat in de keuken (i.v.m. gespetter en barricadeerden de deur met een stoel onder de kruk van de deur). Op een gegeven moment konden we het ook wel alleen. Door luigheid gebruikten we wel beiden hetzelfde water...want dat was het grootste werk, dat water overhevelen. We gebruikten voorzover ik me herinner 8 emmers water, dan was het laagje net hoog genoeg om er een beetje fatsoenlijk water uit te scheppen.Onze afspraak was om en om als eerste erin. We waren toch hartsvriendinnen dan ben je toch niet vies van dat badwater van de ander?
gr. albana

angel3

angel3

30-05-2010 om 18:38

Schoonmaken met koud? nee

maar haal je dan nooit een nat doekje over een tafel of over het aanrecht?
Ik vind dat echt niet fijn met koud water. Ik zou het op dag 1 meteen merken als er geen warm water is.
Schoonmaken doe ik niet heel veel, maar eens per week de hulp en die gebruikt warm water. Ook om vloeren bijv te dweilen. Schoonmaakmiddelen lossen in koud water minder goed op.....

Anna3

Anna3

30-05-2010 om 21:24

Heel veel

Ik kan me geen huishouden zonder warm water voorstellen. Omdat ik een koukleum ben en omdat ik een enorme hekel heb aan vies. Met warm water gaat schoonmaken voor mijn gevoel veel beter - en is het iig een stuk aangenamer.
Voor het milieu niet best natuurlijk.

Anna3

Anna3

30-05-2010 om 21:27

Albana (ot)

Wat een mooi verhaal zeg, over dat badje met water, dat jij en je vriendin samen gebruikten. Echt een mooie 'jeugdherinnering'.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-05-2010 om 21:52

Temet

Joh, dat haar wordt elk jaar dunner, merk ik, nog even en al mijn haarsores zijn voorbij. Zo'n steelpannetje zou inderdaad wel wat zijn. In Marokko hebben we water uit de reservoirs op het dak (vandaar dat man zo gewend is aan lauw water) en moet je vanwege gebrek aan douche ook met emmertjes werken, die bovendien niet erg snel vollopen. Ik beperk het haarwassen dan tot 1x per week. Heb het zelfs wel eens in zee proberen te wassen, maar dat werd niks (had ik kunnen weten).
Verder vind ik net als Margje je tanden poetsen of gezicht wassen met warm water een griezelig idee. Nou, hier doet het warme water het weer, afwachten hoe lang hij het deze keer volhoudt.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

30-05-2010 om 22:21

Vreselijk

Ik heb eens twee weken met een kapotte cv-ketel gezeten en vond dat echt afzien. Die weken ben ik zeker vier keer per week ergens op visite gegaan, met handdoekje onder de arm om daar te douchen. Kind in bad was ook zo'n gedoe. Ik had een heel groot bad dus daar gingen heel veel keteltjes in voordat je een beetje een laagje had. Verder was ik mijn handen met warm water (ga er soms speciaal voor naar de keuken), poets mijn tanden met lauw water. En voor schoonmaken en vaat afspoelen.
Heb je trouwens wel verwarming? Als je interesse hebt, heb ik nog een cv-ketel staan (wat ouder, maar doet het prima).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.