Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wandel-kinder-bos-in auto wagen

Ik ben bijna 3 maanden in verwachting en alvast eens om me heen aan het kijken voor de nodige aan te schaffen spullen.

Wandelwagens: wat een onmogelijke zoektocht blijkt dat te zijn. Het zijn er zoveel!
Zo ook draagzakken/doeken overigens maar dat even terzijde.

Terug naar de wandelwagens, ik wil graag een wandelwagen waarmee:
-ik de eerste 3 jaar vooruit kan, van baby naar peuter naar kleuter;
-waar het kind zowel mijn kant als de andere kant op kan kijken;
-waar het kind niet te laag bij de grond zit/ligt;
-waar ik (in het begin) het zitje uit kan pakken en zo in de auto als autostoeltje kan gebruiken;
-waarmee ik in het bos kan wandelen zonder dat ik iedere meter vast zit in het zand;
-en ook nog een die ik makkelijk in en uit kan vouwen en achter in de auto kan leggen.

Vraag ik teveel??

Hopelijk wil er iemand zijn ervaringen delen met mij over het hebben van een bepaalde wandelwagen, heeft iemand een tip over een goede website/winkel of misschien wel na het lezen van mijn wensenlijstje de perfecte wandelwagen voor ogen.

Ik lees het graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

25-10-2010 om 10:05

Wensenlijstje

da's een behoorlijk wensenlijstje
Mijn ervaring is dat ik met een dreumes/peuter liever een lichtgewicht buggy had dan een wandelwagen.Ik heb de kinder/wandelwagen maximaal de eerste anderhalf jaar gebruikt.
Voor bos/strand zijn die 3wielers het meest geschikt.
Succes met zoeken en gefeliciteerd met je zwangerschap!

amk

amk

25-10-2010 om 10:34

Nee hoor

dit is precies de omschrijving van de Happy baby driver, die ik 4 jaar heb gebruikt. Lekker veel ruimte eronder. Grote kinderwagen bak ook daarvan kan de kap 2 kanten op. Wandelwagen, lekker ruime voetensteun voor als ze groter zijn. Goed verstelbare handgreep. (geen blauwe schenen dus) 4 wielen, de voorste 2 staan dicht bij elkaar en zijn vast te zetten zodat je gewoon het strand op kunt.

Ik heb 'm nog staan, moet nog op marktplaats.

Dus als je belangstelling hebt laat maar weten.

Rosase

Rosase

25-10-2010 om 10:42

Jij vraagt teveel....

Daarom heb ik er wel 5.

Een is de wandelwagen met bak die ik gekocht heb toen onze oudste (nu bijna 12 jaar geleden) bijna kwam. Gewoon standaard met 4 wielen, eerst een bak en daarna een zitje dat twee kanten op kan "kijken".

Voldoet opzich best wel en heb ik ook voor onze jonge gebruikt (2 jaar geleden) toen die zich nog in de bakfase bevond.

Als wandelwagen heb ik hem echter alleen voor de oudste gebruikt.

Bij middelste had ik een 3-wieler met vast wiel. Want inderdaad niet vooruit te komen met dat 4-wielding in het bos, laat staan op het strand.

En deze 3-wieler was redelijk gesloopt na middelste, dus een nieuwe gekocht voor jongste en nu een met zwenkwiel. En die is ideaal vind ik.

Ik vond het namelijk altijd loeizwaar als je de bocht om moest of moest uitwijken dat je die wagen dan over zijn eigen wielen moest tillen. En met zo'n zwenkwiel heb je dat dus niet. Heb ook nog even test gereden met zo'n scharniersysteem maar dat vond ik toch niet hetzelfde.

Nadeel is inderdaad wel dat het zitje niet gedraaid kan worden en hij (jongste) dus altijd van mij af kijkt.

Ik heb de 3-wieler na een uitgebreid vergelijkend warenonderzoek gekocht en vind deze echt het fijnste in het bos, de stad en voor aan wandel. Je hebt trouwens ook types waar je het zitje wel kunt draaien, maar die vond ik persoonlijk ietsje (marginaal) minder goed sturen. Achteraf gezien had dat denk ik niet veel uitgemaakt, maar ach je wil het beste van het beste en dan moet je keuzes maken hè....

