Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

18-02-2009 om 09:41

Wanneer ga je solliciteren

per 2 juni eindigt mijn tijdelijk 3 jarig contract. Of het verlengt wordt is nog niet duidelijk en de vraag is wanneer ik dat te horen krijg, dat kan ook 3 weken van te voren zijn. Als ik de keuze heb, wil ik blijven, ik vraag me alleen af tot wanneer ik moet afwachten, wanneer moet ik gaan solliciteren. Ik werk als projectassistent bij een grote Universiteit en bijkomend probleem is dat ik vanaf 10 maart nog een uitgebreide cursus project management en projectcontrol mag gaan doen. Deze cursus duurt tot eind april. Wat is nu het verstandigste. Ik kom dadelijk liever niet zonder baan te staan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

18-02-2009 om 13:04

Nu beginnen

Bedrijven gaan er toch vanuit dat je 2 maanden opzegtermijn hebt. Dus je kunt best nu gaan solliciteren. In het meest optimistische scenario ziet de planning er namelijk zo uit:

Februari: de brieven de deur uit
Maart: uitnodiging voor gesprekken, eerste gesprekken
April: gesprekken en vervolggesprekken
April: onderhandelen met je huidige werkgever.
Als alles 1 maand langer duurt, dan zit je al bijna in juni.

Met een baan achter de hand onderhandel je ook makkelijker bij je huidige werkgever.

Succes

Tihama

angel3

angel3

18-02-2009 om 15:48

Mmm

waarom niet gerwoon vragen hoe de prognose eruit ziet? als je nog cursussen en alles mag gaan doen....?
Ik zou me de stress van het solliciteren dan besparen en gewoon aan je baas vragen hoe hij denkt dat het ervoor staat. 3 weken vantevoren melden aan iemand lijkt me niet heel netjes namelijk.
Suk6

ayla

ayla

18-02-2009 om 16:21

Angel

Het doen van de cursus hangt niet samen met het verlengen van mijn contract. ik heb vorige week ene gesprek gehad waarin ik toestemming kreeg voor het volgen van deze cursus, maar gelijkertijd werd meteen gezegd dat hij nog geen uitspraken kon doen over de verlenging van het contract. Hij hoopte echter dat dit binnen ene maand bekend was.
Het gebeurt hier wel eens dat je een brief thuis krijgt dat het contract ontbonden wordt per d.d. tenzij er voldoende financiele middelen zijn gevonden om een verlenging aan te bieden.

angel3

angel3

18-02-2009 om 17:57

Oh oke

ik las inderdaad in een ander draadje dat eea afhankelijk is van subsidies, dat maakt het moeilijk inderdaad. Dan zou ik gewoon lekker rond gaan kijken alvast..... sterkte ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.