Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Julia64

Julia64

19-03-2009 om 15:50

Wanneer kater laten castreren?

Onze kater van bijna 8 maanden begint de lente in zijn bol te krijgen, en gaat steeds vaker en langer de hort op (achter de vrouwtjes aan, vermoed ik?).

Omdat ik niet wil dat-ie gaat zwerven/sproeien en de halve kattenbuurt bezwangert, wordt het zo langzamerhand tijd voor castratie. Maar wanneer is ie daar oud genoeg voor? Als ik ga googlen, variëren de genoemde leeftijden van 6 maanden tot pas bij 1 jaar.

Uiteraard kan ik zo even de dierenarts bellen (ga ik ook doen), maar heeft iemand misschien ervaring..?

Ik hoor het graag!
groet
Julia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MLN

MLN

19-03-2009 om 16:24

Bel even dierenarts

Voor de zekerheid maar even bellen. Maar hier een katertje die met 10 maanden gecastreerd is. Ik wist ook niet beter dan dat het vanaf 1 jaar pas mocht. Maar hij liet op een gegeven moment zijn zusjes niet meer met rust en was zo aan het sproeien, dat ik uiteindelijk da heb gebeld en wat bleek: het kon dus ook eerder.

Vanaf 1/2 jaar....

...maar onze mannetjes abessijn ging met 4 1/2 maand al onder het mes wegens een erg vroege puberteit (Overdreven hitsig gedrag inclusief sproeien. Dat raad ik overigens niemand aan. Om zo lang te wachten. Yek!)

Zijn beide halfzussen zijn volgende week aan de beurt voor de dames-variant vd operatie, die zijn dan precies 1/2 jaar. En daarna mogen ze eindelijk lekker los de tuin in!

Ingrid

Julia64

Julia64

20-03-2009 om 20:28

Gebeld met dierenarts

...en het kan inderdaad nu.
We moeten ongeveer een week van tevoren bellen om het in te plannen, dus maar even de agenda bekijken wanneer het uitkomt... en dan gaat het gebeuren!

Bedankt voor de reacties!

Julia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.