En daarnaast heb ik nog een 3-wielerbuggytje, dat altijd achter in de auto ligt en dat ik ook als onderstel gebruikte in de maxicosi fase.

En nummer 5 is de buggy met 4 wielen die ik ooit voor oudste heb gekocht en die in slaapstand kan. En ook die gebruik ik echt nooit.

Al terugkijkend heb ik eigenlijk een klein vermogen aan die dingen uitgegeven....

Het is vooraf ook zo moeilijk inschatten wat je het meeste gaat doen met die wagen, en wat dan het handigste is. En omstandigheden veranderen ook. Bij onze oudste heb ik die buggy met slaapstand speciaal gekocht zodat ie daar ook in kon slapen. En onze jongste slaapt gewoon bijna altijd in zijn bed.

En nu staan er dus 3 weg te roesten in de schuur....

Je hebt er echt geen vier nodig hoor

Je vraagt best veel, maar voor de meeste van je eisen kun je echt wel met 1 wandelwagen toe. Ik gebruik nu zelf voor ons tweede kind de Bugaboo Frog, inmiddels 6 jaar oud en nog totaal zonder gebreken. Even specifiek toegespitst op je eisenpakket:

-ik de eerste 3 jaar vooruit kan, van baby naar peuter naar kleuter;

Mijn oudste heeft er zeker tot en met zijn derde ingelegen/ingezeten. Hoewel hij meestal zelf wilde lopen, paste hij er nog prima in.

-waar het kind zowel mijn kant als de andere kant op kan kijken;

Check.

-waar het kind niet te laag bij de grond zit/ligt;

Tja, wat is laag? Er zijn wel hogere wandelwagens te bedenken (Stokke bijv.), maar ik heb nooit het idee gehad dat de Bugaboo te laag bij de grond stond.

-waar ik (in het begin) het zitje uit kan pakken en zo in de auto als autostoeltje kan gebruiken;

Je kunt de maxicosi via een set adapters die je gewoon kunt laten zitten, zo op het onderstel klikken en dus wisselen tussen kinderwagenbak en maxicosi.

-waarmee ik in het bos kan wandelen zonder dat ik iedere meter vast zit in het zand;

De Bugaboo is hiervoor niet ideaal, maar normale bospaden gaan prima. Bij echt rul zand kun je de grote wielen naar voren zetten door de wagen te draaien.

-en ook nog een die ik makkelijk in en uit kan vouwen en achter in de auto kan leggen.

Zelfs ik kon dat. Verder vond ik het een groot voordeel dat hij zo klein en compact was dat ik overal tussendoor paste, zelfs smalle gangpaden bij supermarktkassa's.

Kijk anders ook eens bij de nieuwe Quinny-modellen.

Succes met kiezen!

Chris

Tijgeroog

Tijgeroog

25-10-2010 om 12:34

Ik sluit me bij chris aan

Ik heb ook een Bugaboo, en mijn reactie kun je in het vorige berichtje lezen.
M'n jongste is nu net 3, gebruikt nog een enkele keer de wandelwagen en dat is nog steeds de Bugaboo. We hebben ook een buggy, maar die gebruiken we bijna nooit.

vlinder72

vlinder72

25-10-2010 om 13:02

Bugaboo bee

Wij hebben een Bugaboo Bee. Na prima ervaringen met de reguliere Bugaboo wilden wij na de geboorte van onze vierde een kleinere wagen maar wel eentje dat net zo goed rijdt en praktisch is als de bugaboo. En het is de Bee geworden. Wij gebruiken de wagen sinds de geboorte van onze zoon (nu bijna 1,5 jaar geleden) en ik heb er nog geen moment spijt van.

- Twee richtingen. check
- Klein op te vouwen. check
- Duwstang verstelbaar. check
- goed te besturen. check
- smal genoeg om te manoevreren in alle winkels. check
- autostoeltje. Maxi cosi kan er met adapters op. check
- boswandelingen/strandwandelingen. Nee. Maar daarvoor gebruiken wij een Ergo Baby Carrier. Te gebruiken vanaf babyleeftijd tot een jaar of vier.

