Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mama

Mama

24-01-2010 om 13:16

Wanneer groot cadeau geven?

Onze zoontjes willen allebei graag een Nintendo DS. Paps, mams en Sinterklaas wilden dat niet, maar ze hebben nu ieder al 55 euro gespaard. Bovendien gaan we een verre reis maken en dan is zo'n ding ook wel gemakkelijk. Kortom; de kinderen krijgen een DS. Ze moeten er redelijk wat zakgeld bij doen. Maar wanneer? Jongste wordt half april 6. Als hij dan een DS zou krijgen vind ik dat wel wat sneu voor de oudste (die vorig jaar graag een DS wilde, maar hem toen niet kreeg). Oudste op die dag alvast een DS geven terwijl hij in augustus (vakantie is dan voorbij) jarig is, vind ik ook niet wat. Vlak voor de zomervakantie, onder het mom van 'jullie hebben zo goed jullie best op school gedaan' vindt ik ook moeilijk (ik hoor de buitenwereld al denken). Bij alle opties betalen ze hun eigen gespaarde bedrag mee. HELP!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reis

misschien op de dag voordat jullie op reis gaan? lijkt me ideaal: een lange reis betekent meestal een lange vliegreis en soms ook bus- en autoreizen. Dan zijn ze nog helemaal weg van die DS, ideaal!

Gruffalo

Roos Vicee

Roos Vicee

24-01-2010 om 13:29

Ja gewoon doen

Ik zou hen het ook gewoon vlak voor de reis geven hoor en me niets aantrekken van wat de buitenwereld ervan vindt. Wat kan jou dat schelen! Ik zou er naar de kinderen alleen wel duidelijk bij vertellen dat het voor één keer is dat ze zo'n groot cadeau zomaar krijgen. Als je het toch al van plan bent te geven waarom dan moeilijk dan als het ook makkelijk kan?
Wat je ook zou kunnen doen is dat ze er vanaf nu zelf voor gaan sparen en dat je ze voor elk karweitje oid een klein bedragje geeft bijv. 50 cnt oid. Wij hebben zoiets hier bij jongste gedaan.

De buitenwereld?

wat kan jou nou schelen wat de buitenwereld uberhaupt denkt over een kado voor je kinderen ?? Ik vind het meer dan logisch dat je die dingen koopt vlak voor de zomervakantie.

Holiday

Holiday

24-01-2010 om 14:25

Leuk!

Oke, wat ik NIET zou doen: niet jongste voor zijn verjaardag in april om redenen die je zelf al noemt plus dat meebetalen dan niet zo leuk is. En wanneer zou je dan oudste moeten geven, pas in de zomer of vlak voor de reis? Nee.

Ik zou ze geven vóór jongste jarig is, dus bijvoorbeeld in maart. Dan kan jongste leuk een spelletje voor zijn verjaardag vragen. En natuurlijk dan allebei tegelijk een DS, gewoon omdat ze een mooi rapport hadden of weet ik wat voor reden. Waarom niet.

En ze nu alvast lekker maken bij het idee. Jongens van de zomer gaan we een reis maken. Een DS is dan heel leuk om mee te nemen. Jullie doen het hardstikke goed op school en zijn zo lief geweest dat jullie allebei volgende maand een DS mogen kopen van jullie geld en wij leggen er ook wat bij.

Ik zou me helemaal verkneukelen als ik jou was, echt ik vind dat zo vreselijk leuk om ze zo blij te maken! Buitenwereld? Nee joh, echt leuk juist!!

anna van noniemen

anna van noniemen

24-01-2010 om 14:48

Waarom niet?

einde schooljaar....kan jou het schelen wat anderen daar van denken....onze zoon kreeg hem na afloop van de dagbehandeling waar hij een heel schooljaar was geweest, omdat hij heel had gewerkt had aan zichzelf! Mag toch? We waren gewoon supertrots!

