Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

22-12-2008 om 11:48

Wanneer stuur, geef je een rouwkaart

afgelopen week is de vader van vrienden van ons gestorven. Rouwkaart ligt klaar alleen wanneer geef ik die? Normaal zou ik zeggen, as dinsdag bij de begrafenis, maar ik ga niet want tijdens de begrafenis let ik bij ons thuis op hun kinderen. Kan ik die nu al in de brievenbus duwen of beter pas as dinsdag als zij naar de begrafenis zijn. Of nu al persoonlijk geven. Vind dit echt z'n etiquette ding

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

volgens mij is hier geen etiquette voor. Jij hebt de kaart geschreven, dus nu in de bus doen of even aanbellen en geven. Zelf heb ik nog niet meegemaakt dat je een rouwkaart kreeg tijdens het condoleren.
Wij kregen hier nog dagen en weken na het overlijden van mijn schoonmoeder kaarten per post. Het idee dat iemand even aan je denkt is genoeg. Wanneer dat precies is, voor of na de begrafenis maakte niet uit...voor ons in elk geval.

Groetjes van Purk

Ik zou eigenlijk denken: een kaart stuur je als je niet naar de begrafenis komt. En wel min of meer direct nadat je weet hebt van het overlijden.
Ga je naar de uitvaart, dan schrijf je je naam in het gastenboek. Een kaartje daarnaast lijkt me dan in principe overbodig

Groeten,

Temet

tonny

tonny

22-12-2008 om 15:55

een kaart doe je door/op de bus zodra je van iemands overlijden hoort, wat mij betreft los van het feit of je naar de uitvaart gaat of niet. Een kaart geven bij het condoleren is naar mijn idee niet gebruikelijk - nooit gezien in ieder geval.

tonny

in de bus doen en het maakt me niet uit of ik dan wel of niet naar de uitvaart ga, een kaart doe ik toch.

Ook nu. Ik stuur een kaart als ik niet naar een begrafenis/crematie ga. Voor of na de begrafenis maakt eigenlijk niet uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.