Een aparte buggy gebruiken wij niet. Op vakantie gaat de Bee mee in een speciale transporthoes (tweedehands op marktplaats gekocht). Verder gebruiken wij een Lodger Bunker in de wagen en onze zoon zit prinsheerlijk in de wagen zelfs als het heel erg koud is.

Ook een burgaboofan

Hier een B. Gecko, da's eigenlijk bijna hetzelfde als de Frog. Vziw zijn beide types niet meer verkrijgbaar en is het nu de Chameleon geworden, maar de techniek is hetzelfde.

Hier nu de wagen 5 jaar, en ook geen gebreken. Hij ziet er ook nog prima uit. Stuurt fantastisch en rijdt erg prettig, door vering + luchtbanden (vziw heeft de Bee wel vering, maar geen luchtbanden. Dat lijkt mij minder prettig). Op erg mul zand, of in de winter door de sneeuw, krijg je het ding het beste vooruit door de duwstang de andere kant op te klappen en dan te trekken ipv te duwen. Ook kun je het rijgemak in zo'n geval nog iets verbeteren door de zwenkwieltjes aan de voorkant vast te zetten. Maar dat-ie zwenkwieltjes heeft is wel weer erg handig bij het gebruik in de stad.

Inderdaad is de wagen smal genoeg om overal tussendoor te kunnen. Nadeel: hij klapt niet echt klein in, in een auto met een kleine kofferbak heb je een probleem (wij hadden geen probleem, want geen auto).

Succes met kiezen!

Temet

Bugaboo

Hier nog een bugaboo-fan. Alle voordelen zijn al genoemd maar daarbij kan je ook een plaat voor in auto kopen (evt iso-fix) waarop je zo maxi-cosi kan klikken. Geen gezeur meer met autogordels vastzetten. Gemak dient de mens!! Wij vonden het ideaal en de kosten meer dan waard.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-10-2010 om 17:40

Temet

Wat betreft dat inklappen in de auto: dat valt best mee. Ik heb mijn niet al te grote auto indertijd meegenomen toen ik een auto ging kopen en de bugaboo paste het beste, doordat de basis redelijk smal is. Inmiddels heb ik een Toyota Yaris, hele kleine achterbak, maar hij past er wel in. De wandelwagenbak de eerste maanden paste niet, die had ik dan los op de bijrijdersstoel liggen, maar nu met de kinderwageninzet krijg ik 'm prima in de achterbak.
En als we op vakantie gaan halen we 'm helemaal uit elkaar, wielen eraf enzo en dan is ie nog veel kleiner in te pakken.

Regien

Regien

25-10-2010 om 17:48 Topicstarter

Dat wordt 'm!

Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik ben naar de site van Bugaboo gegaan en daar hebben ze me helemáál overtuigd met een 13 hoofdstuk tellend filmpje waarin ze laten zien wat je er allemaal mee kan, geweldig!!!

Nogmaals, bedankt voor het reageren!

Oh en regien

Als nieuwe moeder wil je het liefst alles nieuw, ten minste dat had ik zelf wel. Maar als je op marktplaats gaat kijken, kun je vaak tweedehands prima exemplaren scoren met alles erop en eraan, parasolletje, voetenzak, muskietennet, adapters etc. Dus misschien is dat een overweging waard?

Bij een nieuw exemplaar is het daarentegen wel leuk dat je zelf je kleuren kunt samenstellen. Succes!

Chris

dc

dc

25-10-2010 om 20:51

Lenen

ik zou even wachten met een wandelwagen te kopen, en kijken of je er eerst eentje kunt lenen, of van vrienden uitproberen. Het is namelijk heel zonde als je iets hebt wat je baby niet lijkt te bevallen. Wij hadden zo'n bakding voor de baby, want "daar voelen ze zich veilig in", maar onze oudste heeft er alleen maar in gehuild. We hebben toen een ander ding gekocht:
http://www.bebeconfort.com/collection/UK/prom_poussette_high_trek.htm

Toen was hij al 3 maanden en hebben we gelijk de grote stoel gekocht (die kan helemaal plat liggen, of helemaal in zitstand), en hij staat nu op zolder te wachten op kind 3. Voor de 2e hebben we toen het kleine ding voor baby's erbij gekocht. Die kun je ook zo in de auto zetten. Hij is makkelijk opvouwbaar (wel groot), en we hebben er jarenlang al onze boodschappen mee gedaan, en heel veel in verschillende omgevingen gewandeld (bos, strand, weilanden). Ik vind hem echt perfect.