anna van noniemen

anna van noniemen

24-01-2010 om 16:56

Pelle

precies, dat is jouw mening, maar Mama vind het kennelijk niet zo'n probleem, alleen denkt ze dat anderen haar daarop aan zullen kijken...En ik vind dat onzin (ik ja ) Als mama vindt dat zij dat moet doen, dan moet zij dat gewoon doen en lak hebben aan de omgeving....

reina

reina

24-01-2010 om 17:35

Mama

Wat de buitenwereld ervan denkt maakt niet uit. Zelf ben ik tegen cadeaus vanwege rapporten, maar als jij dat niet bent zou ik dat doen. Persoonlijk zou ik het geven als je op reis gaat, om het nóg leuker te maken!

Sera

Sera

24-01-2010 om 19:03

Wanneer je wilt

Ik vind het helemaal niet raar als je de DS zou geven aan het einde van het schooljaar of voor de reis of zelfs zomaar tussendoor. En als ik het wel raar zou hebben gevonden maakt het toch ook niks uit? Het gaat toch om wat jij wilt.

Vlak voor de reis is ook een leuk idee omdat ze dan op de reis echt wat nieuws te doen hebben. Voor het einde van het schooljaar lijkt me ook prima.

Met de verjaardag zou ik in dit geval niet doen om de oudste dus pas in Augustus jarig is en bovendien het niet leuk is als de een het al eerder krijgt dan de ander terwijl ze er allebei al langere tijd om vragen.

Gewoon tussendoor iets groots gegeven heb ik ook wel eens gedaan. Wij hebben de Nintendo wii gewoon een keer gekocht. Helemaal niet voor een speciale gelegenheid. Kinderen wilden het ding graag hebben en mij leek het ook wel leuk dus na een paar dagen nadenken zijn we er gewoon een gaan kopen. Kinderen vonden het super leuk. Ik vind het juist erg leuk om af en toe spontaan iets te geven tussendoor.

Mama

Mama

24-01-2010 om 20:08

Okee...

Vlak voor de vakantie valt voor mij af. Ik ben veel te bang dat het ding het niet goed doet etc. Bovendien is zo'n verre reis natuurlijk al heel erg tof en bijzonder dat we daar naar toe gaan.

Voor één keer krijgen ze een groot cadeau voor het harde werken tijdens dit schooljaar (hier geen cijferrapport). Hebben ze een paar weken om het ding te leren kennen.

Ik heb er ook wel zin in om ze een keer super te verwennen!

Mama

Mama

25-01-2010 om 10:34

Pelle

Maak het me nu niet moeilijker?

Ja, ik vind het onzin om iets te geven voor het 'harde werken op school'. (Ik vind het ook onzin als een kind een Nintendo krijgt omdat hij/zij het zwemdiploma heeft gehaald, maar ik hield altijd wijselijk mijn mond).
Sinterklaas vond zoiets ook onzin. Samen hadden de kinderen vorig jaar de Wii gekregen oa omdat Sinterklaas een DS maar niets vond. Dat jaar daarvoor samen een Mammoetskelter (daar gaat mijn nick). Als Sint dit jaar ieder een DS zou geven, zou ik die man dement verklaren. Dit jaar dus een beschaafd cadeau.

Zomaar vlak voor de vakantie een groot cadeau geven omdat je op vakantie gaat vind ik ook een beetje vreemd. Er gaan zoveel kinderen helemaal nooit op vakantie en zij zijn op meer continenten geweest dan menig volwassen NL-er.

Ze krijgen hier wel ieder jaar een kadootje voor de zomervakantie (nieuwe badhanddoek, goede duikbril, etc). Dit jaar wordt het dus een extra groot cadeau Waarom? 1) om hun spaargedrag te belonen 2) handig op vakantie 3) kadootje voor vakantie.

anna van noniemen

anna van noniemen

25-01-2010 om 21:57

Mama

nu zit je je dus toch te verdedigen....hoeft niet, het is jouw keuze.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.