Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hes@

Hes@

27-02-2011 om 13:57

Wakker van de deuren

Wie heeft voor ons de gouden tip? We worden zo langzamerhand knettergek.

Zo'n beetje alle deuren bij ons in huis gaan niet meer soepel open maar met een geweldige pang als je de deurkruk naar beneden duwt. Gaat er 's nachts eentje naar de wc is het hele huis wakker.

Mijn man weet niet wat hij er aan moet doen. We hebben allebei zitten googlen maar waarschijnlijk niet op het juiste zoekwoord want we vinden niets wat ons probleem oplost

HEt zijn van die nieuwbouwdeurtjes. Eierdozen met een laagje plastic erom zeg maar. In metalen kozijnen.

Herkent iemand dit? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

27-02-2011 om 14:38

Herkenbaar

Heel herkenbaar! Ik heb helaas ook geen oplossing, behalve misschien smeren (maar waar moet de kruipolie er dan in?) Ik ben benieuwd naar de tips...

fladder

fladder

27-02-2011 om 14:52

Kruipolie

...in van die spuitbussen... Hoe heet dat ook weer? W40 of zoiets?
Ik heb het zelf nooit gehad maar herken het wel. Ik zou de deurkruk losmaken en zowel in het slot (dat in de deurpost valt) als in het mechaniek van de deurkruk (in de deur zelf) wat van dat spul spuiten... Even laten inwerken en dan kijken of het werkt.

dc

dc

27-02-2011 om 16:17

En anders

Zul je een stukje van de deur eraf moeten halen of laten halen. Vaak zet hout uit, en dan krijg je dit soort taferelen. Wel onhandig met het plastic eromheen, maar een goede klusjesman weet vast wel een oplossing.

Monet

Monet

27-02-2011 om 17:21

Herkenning

ook onze badkamerdeur heeft dit euvel. Volgens mij heeft het te maken met kromtrekken. Je moet de deur ook echt aanduwen om in het slot te laten vallen, en als je hem dan opendoet gaat dat met flink kabaal. Hier ook helaas geen oplossing.....alleen het feit dat we snachts de badkamerdeur gewoon open laten staan

Kari1

Kari1

27-02-2011 om 17:31

Even goed kijken waar de pang vandaan komt. Is het het mechaniek van de kruk, dan smeren. Maar vaker ligt het aan een kromgetrokken deur, die te daardoor onder spanning in zijn sponning zit en met een pang losschiet. Daar helpt weinig anders tegen dan nieuwe (betere kwaliteit) deuren.
Kari

Angela67

Angela67

27-02-2011 om 20:08

Naar je toe trekken?

Hesa,
ik weet niet helemaal zeker of jij hetzelfde bedoelt als ik wat ik ervaar. Bij ons helpt het als je de deur goed tegen de deurlijst aantrekt of duwt (afhankelijk van hoe de deur in de deurlijst zit en waar je zelf staat) en dan pas de klink naar beneden doet. Dus 'onder druk' de klink bedienen, dan hoor ik die 'kloink' niet.
Groet,
Angela

+ Brunette +

+ Brunette +

27-02-2011 om 20:23

Ken het.

Als de pang aan de deur zelf ligt (hoogstwaarschijnlijk het geval) helpt het door de deur een beetje aan te trekken voordat je de kruk naar beneden duwt. Kwestie van uitproberen, dan krijg je de slag wel te pakken.

Wd40

Het smeerspul heet WD40.

Tirza G.

Tirza G.

28-02-2011 om 19:06

Scharnieren

Zegt de deur pang in de hoek waar de scharnieren zitten of zet-ie pang aan de kant van de klink? Bij opdekdeuren heb je poumelscharnieren en die kunnen te strak staan afgesteld. Offfff die rubbertjes die er tussen zitten zijn versleten. Dit type scharnier heb je alleen bij opdekdeuren, niet bij stompe deuren, maar het is maar een idee

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.