O ja, je kunt ook nog een ding erbij zetten, waarbij de oudere voor je kan staan, terwijl je de wagen duwt. Erg handig.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-10-2010 om 21:21

Nog beter

dan de buggaboo vind ik de Joolz Bloom, die heb ik nl zelf Groot voordeel vind ik dat deze een hele hoge zit heeft, zodat je je kind zo aan tafel kunt aanschuiven in een restaurant of op een terras ofzo. Of bij mensen thuis die geen kinderstoel hebben. En nog een voordeel: kind zit net wat minder tussen de uitlaatgassen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat

Bugaboo

de oudste had de 1e, een classic met alles erop en eraan, 3 jaar zeer intensief gebruikt ook voor boswandelingen, goed verkocht op marktplaats. De jongste heeft nu weer een bugaboo, ik geloof dat deze cameleon heet, ook weer ideaal, deze heeft een handrem wat de vorige niet had dus dat vond ik al heel luxe

prettig, maar goed, verder geen ervaring met andere wagens, wel met buggy's en dat vind ik krengen.

Mp is geen gekke tip

Bugaboos houden zich erg goed, dus de kans dat je op Marktplaats een knap exemplaar kan scoren lijkt me aanzienlijk.

Even die Joolz gegoogled. Doet in zijn opzet aan een Bugaboo denken, alleen hoger. Ik kan alleen niet zien of-ie luchtbanden heeft, maar het lijkt er wel op. Er lijkt standaard geen boodschappenmand/net op te zitten, maar dat is wel een handig extraatje (bij Bugaboo is-ie standaard) - daar kan je dan beter bij dan bij de Bugaboo denk ik, omdat de bak hoger staat.

Die zul je op Marktplaats weinig vinden, vermoed ik, want je ziet ze op straat niet zoveel.

Zie ook zo gauw niet of je, net als bij de Bugaboo, zowel de bak kan omdraaien als ook de duwstang kan omklappen.

Groeten,

Temet

2x nieuw van marktplaats

beide bugaboo's heb ik nieuw van marktplaats. De eerste bij een vreselijk onaardig mens in Brabant die een faillisementspartij had gekocht, ik was hoogzwanger en mocht niet bij haar op de wc, dus toen moest ik naar een tankstation racen. Dat herinner ik mij dus nog goed, al is het 8 jaar geleden.

De 2e ook nieuw in de doos, bij aardige mensen in Utrecht, die hadden een nieuwe over want ze hadden zelf net een roze met andere kleur gekregen van opa en oma toen ze hoorde dat het een meisje werd (zij was dus ook zwanger). Ik heb zelf via marktplaats 2e hands de voetenzak en parasol erbij gekocht.

Ik koop heel veel nieuw via marktplaats en alles voor een stuk minder dan in de winkel.

Asa Torell

Asa Torell

26-10-2010 om 20:32

Ook als je m wel nieuw koopt

kun je in gedachten de verkoopprijs op marktplaats tzt. alvast van de prijs aftrekken .

Instabiel?

Is zo'n wagen met hoog zitje niet erg instabiel door het hoge zwaartepunt? Kiepert die niet erg snel om?
Ik heb voor mijn beide kinderen ook naar volle tevredenheid een Bugaboo frog gebruikt. Superwagen, en inderdaad voor een goede prijs weer doorverkocht via Marktplaats.

Rosase

Rosase

26-10-2010 om 21:28

Ah de bugaboo

Dus dat heb ik fout gedaan

Denk inderdaad dat ik een mooie bugaboo had kunnen kopen van het geld dat aan al die wagens heb uitgegeven. Jammer dat ze die 12 jaar geleden nog niet hadden.

Voor het ruige werk gebruik (bos, sneeuw, strand) ik tegenwoordig een Urban Jungle. Die doet dat wel beter dan een Bugaboo (mijn zus heeft er een). De Bugaboo is daarentegen weer fijner in de stad. Het is ook maar net wat je denkt het meest te gaan doen.

Jamm

Vic

Vic

26-10-2010 om 21:37

Ach die arme kinderen van mij (o.t.)

Oudste is rondgereden in een Graco van 300 gulden ofzo (overigens geen aanrader), en later in een paraplubuggy die mijn schoonzusje (purser) had gevonden in een vliegtuig. Voor jongste heb ik een Koelstra gekregen van een moeder van school. Ze was eigenlijk van plan die naar de kringloop te doen

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-10-2010 om 22:06

Joolz

Heeft ook luchtbanden en je kan de bak/zitting omdraaien. De stang kan je niet omklappen maar hij is wel uitschuifbaar. Hij is gewoon stabiel. Boodschappenmandje moet je er apart bij kopen, is wel aan de kleine kant. Dat is gelijk het enige nadeel van dat ding. Je ziet hem idd niet zoveel als de bugaboo. Ik heb hem vorig jaar gekocht bij een kortingsactie van Prenatal, scheelde een paar honderd euro. Soms loont het om je op digitale nieuwsbrieven van dat soort zaken te abonneren

Biene M.

Biene M.

27-10-2010 om 09:17

Slechte ervaring bugaboo

De bugaboo is erg fijn in het gebruik. Maar de kwaliteit viel ons enorm tegen: toen hij 25 maanden oud was ging het bagageding eronder stuk, twee maanden daarna het onderstel en nog een half jaar later scheurde de zitting uit de bekleding. Je hebt twee jaar garantie en de eerste twee dingen zijn nog kosteloos door bugaboo vervangen, maar de bekleding moeten we zelf betalen. Het zal wel een gevalletje pech zijn (onze buren kochten tegelijk een nieuwe tweedehands en die hebben met ongeveer dezelfde gebruiksintensiteit nog nooit problemen gehad) maar het valt me wel enorm tegen van een product waar we ruim € 800,- voor hebben neergelegd.

Ja bugaboo

ik ken ook mensen die er niet zo tevreden over waren. Maar hier dus wel, ik vond de service ook goed, ooit een nieuwe beugel gekregen, gratis ik hoefde alleen het nummer door te geven.

Ik zou het wel fijn vinden als we hem over 2 jaar weg kunnen doen, het ding staat zo in de weg in de gang. Andere mensen nemen zodra het kan zo'n buggy ivm ruimte in de gang, maar ik vind dat zulke oncomfortabele dingen (we hebben er een goede van koelstrat die we alleen op vakantie gebruiken).

liora

liora

27-10-2010 om 13:16

Heh

Had ik een heel verhaal getikt, ben ik het kwijt. Mijn tip is om een populaire wagen te nemen want die kan je dan makkelijk doorverkopen.

Verder ga je toch minder ruige wandelingen met een kinderwagen maken dan je denkt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

27-10-2010 om 15:12

Liora

"Verder ga je toch minder ruige wandelingen met een kinderwagen maken dan je denkt."

oh? Wij hebben veel meer ruige wandelingen gemaakt dan ik had verwacht juist. En ik heb er ook nog mee geskeelerd.

Ja hier ook

hele ruige wandelingen ! En inmiddels hebben we een rugdrager en maken we nog ruigere wandelingen, net weekendje ardennen gedaan, 7 km berg op en berg af gedaan met dreumes in de draagzak.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

29-10-2010 om 23:36

Autostoeltje, urban jungle, bakfiets, fietskar

"-waar ik (in het begin) het zitje uit kan pakken en zo in de auto als autostoeltje kan gebruiken;"
Weet je dat het voor baby's en kleine kinderen helemaal niet goed is om lang in een autostoeltje te zitten? Zie http://www.ouders.nl/lveiligv.htm

"Baby-autostoeltje

Wel doen: bedenk dat dit vervoermiddel vooral bedoeld is voor gebruik in de auto.

Niet doen: gebruik dit vervoermiddel in principe nooit langer dan 1½ à 2 uur per dag (omdat de baby niet voldoende kan bewegen)."
(Je kunt het wel incidenteel voor een langere reis gebruiken, maar je moet dan om de twee uur stoppen en de baby' op een speelkleed leggen.)

Ik begrijp dus die combi-autostoeltje-kinderwagens niet. Wij lieten ons kind alleen in het autostoeltje in de auto en vanaf 9 maanden in de bakfiets.
We hebben veel plezier van een tweedehands Urban Jungle kinderwagen die we van een vriendin hebben overgenomen. Met drie stevige wielen waarmee je uitstekend door het bos kan wandelen. Bij de wieg kijkt het kind naar de ouder, bij het stoeltje kijkt het kind vooruit. De wagen kun je makkelijk in- en uitvouwen maar is wel groot. Wel moet ik zeggen dat het wandelen over mulle, hobbelige, modderige bospaden zwaar is. En vanwege een keizersnee (en misschien ook de combinatie met bekkeninstabiliteit) heb ik het lopen met de wandelwagen altijd in mijn buik gevoeld (veel meer dan bij gewoon lopen).

Wel zijn we toen het kind wat ouder werd ook veel gebruik gaan maken van een bakfiets.nl tweewieler-bakfiets (in de stad, fietstochtjes) en een MacPac rugdrager (wandelingen). Ook liet ik mijn kind zo snel mogelijk kleine stukken zelf lopen (aan de hand). Hierdoor maakten we niet meer zoveel gebruik van de kinderwagen.

Vanaf negen maanden had ik veel meer plezier van de bakfiets dan van de kinderwagen, omdat ik daarmee veel mobieler ben en ook nog eens heel veel spullen mee kan nemen. Sparen voor een goede bakfiets (een tweewieler van bakfiets.nl) kan ik van harte aanraden! Het is echt een fijne fiets waarop je behoorlijk hard kunt fietsen. Je hebt er lang plezier van, ook voor eventuele broertjes/zusje of vriendjes later, en de boodschappen, en je schijnt ze weer goed te kunnen verkopen na een paar jaar. Je begint met de baby in een maxicosi in de bakfiets vast te zetten.
Waar we ook veel plezier van hadden/hebben is een aanhangfietskar (Burley Solo), vooral om mee te nemen op vakantie om met fietsen die daar waren te gebruiken. Deze fietskar is nl. ook een uitstekende wandelwagen, dus twee vliegen in een klap. Wel wat minder geschikt voor mulle bospaden dan de Urban Jungle.

Mummy

Mummy

30-10-2010 om 18:43

Koelstra flexxo plus

Dat was onze ideale wagen. Super makkelijk in en uit te klappen, wagenbak voor baby met warm dekentje en wind/waterdekje, maxicosi kan er zo nodig (op met adaptersetje)Heel makkelijk om te bouwen naar wandelwagen, voetenzak (lekker warm)makkelijk mee te sturen en ideaal voor ruige wandelingen. Wij hebben de wagen met veel plezier gebruikt.
Nu heb ik em uit elkaar gehaald, bekleding gewassen (alles kan eraf en in de was) En bedenk dat ik de wagen beter op mp kan zetten
Als je belangstelling hebt kan ik foto's mailen!

Tijgeroog

Tijgeroog

30-10-2010 om 20:03

Maxi cosi op de wandelwagen

Wij hebben de maxi cosi regelmatig op de wandelwagen gezet, maar zeker ook vaak de wandelwagen gebruikt. Het is fijn als het allebei kan.
Ik probeerde inderdaad het gebruik van de maxi cosi als wandelwagending te beperken, maar soms was het heel fijn. Ik gebruikte het wel alleen voor korte stukjes vanuit de auto, omdat het dan fijn is dat je niet de baby steeds moet verplaatsen, maar dat ie rustig kan blijven liggen. Zeker als ie slaapt is dat fijn, want dan hoef je 'm niet wakker te maken.
Erg handig was het als ik even snel een paar boodschappen moest doen, bij m'n schoonmoeder de flat door om bij haar appartement te komen en vooral als we gingen zwemmen.
Als ik langer dan pakweg een kwartier uit de auto was pakte ik altijd de wandelwagenbak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.